مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

ساعت کار جدید برای مادران مشکل درست کرده است/پیشنهاد مخابرات ما به ستاد مخابرات ایران.

سردبیر مخابرات ما

مخابرات ما- تغییر ساعت کار مخابرات در استانها با کاهش آن نیز همراه بوده است.تقریبا در همه موارد این کاهش کمتر از میزانی است که مادران با فرزندان زیر ۶ سال از آن استفاده می کرده اند.

البته کاهش ساعت کار مادران و کاهش فعلی ساعت کار از امتیازات مخابرات به کارکنان است و هر گاه بخواهد می تواند آن را لغو کند از سوی دیگر  طبق قانون همیشه فقط یک مورد از کاهش ساعت کاری میتواند در مورد فرد جاری شود.مثلا اگر مادران یک ساعت کاهش ساعت کار دارند و بخاطر گرما نیز ۴۶ دقیقه کاهش ساعت خورده پیوسته فقط یکی باید جاری باشد.لذا مخابرات ایران با یک بخشنامه جدید کسر ساعت کار بانوان و مادران را  به دلیل کاهش ساعت کار در گرما مدتی متوقف کرده است.

حرفی نیست نه اینکه با آن موافق باشیم.بلکه می گوییم حرفی نیست.از اختیارات مخابرات است هر چند که بهتر بود قدرت انتخاب را به کارکنان واگذار می کرد یعنی مادر خودش انتخاب می کرد از کدام کسر ساعت استفاده کند.اما باز هم حرفی نیست.

اما این طرح مشکلاتی برای مادران ایجاد کرده است که از ما خواسته اند به اطلاع مخابرات ایران برسانیم.:

اول- وقتی مخابرات قانونی را جاری می کند بر اساس آن حقی پیدا می کنیم که با حذف آن توسط مخابرات آن حق از بین نمی رود اگر دچار خدشه شد همیشه احساس می کنیم حقی از ما ضایع شده.

دوم- وقتی قانونی جاری می شود مردم بر اساس آن زندگی خود را مدتی تنظیم می کنند.لذا نمی توان در این نسل پر استرس هر روز برنامه را به دلخواه خود یا استاندار تغییر داد.

سوم- مورد اخیر و تغییر ساعت در جاهایی مثل مهد کودک ها اجرائی نشده.در شهری کوچک که همه چیز دیرتر شروع می شود برای مادر مشکلاتی ایجاد می شود که راه حل ندارد.

چهارم-در برخی استانها کاهش ساعت کار اصلا متناسب با آن ساعت کار کاسته شده از حضور مادران نیست.

پنجم- بک امتیاز نباید امتیازات گذشته را لغو کند

ششم- ….

.

پیشنهاد ما برای مخابرات ایران این است که ساعت شروع بکار  مادران و بانوان دارای فرزند ریر ۶ سال به حالت گذشته برگردد.یعنی ساعت ۷ صبح در سر کار حاضر باشند.

حالا که قرار است بخاطر گرما ساعت کار کاهش پیدا کند راضی نشوید مادران در گرمای بین ساعت ۲ تا ۳ ی بعدازظهر کودکان را به خیابان بکشند.

.

برای اینکه کاملا حس مادران را در این مطلب منتقل کنیم توجه شما را به پیام یکی از آنان جلب می کنیم که از ادمین گروه تلگرامی مخابرات ما می خواهد پیامش به سردبیر و سپس به مخابرات ایران برسد:

 F
سلام وقت بخیر

ساعت کار همکاران کم شده ولی برای امثال من اضافه شده

Mahmoud4az:
سلام و عرض ادب. خواهش میکنم. در خدمتتون هستم

F
آقای مهندس سابقا تا ۱۴:۲۵میموندیم و ساعت شروع کار ۷:۱۵دقیقه بود الان از ۶تا ۱۳:۳۰یعنی ۲۰دقیقه بیشتر از گذشته پس ساعت کاری ما زیاد شده

چون شما پاسخ سردبیر رو به ما رسوندید پیام دادم اگرنه جسارت نمی کردم

Mahmoud4az:
نه خواهش میکنم چه جسارتی. کجا هستین و چه قسمتی؟

F
…….  (نام استان و محل کار حذف شده)

Mahmoud4az:
تو مراکز هستین از شنبه تا پنجشنبه؟

F
نه تو ستاد هستم شنبه تا چهارشنبه

روزی هفت ساعت و ده دقیقه کار میکردیم ولی الان ۷ساعت و ۳۰دقیقه

فرزند زیر ۶سال دارم

Mahmoud4az:
مراجعه کردین به کارگزینی؟

F
بله … بخدا من خیلی دچار مشکل شدم شهرما خیلی کوچیکه با اینکه ساعت اداری رو ٧تا ٣زدن اینجا مهدکودکا و پرستارای بچه ساعت ٧نمیان و از طرفی اینجور حق ما که باید کاهش ساعتو استفاده کنیم ضایع میشه
….

