مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

وزیر ارتباطات: فیلترینگ اثر جدی در نارضایتی کاربران اینترنت داشته است

مخابرات ما-مالکی

اینترنت یکی از آن جنبه‌های دنیای تکنولوژی است که تقریباً هرگز نتوانسته رضایت کاربران را در ایران جلب کند. اما دلیل آن چیست؟ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه سنجش شاخص‌های کیفیت شبکه ملی اطلاعات (فرادید) درخصوص دلایل نارضایتی کاربران از کیفیت اینترنت توضیحاتی ارائه داد.

آذری جهرمی معتقد است که بین شاخص‌های کیفی شبکه و تجربه کاربران فاصله عمیقی وجود دارد و با وجود آنکه از نظر فنی شاخص‌های شبکه در وضعیت مناسبی قرار دارند، شکایت‌های مردم و تماس‌های آنها به مراکز پشتیبانی و سامانه ۱۹۵ خبر از نارضایتی آنها می‌دهد. دلیل این موضوع اینگونه عنوان شده است که کاربران از ابزارهایی مانند فیلترشکن برای دور زدن فیلترینگ استفاده می‌کنند و این کیفیت سرویس را برای آنها نامناسب می‌کند، به همین دلیل از شبکه شکایت می‌کنند. به عقیده وزیر ارتباطات فیلترینگ اثر جدی بر کیفیت شبکه دارد که موجب نارضایتی کاربران است و باید فکری برای آن کرد.

تأثیر راه‌اندازی سامانه کیفیت شبکه بر بهبود خدمات

آذری جهرمی عنوان کرد که با راه‌اندازی سامانه کیفیت شبکه در حوزه زیرساخت باعث شده تا کیفیت شبکه و خسارتی که دلیل قطعی به اپراتورها وارد می‌شود، مشخص باشد و باعث ثبات شبکه شود. او افزود که بعد از رونمایی این سامانه به‌صورت عمومی، شاخص‌های برای کاربران به‌صورت رضایت و عدم رضایت نمایش داده خواهند شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص کاربری‌های متفاوت اپراتورهای اینترنت نیز توضیحاتی ارائه داد. او در این رابطه گفت:

برای مثال اگر می‌خواهید بازی کنید، استفاده از سرویس‌های سیمی بهتر است و یا برای دانلود، اپراتورهای سیار بهتر هستند. در این سامانه، ابزارها بنا به نیاز کاربران تنظیم شده است و آن‌ها می‌توانند اطلاعات را ببینند و بر اساس آن اپراتور مورد نظر خود را انتخاب کنند.

سلفی وزیر ارتباطات و ماهواره ناهید ۱سلفی وزیر ارتباطات و ماهواره ناهید 1

جهرمی همچنین در واکنش به خبرگزاری‌هایی آمریکای که با انتشار تصاویری از انفجار یک موشک در مرکز فضایی ایران خبر داده بودند و مدعی شده بودند که سکوی موجود در تصاویر مربوط به پرتاب موشک ماهواره ناهید است، با انتشار عکسی سلفی از خودش و ماهواره ناهید در شبکه اجتماعی ناهید ۱ این اخبار را تکذیب کرد.

1095820cookie-checkوزیر ارتباطات: فیلترینگ اثر جدی در نارضایتی کاربران اینترنت داشته است

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.