مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مطالعه جدید محققان کمبریج

مخابرات ما-مالکی

مایکروسافت ایکس‌باکس پژوهشی ابتکاری را در تئوری توسعه اعلام کرده است . آنها آرزوهای جاه طلبانه ی خوبی برای آن داریند. آنها در سال ۲۰۱۷ ، تئوری نینجا: Senua’s Sacrifice را روی سیستم عامل های پلی استیشن و رایانه های شخصی و بعداً به ایکس باکس یک، سویچ نینتند و VR منتشر کرد.  این بازی ریاست توسط تام انتوندیا ، بنیانگذار و مدیر خلاق در نظریه نینجا تحت هدایت پاوول فلچر، روانپزشک و استاد علوم اعصاب سلامت در دانشگاه کمبریج بود.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری و به نقل از ایکس‌باکس نیوز، این بازی بخاطر به تصویر کشیدن از یک جنگجو با مشکلات جدی روحی و روانی تحسین جهانی را به دست آورد و با خوش آمد گویی به عنوان بهترین نمایندگی روانپزشکی در هر رسانه توصیف شد این امر منجر به ستایش و تحسین گسترده ای از جمله ۵ جایزه BAFTA ، ۳ جوایز بازی و یک کالج سلطنتی روانپزشکان شد. این پروژه حاصل همکاری مایکروسافت ایکس‌باکس و محققانی از دانشگاه کمبریج انگلستان است.

تشخیص و درمان بیماری‌های روانی با بازی‌های ویدیویی

تام و پاوول پس از انتشار، بحث های خود را در مورد چگونگی بازی‌ها می توانند فراتر از به تصویر کشیدن بیماری روانی و پریشانی و چگونگی نقش آنها در ارتقاء بهزیستی روان ادامه دهند. این بحث ها منجر به این  امر شده است که پروژه، ترکیبی بلند پروازانه از فناوری ، طراحی بازی و علوم اعصاب بالینی با هدف تولید استراتژی هایی برای کاهش اضطراب ذهنی همراه باشد.

رصد پروژه طی چند سال شکل می گیرد، اما برای تشویق رویکردی شفاف در توسعه آن، با شروع کار جزئیات اعلام می شود. این پروژه ای اکتشافی اما با تجربه است که هدف آن ارائه راه حل اصلی برای کمک به درمان رنج روانی و تشویق بهزیستی می باشد.

 این برنامه نوعی بازی، توسعه فناوری و علمی را برنامه ریزی کرده است که منجر به تجربه های بازی شخصی ، فردی و جذاب خواهد شد که در طی آن افراد می توانند به عنوان یک متخصص در تشخیص، پاسخ دادن و در نهایت کنترل اضطراب و سایر ذهنیت های منفی خود تبدیل شوند. تجربه این کار برای اطمینان از اثربخشی و اعتبار آن ، توسط اصول علمی سختگیرانه پشتیبانی خواهد شد و به استانداردهای سختگیرانه اخلاق و مدیریت داده ها پایبند خواهد بود.

1123920cookie-checkمطالعه جدید محققان کمبریج

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.