مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نمایندگان شسکامی ۳۲ استان دو هفته مهلت گرفتند!

مخابرات ما- در شسکام, نمایندگان ۳۲ استان دو هفته برای مذاکره و گفتگو فرصت دارند.آیا این فرصت ایجاد خواهد شد تا شسکام به سامان برسد یا باز هم اختلافات آن را به بیراهه خواهد برد.

 

مخابرات ما- پیش از این در مطالب دیگر سر بسته گفته بودیم که شسکام  به تعامل نمایندگان استانی در گام اول، و سپس به تعامل با نمایندگان مخابرات ایران در گام دوم نیاز خواهد داشت.

دقیقا دو هفته زمان گذشت اما اتفاقی نیفتاد.حالا مجمع شسکام دو هفته دیگر به تنفس خورد.

بهتر است نمایندگان استانی اجازه ندهند این دو هفته نیز بگذرد و حاصلی بدست نیاید.

در طی یک ماهه اخیر چنین گمان می کردیم که مدت وکالت نمایندگان استانی پایان یافته است و آنان پس از سه سال نمایندگی باید دوباره از سهامداران خود وکالت محضری بگیرند.اما یک تحقیق ساده نشان داد این سه سال وکالت، از سال ۱۳۹۶ آغاز می شود نه از سال ۱۳۹۴٫یعنی سال رای گیری مهم نیست سال ثبت وکالت نامه اهمیت دارد که آن هم سال ۱۳۹۶ بوده است.

بطور خلاصه باید گفت این نمایندگان تا سال ۱۳۹۹ نمایندگی سهامداران را دارند و می توانند در تصمیم گیری ها مشارکت کنند.

حالا دیگر نیازی نیست این نمایندگان وکالت محضری از سهامداران بگیرند.

.

اما مشکل چیست؟

شرکت مخابرات ایران سه عضو هیئت مدیره را تعیین می کند.سهامداران نیز دو نفر را.شرکت مخابرات ایران معتقد است از آنجا که می خواهد کار بیشتری به شسکام واگذار کند و در حقیقت فعالیت های بیشتری از مخابرات را به شسکام متکی می کند باید اطمینان داشته باشد این شرکت سیاست هایش در جهت اهداف مخابرات و سهامداران خواهد بود.لذا انتظار دارد دو نفر دیگر نیز ضمن انتخاب از سوی سهامداران مورد تایید مخابرات نیز باشند.

یعنی فرضا سهامداران یا کارکنان تعداد ۵ نفر را انتخاب کنند و شرکت مخابرات ایران از بین آنها دو نفر را برگزیند.یا اینکه نمایندگان کارکنان با نمایندگان مخابرات یک جا بنشینند و با مشارکت یکدیگر  اعضای هیئت مدیره را انتخاب کنند.

.

مخابرات ایران در این شکل، کار بسیار بیشتری به شسکام خواهد داد تا سود سهامداران بیشتر شود.در حقیقت این عمل نوعی تضمین سود است.

در مجمع روز شنبه، دو گروه (مخابرات ایران و نمایندگان سهامداران و کارکنان) به تفاهم نرسیدند.لذا دو هفته تنفس اعلام شد تا دو گروه ضمن مذاکره به نتیجه نهایی برسند و مدیران شسکام را انتخاب کنند.

.

آیا این دو هفته نیز مثل دو هفته قبلی خواهد گذشت؟

این دو هفته با دو هفته گذشته تفاوت بسیاری دارد حضور نمایندگان کارکنان .در جلسه دو هفته قبل در هاله ای از ابهام بود اما حالا حضورشان کاملا قانونی است.

چنانچه نمایندگان کارکنان با مخابرات به نتیجه نهایی نرسند واگذاری کار به شسکام توسط مخابرات به حداقل خواهد رسید. همه چیز به همان اطمینان و تعهد به انجام کار برمیگردد. وگرنه هیچ اختلاف عمده ای در میان نیست.

خلاصه:

کارکنان سود خود را می خواهند.مخابرات آن را با سپردن کار زیاد تضمین می کند به شرطی که اعضای هیئت مدیره را با مشارکت و رضایت مخابرات انتخاب کنند.

 

1090430cookie-checkنمایندگان شسکامی ۳۲ استان دو هفته مهلت گرفتند!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
8 نظرات
  1. همکار می گوید

    خدا به داد ما برسد که پرسنل این شرکتیم.اینها که خودشان با هم کنار نمی ایند و سر تقسیم غنایم دعوا دارند دیگر چگونه میخواهند به ماها خیر برسانند.همه فقط دنبال این هستند که تا میتوانند از حق و حقوق پرسنل بکنند و در جیب سهامداران کنند.خدایا خودت به داد ما برس با این جماعت.

