مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

خصوصی سازی بیشترین لطمه را به کارخانجات مخابرات راه دور ایران زد

مخابرات ما – کارخانجات مخابرات راه دور ایران، کما، آزمایش، کشت و صنعت، لاستیک دنا، مجتمع گوشت فارس و.. از بزرگترین مراکزی بودند که خصوصی سازی بیشترین لطمات را به آنها زد.

مخابرات ما ( محمد – جنوب نیوز) – دهه ۸۰ برای استان فارس خوشایند نبود زیرا تصمیماتی را که در گذشته در مباحث اقتصادی گرفته شده بود در اواخر دهه ۸۰ اجرایی شد که مهمترین آن واگذاری کارخانجات و صنایع دولتی به بخش خصوصی بود.

کارخانجات مخابرات راه دور ایران، کما، آزمایش، کشت و صنعت، لاستیک دنا، مجتمع گوشت فارس و.. از بزرگترین مراکزی بودند که خصوصی سازی بیشترین لطمات را به آنها زد به گونه‌ای که تعدادی از آنها به طور کامل تعطیل و برخی دیگر با تغییر مدیریت و پشت سر گذاشتن بحرانی چندین ساله در حال حاضر دست به عصا مشغول حرکت هستند.

مخابرات راه دور

کارخانه مخابرات راه دور ایران یا «آی تی آی» از جمله کارخانجات بزرگ کشور بود که واگذاری آن به بخش خصوصی و عدم حمایت دولت از این مجموعه باعث شد که بحران این کارخانه گسترده شود و تا سالهای سال کارگران مخابرات راه دور برای گرفتن مطالبات خود هیچ راهی به غیر از حضور در مقابل استانداری و یا تجمع در خود کارخانه نداشتند.

این کارخانه از سال ۱۳۵۰ فعالیت خود را آغاز کرد به گونه‌ای که در زمان فعالیت آن کارت هوشمند سوخت تولید شد اما مشکلات این مجموعه از حدود سال ۸۲ آغاز شد و سال ۸۸ نیز این مجموعه به هیأت حمایت از صنایع واگذار شد اما در نهایت به طور کامل تعطیل و امروز کارخانه در حال خاک خوردن است.

***

1054450cookie-checkخصوصی سازی بیشترین لطمه را به کارخانجات مخابرات راه دور ایران زد

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.