مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

خلاقیت اتریشی‌ها در مهار کردن سیل+فیلم

مخابرات ما- سردبیر- روز گذشته مطلبی در مورد غیرمترقبه شدن هر حادثه معمولی در کشور نوشتم.

صبح امروز در اینستاگرام فیلمی دیدم که خبرنگاران جوان منتشرش کرده بود.در این تصویر مهار سیل و آب بندهای جالبی را می بینید که خانه های مدرم را حفاظت کرده است.فیلم و مطلبش را پیدا کردم تا برای شما هم بیاورم.

حالا سوال دیشبم بسیار بیشتر پاسخ می طلبد! چرا حادثه ها برای دیگران معمولی است اما برای ما غیرمترقبه!

******

اتریشی‌ها با خلاقیتی که به خرج دادند از وقوع یک فاجعه عظیم پیشگیری کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،هنگامیکه دانه‎های باران بر اثرضربه به خاک موجب فشرده شدن و چسبندگی سطح‎ رویی خاک شده، از قدرت جذب خاک و نفوذ آب در عمق خاک می‎کاهد و آب بارندگی در خاک نفوذ نکرده و روی زمین جاری می‎شود.وقتی حجم آبی که به این علت به جای جذب در خاک به صورت روان روی زمین به حرکت در می آید بیشتر از یک حدی باشد، اصطلاحا می گویند سیل راه افتاده که این پدیده خطرناک می تواند آسیب های زیادی از جمله تلفات جانی به همراه داشته باشد که البته با اعمال اقدامات مدیریتی و فنی می توان احتمال بروز سیلاب و به خصوص خسارات و اثرات نامطلوب آنرا کاهش داد.
به عبارتی دیگر نیز سیل می تواند افزایش ارتفاع آب رودخانه به خاطر بارش های شدید و بیرون زدن آب از آن و اشغال بخشی از دشت‌های حاشیه رودخانه باشد که ممکن است باعث بوجود آمدن خسارات بر خانه ها و تاسیسات عمومی باشد و یا حتی تلفات انسانی و دامی به همراه داشته باشد. در مواردی که سیل ناشی از افزایش سطح آب دریاچه و یا دریا باشد، جریان بادهای شدید نیز تاثیر زیادی در این روند خواهد داشت.
اما این پدیده مرگبار برخلاف همه پیچیدگی هایش قابل پیشگیری، بررسی و شناخت بوده و می توان برای مهار و کاهش خسارات آن و یا حتی بهره برداری اقتصادی از سیلاب تدابیر مناسبی اندیشید. در سال ۲۰۱۳ بارش باران های زیاد باعث شد که در چند شهرِ اتریش از جمله شهر Grein سیل جاری شود که با واکنش به موقع و تدبیر جالبی که اتریشی ها داشتند، با ساخت یک دیوار جلوی طغیان رودخانه و راه ورود آن به شهر را بستند که این  اقدام آنها حیرت همگان را برانگیخت.
1036660cookie-checkخلاقیت اتریشی‌ها در مهار کردن سیل+فیلم

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.