لطفا بهشون بگین که چقدر مارو دچار مشکل کردن

بنظر می رسد تمام حس همکار به خواننده و مخابرات ایران منتقل شده باشد.

من با نویسنده یادداشت در بخشی از نوشته اش موافق نیستم.بنظر من ایشان باید چنین فرض کند که برای یک ماه امتیاز او به همه داده شده است.نباید از این امتیاز همگانی دلگیر شود اما …. راستش در جایی نمی توانم حق را به او ندهم.

شما باید در یک شهر کوچک زندگی کنید تا بدانید نمی توانید مهدکودک ها را به هیچ شکلی در ساعت ۶ صبح باز کنید!

مادران باید فرزندان خود را چه کنند و کجا بگذارند در ساعت ۶ صبح!

امیدواریم همانطوری که تا بحال در معاونت توسعه نیروی انسانی به نظرات همکاران بسرعت توجه شده است دراین مورد نیز فکری عاجل بشود.

 

1072130cookie-checkساعت کار جدید برای مادران مشکل درست کرده است/پیشنهاد مخابرات ما به ستاد مخابرات ایران.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
8 نظرات
  1. ترانه می گوید

    سر دبیر سلام
    مشکل اصلی ما اینه که می گن کاهش ساعت کاری بانوان دارای فرزند زیرشش سال کلا لغو شده
    قرار شد این پیگیری کنید حالا کاهش ساعت کاری این دو ماه رو می شه به کارش کرد

  2. شرکتی می گوید

    خدا خیرتون بده مهندس. ما که توی شهر بزرگیم هم ساعت کاریمون زیاد شده. ظهرا که همون ۲/۱۰ دقیقه میریم. صبح ها هم ۶/۳۰ باید اداره باشیم. هر روز من یا همسرم باید نیم ساعت مرخصی بگیریم مهد باز شه بعد بریم اداره

  3. مهتاب می گوید

    باز خوبه این دوستان ۱:۳۰ میرن.ما که هم صبح باید زودتر بیایم و هم عصر دیرتر .یعنی همون ۲:۱۰ قبل.اگر قرار باشه این یه ماه تمدید بشه امیدوارم این مشکل حل بشه.از استان خراسان رضوی

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      همین دیروز یکی از همکارانون نوشته بود مادران مشکل ندارن

      1. مهتاب می گوید

        منظورتون خراسان رضویه که مشکلی نداره؟شاید دیروز رفع شده و من خبر ندارم والا تا همین امروز که همون ۲:۱۰ دقیقه بود.

  4. همکار می گوید

    فقط بحث ساعت کاهش کار مادران نیست. مگر بقیه در شهر دیگری غیر از مادران زندگی می کنند. ساعت کاری ۶ صبح اصلا هماهنگی با وسایل حمل و نقل عمومی نداشته. ضمن اینکه امنیت خروج از منزل خصوصا برای بانوان در أن ساعت صبح اصلا در نظر گرفته نشده. بهتر است ضمن در نظر گرفتن مشکل ماداران دارای فرزند زیر شش سال به سایر کارمندان هم احترام درخور و شایسته گذاشته شود.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      همکار عزیزم
      نویسنده بنا به مشکلاتی که از طرف من میگیرن و منهم از خوانندگان می شنوم یا میخونم
      تحقیقی میکنه و چیزی می نویسه
      دلیل نمیشه یک مطلب جهان شمول بنویسه
      ضمن اینکه تا این لحظه مشکلی که شما فرمودین اصلا در سایت ذکر نشده
      اگر گفته بودین به اونم پرداخته می شد

  5. از مازندارن می گوید

    سلام
    در مورد کارمندان رسمی که ساعت کاری آنها کاهش پیدا کرده مشکلی نیست اما چرا نیروهایی که ساعت کاری آنها تا دو و نیم بوده و الان به خاطر یک ساعت و ریع زودتر شروع شدن ساعت کار به هیچ عنوان شامل کاهش ساعت نمی شوند چرا این حکم ظالمانه اجرا می سود ؟؟؟؟

نظرات بسته شده است.