مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سیل خدمات زیرساختی۶۲۱ روستای خرم آباد را قطع کرد

مخابرات ما- مالکی

اسدعبداللهی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد بحران در محل استانداری افزود: اکنون تعداد روستاهای سیلزده بدون برق از۴۰۴ به ۱۶و روستاهای بدون آب از ۱۳۷ به چهار مورد کاهش یافته است.
وی با اشاره به رفع مشکل گاز ۲۱ روستای آسیب دیده از سیل تصریح کرد:۵۹ روستا نیز خسارت مخابراتی داشته و ارتباط تلفنی نداشتند که این تعداد نیز یک روستا رسیده است.
وی مشکل اصلی در برقراری خدمات زیرساختی را نبود راه دسترسی مناسب دانست و اظهار داشت: عمده ترین مشکل راه در بخش پاپی است که روستاهای پراکنده با جمعیت کم دارد.
فرماندار خرم آباد همچنین گفت: ۱۹ روستای شهرستان نیز دچار رانش زمین شده اند که وضعیت رباط دولتشاه و گرماوله بحرانی است.
فرماندار الیگودرز نیز گفت: ۲۵۰ روستا به دلیل نبود راه، وضعیت مناسبی از نظر امدادهای پزشکی و آذوقه ندارند که رسیدگی به این تعداد نیازمند تامین بالگرد است.
حمید کشکولی افزود: الیگودرز تجهیزات خاص، آذوقه و حتی بنزین مورد نیاز بالگرد را تامین کرده و از استان تقاضا می کند یک فروند بالگرد ویژه امدادرسانی به روستاهای این شهرستان اختصاص یابد.
وی اضافه کرد: گردنه گله بادوش و راه ارتباطی الیگودرز به شول اباد نیز برقرار شده است.
مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب روستانی لرستان نیز گفت: ازمجموع ۷۹۶ روستای خسارت دیده این استان در سیل اخیر آب شرب ۷۴۳ روستا وصل شد.
علیرضا کاکاوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در صورت تامین برق و ایجاد راه دسترسی، شبکه آب ۵۳ روستای دیگر به به زودی ترمیم و راه اندازی می شود.
وی بیان کرد: سیل در سال جاری یک هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال به شبکه آبرسانی روستایی استان خسارت وارد کرد.
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی اظهارداشت: بیشترین خسارات سیل به تاسیسات و شبکه‌های آبرسانی شهرستان ‌های چگنی، پلدختر و خرم‌آباد وارد شد همچنین آب شرب تمامی روستاها در سه شهرستان بروجرد، ازنا و رومشکان وصل است.
برآورد اولیه از خسارت سیل اخیر در لرستان ۱۵ هزار میلیارد ریال است و تاکنون ۱۵ نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.

1041930cookie-checkسیل خدمات زیرساختی۶۲۱ روستای خرم آباد را قطع کرد

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.