مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

افزایش ظرفیت سرویس‌دهی شبکه دیتا

مخابرات ما – طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا پایان سال جاری با دریافت ۶ دستگاه مخابراتی، ظرفیت سرویس‌دهی شبکه دیتای استان به بیش از ۲۰ برابر ارتقا یابد.

مخابرات ما ( محمد -ایرنا سنندج) – براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت مخابرات ایران، قرار است ۲ دستگاه روتر نسل جدید و چهار دستگاه سوئیچ با ظرفیت بالا تحویل گرفته و در بخش مرکزی شبکه دیتای استان نصب و راه اندازی شود.

وی به اقدامات انجام شده امسال در حوزه دیتا اشاره کرد و افزود: در طول سال جاری توسعه بیش از ۱۰۰ نقطه روستایی در استان شامل پورت‌های واگذاری سرویس اینترنت پرسرعت ADSL و افزایش ظرفیت پهنای باند مراکز از سه تا ۱۰ برابر، انجام شد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: امسال ظرفیت میزبانی وب (Host) در شهرستان‌های سنندج، کامیاران، سقز و مریوان برای ایجاد ظرفیت ۱۶*E۱ و امکان توسعه پتانسیل uplink مراکز روستایی و توسعه پهنای باند، ارتقا پیدا کرد.

حکمت اضافه کرد: توسعه ظرفیت uplink و پهنای باند شهرستان بانه به ۱۰G (معادل ۱۰ هزار گیگ و پنج برابر افزایش) و توسعه ظرفیت uplink و پهنای باند شهرستان مریوان به ۴G (معادل چهار هزار گیگ و ۲ برابر افزایش)، از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری است.

برگردان مسیر ارتباط VPLS (ارتباط اصلی شبکه استان با کشور) به منظور افزایش کیفیت سرویس‌های دیتا و بهبود وضعیت شاخص‌های کیفی شبکه و افزایش ظرفیت IP استان به میزان ۲ هزار مورد برای افزایش دسترسی مشترکان آنلاین سرویس اینترنت از دیگر مواردی بود که وی به آن اشاره کرد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: امسال هشت مرکز شبکه دیتای Tellabs توسعه یافته است و بیش از ۱۳۰ سرویس دیتای اختصاصی به سازمان‌ها، ادارات و بانک‌های استان واگذار شد.

حکمت تاکید کرد: افزایش ظرفیت و پهنای باند سرویسهای دیتای اختصاصی در بیش از ۲۰۰ نقطه سازمانی و راه اندازی سرویس‌های FTTH و VDSL در تمام مراکز شهری، از دیگر کارهای انجام شده در سال جاری است.

در حال حاضر ۵۸۱ هزار و ۹۲۸ شماره تلفن ثابت منصوبه در کردستان وجود دارد که ۴۹۰ هزار و ۴۴۲ مورد با ضریب نفوذ ۲۹.۸ درصد مشغول به کار است.

***

1133330cookie-checkافزایش ظرفیت سرویس‌دهی شبکه دیتا

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.