  2. ناشناس می گوید

    باسلام،بنظرمیرسد شرکت مخابرات درنظرندارد برامورات واگذارشده به شسکام نظارت کندومهم نیست ،بلکه شرکت مخابرات میخواهد پست هاراادرتصرف خودداشته باشد وحقوق ماهیانه کارگران بموقع پرداخت نماید وصرفه وراندمان الویت نداردچون هم پیمانکاراست وهم کارفرما البته پست پرده چه خبر است خدامیداند

  3. ناشناس می گوید

    سلام
    این خبر سایت مخابرات ما بسیار جانبدارانه و مبتنی بر خواست مدیران مخابرات ایران است. تاکیدهای چندباره در این متن شاهد این موضوع می باشد.
    سایت مخابرات ما کی می خواهد به نفع کارکنان کاری انجام دهد؟ بجای اینکه فضا را به نفع کارکنان پیش ببرد فضا را به نفع مدیران مخابرات ایران آماده نموده است.
    شرکت شسکام یک شرکت حرفه ای در زمینه مخابرات و ارتباطات می باشد و قرار است با حضور و مساعدت کارکنان و بازنشستگان پروژه های مخابراتی کشور را برداشته و انجام دهد. کجا قرار بوده است که بعنوان محلل کنار دست مدیران مخابرات باشد؟ اگر قرار بوده است که صرفا کارکنان سرمایه گذاری کنند و سرسال سود خود را ببرند که در هر شرکت دیگری می توانستند اینکار را انجام دهند.
    مدیران مخابرات باید به فکر و ایده و توانمندی شسکام ایمان داشته باشند و اجازه بدهند این شرکت از یک شرکت منفعل و بله قربان گو به یک شرکت فعال تبدیل شود و بازار خود را در کشور توسعه دهد.
    لطفا اجازه بدهند کارکنان در کنار مدیران مخابراتی باهمدیگر و طبق قانون در تصمیمات هیات مدیره مداخله نموده و شرکت را به سودزایی و توسعه رهنمون نمایند.
    بعد از خصوصی سازی و متمرکز سازی، کارکنان مخابرات کشور هیچ خیری از مجموعه سهامداران اصلی و مدیران دست نشانده آنها ندیدند. به نظر می رسد در این دور و زمانه طبیعت کسب و کارها همین است که از جیب بقیه بگیرند و به جیب سهامدار منتقل کنند! و بهمین دلیل لازم است نمایندگان کارکنان از حداکثر موجودی قانونی خود استفاده کنند و نگذارند منافع بصورت یکطرفه در جیب عمیق سهامداران برود.
    از سایت مخابرات ما انتظار است این متن را بصورت پر اهمیت منتشر کنند.
    با تشکر

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      شما اصلا حتی به ته نوشته فکر نکردید!
      شرایط فعلی برای مدیریت بسیار عالی است
      ما برای تغییر این شرایط چند هفته است داریم مطلب می نویسیم از مجمع قبلی تا حالا و تا مجمع بعدی نوشتیم
      نوشتیم تا چند نفر کارکنان و سهامداران شسکام جمع بشن نمایندگان خودشونو تقویت کنن و برای مدیران هیئت مدیره و مدیر عامل رای بدن
      ما اینها رو گفتی
      حالا شما حرفتون چی هست؟ و فکر میکنید در چه مسیری می روید که کاری غیر از حرف زدن انجام دهید.

  4. ناشناس می گوید

    طی پیگیریهای چندتا از نمایندگان استانی
    دارند
    نمایندهها دارن با هم هماهنگ میشن
    و حتما بهتر نتیجه میگیرند
    از زحمات اونها هم تشکر میکنیم

  5. کارمند جزء می گوید

    دو مجمع قبلی بدون در نظر گرفتن وکالتنامه های نمایندگان برگزار شد اگر پیگیری یکی ازا از نمایندگان استانی نبود الان هیات مدیره هم تعیین شده بود اونهم با همون نفرات مخابرات ایران

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      میشه توضیح بدین؟

  6. همکارشما می گوید

    قراربود سودسهام واریز بشه ولی متاسفانه خبری نشدفقط یادگرفتند زمان بخرند

نظرات بسته شده است.