مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

۲۱۳ کافوی نوری نصب و بهره‌برداری شد

مخابرات ما – در حال حاضر ۲۱۳ کافوی نوری در استان نصب و به بهره‌برداری رسیده است.

مخابرات ما ( محمد -فارس در سنندج) – آزاد حکمت  با اشاره به نقشِ توسعه و ارتقاءکافوهای نوری در ظرفیت و کیفیت انتقال استان اظهار کرد: با تدوین و اجرای برنامه‌های کارشناسی شده در این حوزه، با هدف ارائه خدمات مناسب به لحاظ کیفی و کمی به مشتریان، تعداد ۲۱۳ کافوی نوری در سطح استان نصب و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اعلام اینکه تجهیزات مخابراتی و ارتباطی در دنیا با سرعت بسیار زیادی در حال رشد و توسعه است و امروزه اکثر کسب و کارها بر بستر حوزه  ICT انجام می‌شود، افزود: یکی از دغدغه‌ها و الویت‌های مهم مخابرات استان بهینه‌سازی و به‌روزرسانی تجهیزات و زیرساخت‌های مخابراتی منطبق با آخرین فناوری‌های ارتباطی است.

وی با بیان مزایای فیبرهای نوری که جایگزین کابل‌های مسی در زیرساخت‌های مخابراتی استان شده اظهار داشت: فیبرهای نوری دارای کیفیت  و پهنای باند بالا، قابلیت اطمینان و ایمنی، مقاومت بیش‌تر در برابر رطوبت، انعطاف‌پذیرتر و غیره هستند که به همین دلیل قابلیت زمان بهره‌برداری و استفاده از آنها نسبت به سیم‌‌های مسی بیش‌تر است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان به برنامه‌ریزی‌های مدون برای توسعه و نصب کافوهای نوری در سطح استان اشاره کرد و یادآور شد: تجهیزات کافوی نوری درحسن آباد، گریزه ، شهرک پردیس ۲، شهرک پنچ آذر و سه راه ادب در سنندج، صالح آباد سقز، شهرستان دهگلان و شهرستان بانه به تعداد ۱۱ هزار پورت نصب شده که هم‌اکنون در مرحله راه‌اندازی قرار دارد.

حکمت بیان کرد: در چند سال گذشته با حمایت‌های مادی و معنوی مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران و حسن توجه آنها نسبت به توسعه خدمات مخابراتی در استان، سرمایه‌گذاری قابل توجهی در حوزه ارتقاء زیرساخت‌های مخابراتی بر بستر فیبرنوری صورت گرفت که با همدلی و همراهی، همکاران منطقه  نیز توانستیم با نصب و راه‌اندازی ۲۱۳ کافو در مناطق شهری و روستایی امکان استفاده از خدمات مبتنی بر این بستر را برای مشتریان فراهم سازیم.

وی با اشاره به سرعت و ظرفیت انتقالِ کافوهای نوری نسبت به کافوهای مسی ابراز داشت: با توجه به ظرفیت‌های کافوی نوری مشترکین می‌توانند از پهنای باند به مراتب بالاتر و همچنین با کیفیت بهتر نسبت به کافوی مسی خدمات ارتباطی را دریافت نمایند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مشتریان مخابرات منطقه کردستان از سرویس‌های مختلف مخابراتی از جمله اینترنت و اینترانت اختصاصی، تلفن ثابت، PTP ،PTMP و MPLS بر بستر فیبر نوری استفاده می‌کنند.

***

1130260cookie-check۲۱۳ کافوی نوری نصب و بهره‌برداری شد

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.