مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گزارش اختصاصی مخابرات ما از جلسه مجمع عمومی شسکام.

مخابرات ما- گزارش اختصاصی نماینده مخابرات ما را در جلسه مجمع در اینجا می خوانید.

مخابرات ما (همدانلو) – مجمع عمومی شسکام هفته پیش برگزار گردید اما  حضور سهامداران به حد نصاب لازم نرسید لذا مجمع به جلسه بعدی موکول گردید.

 

چرا مجمع به حد نصاب نرسید

اما علت به حد نصاب نرسیدن مجمع عمومی سالیانه شسکام چه بوده است؟  طبق قانون مجامع عمومی با حضور ۵۰ درصد +یک سهم در مرحله اول قابل برگزاری است
حال با وجود سهامدار ۴۹ درصدی (مخابرات ایران ) که اتفاقا نماینده ایشان حاضر بودند چگونه مجمع به نصاب نرسید؟
بنظر می رسد علت آن، زمان برگزاری مجمع عمومی در تاریخ فعلی است. طبق قانون نمایندگان استانی تا ۳ سال از موکلین برگه وکالت داشتند که زمان این برگه ها در خرداد ماه سال جاری به اتمام می رسیده است.
لذا وجود نمایندگان استانی را در این مجمع به تعداد ارای سهامداران محاسبه نکردند و این باعث عدم تشکیل مجمع شد.
مخابرات ایران از نمایندگان استانی خواسته بود قبل از مجمع مجددا انتخابات برگزار کنند یا اینکه نماینده جدید از سهامداران وکالتنامه رسمی بگبرد.
با این روش شاید نمایندگان جمع می شدند و مجمع برگزار می شد اما برگزاری مجمع با نمایندگانی کاملا جدید و بی اطلاع از مشکلات به سود سهامداران جزء نبود.

 

در این شیوه نیز همه چیز به نفع سهامدار عمده است
اما با این روش هم که در فرخوان بعدی مجمع دوم  در هر حالتی و با هر تعداد سهامدار برگزار خواهد شد پیروز میدان سهامدار ۴۹ درصدی است.

مگر اینکه در فرصت موجود نمایندگان استانی بتوانند برگه های وکالتنامه را از سهامداران جمع کرده و با نمایندگی جدید در مجمع شرکت کنند یا سهامدارانی که برگه نداده اند و نماینده انتخاب نکرده اند خود شخصا در مجمع حاضر شوند تا در رای گیری توزیع سود امسال تاثیر گذار باشند.

نکته ای هم در خصوص سود سهام سال گذشته
خوشبختانه با تعدد کارهای انجام شده توسط شرکت شسکام سود بدست امده بسیار بیشتر از سالهای قبل بوده و جهت تعیین میزان سود توزیعی به رای مجمع نیاز است.

 

انتخاب هیئت مدیره هم در انتخاب مخابرات ایران است

حالا بدون حضور سهامداران یا نمایندگان استانی آنان،  بجز موضوع ذکر شده انتخاب هیات مدیره نیز کاملا در اختیار مخابرات ایران قرارخواهد گرفت و هر ۵ نفر از طرف این سهامدار عمده انتخاب خواهد شد. هرچند شاید به گفته برخی دوستان فرقی هم نمی کند. در حال حاضر هم اختیارات عمده دست مخابرات ایران است  اما یک نگرانی هم برای سهامداران کارمند وجود دارد که مبادا این شرایط در سالهای آتی، شسکام را نیز به سرنوشت صندوق ۶ درصد دچار کند.

1080230cookie-checkگزارش اختصاصی مخابرات ما از جلسه مجمع عمومی شسکام.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
4 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    باسلام وخداقوت به سردبیر محترم لطفا همیشه در گزارشات خود . تاریخ جلسه انجام شده را بنویسید و از نوشتن هفته پیش یا دوروز گذشته پرهیز فرمایید تا خواننده تاریخ جلسات برگزار شده را بفهمد باسپاس

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      چشم این گزارش قدیمی شده دیگه

  2. ناشناس می گوید

    زمان مجمع بعدی مشخص نشده؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      چرا بنظرم شده ولی من یادم نیست

نظرات بسته شده است.