مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

اتصال ۷۵۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات

مخابرات ما – به گفته‌ی دبیر کل اتحادیه بین‌المللی مخابرات، در راستای فراهم کردن رفاه و کامیابی برای همگان، لازم است شکاف‌های موجود در این استانداردسازی کاهش یابد و در این راستا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اتصال بیش از ۷۵۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

مخابرات ما ( محمد -ایسنا) –  ۲۷ اردیبهشت ماه (۱۷ می) هر سال مصادف با روز جهانی ارتباطات و این روز، یادآور بنیان‌گذاری اتحادیه جهانی مخابرات در ۱۵۰ سال پیش است. اعضای اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) در سراسر دنیا برای بزرگداشت روز جهانی ارتباطات، مراسمی برگزار می‌کنند.

به مناسبت روز جهانی ارتباطات از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران هم روز یکشنبه ۲۹ اردیبهشت از پروژه توسعه روستایی، یک پروژه خدماتی در حوزه پست و چند پروژه فناوری اطلاعات با حضور محمدجواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- رونمایی می‌شود. جهرمی در صفحه اینستاگرام خود نوشته بود: در مراسم روز جهانی ارتباطات، از بیش از ۷۵۰۰ روستایی که امسال به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند، بیش‌تر خواهم گفت.

رویداد جهانی ارتباطات هر ساله با انتخاب یک موضوع اصلی و محوری، تلاش می‌کند مباحثی را در مدت‌های اخیر موجب نگرانی جوامع بین‌المللی شده و یا توجه خیل عظیمی از کاربران، شهروندان و دولت‌ها را به خود منعطف کرده است، مطرح کرده و میزبان متخصصان و افراد سرشناس فعال در حوزه مذکور باشد تا آنها به تحلیل، بررسی و گفت‌وگو درباره مباحث مربوطه بپردازند.

امروزه، قدرت در درست جوامعی است که از نیرومندترین شبکه‌های ارتباطی و به تبع آن، از بیش‌ترین اطلاعات برخوردار باشند و این حقیقت انکارناپذیر، تمدن حاکم بر تمدن کنونی جهان است و جلب توجه دولت‌ها و مردم جهان به اهمیت مقوله ارتباطات و ‏فناوری اطلاعات، موجب نامگذاری این روز شده است.

هدف از WTISD یا روز جهانی مخابرات و ارتباطات (World Telecommunication and Information Society Day) کمک به ایجاد پل‌های ارتباطی قوی و مستحکم‌تری میان کشورهای مختلف و مردم جهان و همچنین توسعه فناوری‌هایی که برای گسترش ارتباطات و زیرساخت‌های مخابراتی ساخته و استفاده شده، بوده است.

روز جهانی مخابرات متمرکز بر تدوین سیاست‌های ملی، پر کردن تفاوت‌های تکنولوژیکی، ترویج ارتباطات، تقویت قابلیت همکاری بین‌المللی سیستم‌ها و محدود کردن فاصله‌های فیزیکی در سطح جهانی از طریق اینترنت، تلویزیون، تلفن و غیره است. این اجلاس جهانی طی سال‌های مختلف بر موضوعات مختلفی تمرکز کرده است.

پیام امسال کاهش شکاف استانداردسازی ITU

هولین ژائو -دبیر کل اتحادیه بین‌المللی مخابرات- در پیام امسال خود به مناسبت روز جهانی ارتباطات گفته است: تدوین استانداردها، یکی از ارکان اساسی مأموریت‌های ITU، به عنوان آژانس تخصصی سازمان ملل در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات است. اگر دوست دارید به اینترنت وصل شوید، از تماشای یک رویداد ورزشی در تلویزیون لذت ببرید، در ماشین خود رادیو گوش کنید یا از گوشی هوشمند خود فایل تصویری تماشا کنید، این استانداردهای ITU هستند که این امکان را فراهم می‌سازند.

هولین ژائو در این پیام، از کشورهای عضو ITU، صاحبان صنایع، شرکت‌های کوچک و بزرگ و دانشگاه‌ها، همچنین آژانس‌های خواهرخوانده سازمان ملل، شرکای خود و همه سهامداران درخواست کرده است از برنامه کاهش شکاف استانداردسازی ITU که رفاه و کامیابی برای همه را در پی خواهد داشت، حمایت کنند.

***

1058580cookie-checkاتصال ۷۵۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات

نظرات بسته شده است.