مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

وارده- sos چیست و چه می کند.

مطلب وارده- یکی از اعضای سایت مطلبی نوشته در مورد sos و نقش آن در بیمه تکمیلی.بخوانید و نظر خود را بنویسید.

 

مخابرات ما (یوسف پور) –

شرکت کمک رسان ایرانیان یا همان SOS چیست ؟????

همین اول باید بگویم شرکت sos ،شرکتی برای بیمه تکمیلی نیست در حقیقت امسال بیمه تکمیلی ما “بیمه معلم” است یعنی مسائل درمانی و هزینه های ما ربطی به شرکت sos ندارد.

پس در این وسط sos چه کاره است ؟

 

من دو مثال می زنم :

۱- شبکه شتاب ؛ وظیفه شتاب این است که انواع مشتریان را از نقاط مختلف به بانکهای متفاوت متصل می کند پس لازم نیست برای تراکنش مالی در طی شبانه روز فقط به بانک مشخص و یا خودپرداز بانک مشخصی مراجعه کنید .
۲- شرکتهای امداد خودرو ؛ این شرکتها خدماتی متفاوت از بیمه شخص ثالث و یا بدنه ارائه می کنند هرچند که عضو شدن در یک شرکت امداد خودرو برای ما نوعی تضمین و یا همان نوعی بیمه برای کار خاصی محسوب می شود .

دو مثال فوق تقریبا نقش sos را در صنعت بیمه نشان می دهد .

حالا به نقش sos در نسبت وضعیت ما و بیمه معلم و مثلا یک بیمارستان اشاره می کنم :

شرکت بیمه معلم باید ۲۴ ساعته برای راهنمائی ، تصدیق هویت ، تائید پرداخت حق بیمه ، صدور معرفی درمانی ؛ صدور پیش فاکتور ؛ اطلاع از نحوه قرارداد و سقف هر خدمات ؛ پوشش بیمه ی و یا عدم پوشش ، هماهنگی با بیمارستان طرف قرار داد . . ؛ نیاز به شبکه ی گسترده ارتباطی با پهنای باند بالا ، مرکز پاسخگوئی ، جذب و آموزش نیروی انسانی دارد تا در صورت درخواست چند بیمه گزار ؛ بدون مدت انتظار فورا پاسخ گو باشد .

حالا فرض کنید در کل کشور ۱۰ شرکت بیمه باشند که میخواهند خدمات بیمه تکمیلی درمان ارائه کند ؛ پس باید هر شرکت برای خود یک مرکز پیام تدارک ببیند و متقابلا مثلا بیمارستان ها هم با انواع شرکت ها و انواع نرم افزارها و . . . برای تسریع در این امور و جلوگیری از موازی کاری ؛ شرکتی تخصصی برای موارد فوق مانند “شرکت کمک رسان ایرانیان مشهور به sos” با دریافت مبلغی این خدمات را به طور تخصصی به ما و بیمه معلم و خدمات دهنده مانند بیمارستان ارائه می کند .(این مبلغ باتوجه به قرارداد ما با بیمه معلم توسط بیمه معلم پرداخت می شود)
پس ارتباط ما با sos فقط در حد موارد فوق است (پاسخ دهی ، راهنمائی ؛ تائید ، هماهنگی . . ) بنابراین مسئله این نیست که شرکت بیمه معلم برنده شده و سپس آن را به sos واگذار کرده باشد ، شاید امسال بیمه دانا انتخاب می شد و بخش پاسخ دهی خود را به شرکت sos واگذار می کرد .

??????
ادامه مطلب مربوط به بیمه تکمیلی ما نمی شود فقط جهت اطلاع می آورم چون ممکن است در آینده بیمه تکمیلی به شکل دیگری باشد : sos خودش میتواند بیمه تکمیلی ارایه کند توجه کنید نوشتم ارائه کند نه اینکه خودش بیمه گر باشد . اتفاقاً گاهی بسته های بیمه تکمیلی آن از لحاظ سقف ریالی بهتر از بیمه های دیگر است و در بسته های پیشنهادی خود دندان را هم در نظر گرفته است باز تاکید می کنم این شرکت راسا بیمه گر تکمیلی نیست (فعلا) اما از خدماتی که بیمه های تکمیلی میدهند بسته های را نسبت به نیاز متقاضی از روی خدمات بیمه های تکمیلی تهیه و با موافقت بیمه گرها برای فروش ارائه می کند . مثلا فردی مجرد است و یا اغلب بازنشستگان نیازی به پوشش خدمات زایمان ندارم در مقابل از لحاظ سنی مساعد رسیدگی به دندان هستند ، پس sos بسته ای را ارائه می کند که فاقد پوشش زایمان و دارای پوشش دندان باشد و در واقع حق بیمه پرداختی مفیدتر است (این موضوع به نوعی درد مشترک همه بازنشستگان است) . مثال اخیر روح ایجاد شرکتهای کمک رسان مانند sos است و فقط با نیت پاسخ دهی ایجاد نمی شوند .

 

1049920cookie-checkوارده- sos چیست و چه می کند.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
4 نظرات
  1. امید حسنی می گوید

    سردبیر جان فرصت کردید یه گزارش کامل از بیمه معلم تهیه کنید
    الان سه ماه کامل از این قرارداد گذشته اکنون در استان ما حدود ۱۰ روز هستش که بیمه داره مدارک می گیره و امروز هم بیمه اعلام کرده ما احتیاجی به نماینده نداریم و پرسنل باید مدارک را بیارن به دفتر بیمه تحویل بدن؟؟؟!!!!!!!!!حساب کن کارمند مخابرات از شهرستان بیاد بیمه مدارک تحویل بده!!!!
    اولا دست مدیران درد کنه(تاکید می کنم درد کنه)با این قرارداد بیمه نوشتن دوما داد وبیداد می کردیم می گفتیم بیمه قبلی بهتره بیمه معلم سروته نداره صاحب نداره کسی گوش نمی داد
    از همه مهمتر میخوام بدونم تو هیچ استانی تا حالا یه ریال از بیمه معلم دریافتی داشتن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    وصدها مشکل دیگه

  2. سوشیانس می گوید

    سر دبیر جان سلام
    چرا محتوای این خبر قفل شده ؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      چرا نباید قفل بشه؟

  3. k.rezghdeh می گوید

    خیلی ممنون . توضیحات کافی بود

نظرات بسته شده است.