مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام میکند- اعلام خطر میکنم! گرما مراکز تلفن ثابت را می خواباند!

گرما و تلفن ثابت

مخابرات ما (سردبیر) – سلام میکنم به شما برای یک اعلام عمومی. گرمای هوا دیگر تلفن ثابت را می خواباند. باید فکری کرد پیش از آنکه دیر شود!

.

دمای معمولی برای سالن های دستگاه, ام دی اف و کافوهای نوری گمان میکنم حدود ۲۴ درجه باشد. خاطرم هست از زمان جوانی که در سالن کار می کردم همه حساسیت ها روی دوچیز بود.یکی پشم شیشه های دور کانال ها روی کارتها ننشیند دیگر اینکه دما بالا نرود.

 

مخصوصا برای جاهایی که دستگاهها تازه نصب می شد کار با پشم شیشه در سالن زیاد می شد.روزهای اول اهمیت نمی دادیم تا اینکه یک بار بطور کامل مرکز خوابید.ریزه های پشم شیشه موجب اتصال کوتاه شده بود.

.

دیگری گرما!

دستگاههای کمپرسور بزرگی در دو دسته در کنار سالن دستگاه نصب شده بود تا در ۲۴ ساعت نوبتی کا رکنند.این دستگاهها هم سالن را خنک می کرد هم ام دی اف را .

.

اینها همه برای شرایط عادی و استانی معتدل در نظر گرفته شده بودند.یعنی در شرایط بحرانی و بالای ۴۰ درجه هرگز جوابگو نیستند.

دیگر اینکه مثل همیشه و همه جا, توسعه در ارین دستگاهها متوقف شده است.بسیاری حتی تعمیر هم نشده اند لذا در شرایط امروز و گرمای غیر عادی هوا پاسخگو نیستند.

.

نتیجه؟

سالن دستگاه می خوابد!

کل مرکز می خوابد!

کل ارتباطات شبکه ثابت ساعتها قطع می ماند تا مگر خدا دلش به حال ما بسوزد و به ساعات خنک شب برسیم یا به هر نحوی هست همکاران تجهیزات را راه بیندازند.

.

وقتی برای توسعه داد می زنیم, توسعه فقط خرید تجهیزات تلفن ثابت جدید نیست.در امر نگهداری هم به توسعه نیازمندیم.

حتی تعویض باطری ها را  در جاهای مختلف جدی نگرفته ایم.اکثرا فرسوده هستند.

.

چه بگویم دیگر؟

آیا لازم است آمار مراکزی که در طی هفته جاری در سراسر کشور از مدار خارج شده اند بطور رسمی اعلام کنم؟!

.

عزیزان!

نگهداری تبدیل شده است به موجودی ماقبل تاریخی و از یاد رفته!

تابستان را هم که بگذرانید در دام زمستان اسیر خواهید شد!

لطفا فکری بکنید!

سردبیر- ۲۶ تیر ۱۳۹۸

 

 

1079330cookie-checkسردبیر سلام میکند- اعلام خطر میکنم! گرما مراکز تلفن ثابت را می خواباند!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
2 نظرات
  1. تاسیسات و ساختمان می گوید

    عرض سلام
    خیلی جالب است، تاسیسات و ساختمان در شرکت مخابرات جزو رشته های مطلوب به حساب نمی آید، ولی کافیست چند پکیج و کولر گازی از کار بیوفتد آنوقت سر و کله آقایان مدیر پیدا می شود که چرا چنین شده است. روزی که زلزله بیایید چه پیش خواهد آمد، آیا واقعا تاسیسات مخابراتی و ساختمان های مخابرات در مقابل زلزله ایمن هستند؟ …

  2. کارمند کوچولو می گوید

    دقیقا درست گفتید
    این نگهداری صحیح واستاندارد است که با سرپا نگه داشتن سیستمها ,سرویس های مخابراتی را می توانیم به مشتری عرضه کنیم
    درحالیکه نگهداری اصولی تجهیزات ومخصوصا انجام اقدامات پیشگیرانه در نگهداری در حال حاضر امری پیش پا افتاده تلقی شده وتقریبا کلیه اصول نگهداری بی اهمیت شده اند
    و دراین راستا بعید نیست خصوصا در شرایط بحرانی به مشکل قطعی وخرابی وعدم امکان ارائه سرویس مطلوب بر بخوریم. واین هم یعنی از دست دادن درآمد وهمچنین نارضایتی مشترکین

نظرات بسته شده است.