مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مردم نگران امواج آنتن‌های تلفن همراه نباشند

مخابرات ما – ورقانی با تاکید بر اینکه مردم نگران آنتن های تلفن همراه نباشند، گفت: در نقاط کور و مکان‌های دور از دکل‌های مخابراتی پرتوهای گوشی تلفن همراه قوی‌تر می شود اما هرچه به دکل‌ها نزدیکتر باشیم از میزان خطرات کاسته خواهد شد.

مخابرات ما ( محمد – شبستان) –  «علی ورقانی» امروز (16 بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به برخی نگرانی‌ها درباره تاثیرات احتمالی توسعه آنتن‌های تلفن های همراه در مناطق شهری از سوی اپراتورها اظهار کرد: سطح تشعشعات آنتن‌های مخابراتی بی تی اس(BTS)  در شهرها مرتب اندازه‌گیری و پایش می‌شود.

مدیر ارتباطات سیار شرکت مخابرات خراسان جنوبی با بیان اینکه قسمت های تشعشع کننده و شدت پرتوهای منتشر شده از امواج آنتن بی تی اس و دکل مخابراتی خطری ندارد اما آنتن‌ها تشعشع دارند، گفت: امواج آنتن های بی تی اس در فواصل کم به سطح منازل مسکونی نمی رسد لذا منازل و مردم در معرض تشعشعات بسیار ضعیف قرار می‌گیرند.

ورقانی با اشاره به اینکه حد آستانه خطر توان تشعشعی برای محدوده های تلفن همراه بین 0.1 تا 1mW/cm2  است که سازمان انرژی اتمی ایران محدوده 0.44 را مدنظر قرار داده است، افزود: حداکثر قدرت اندازه گیری شده تشعشعات بی تی اس حدود یک درصد است.

وی بیان داشت: در نقاط کور و مکان‌های دور از دکل‌های مخابراتی پرتوهای گوشی تلفن همراه قوی‌تر  می شود اما هرچه به دکل‌ها نزدیکتر باشیم از میزان خطرات کاسته خواهد شد.

مدیر ارتباطات سیار شرکت مخابرات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه  اندازه‌گیری‌های میدانی توسط نهاد قانونی بدون هماهنگی قبلی با اپراتورهای تلفن همراه  انجام می شود، افزود: در اکثر نمونه های اندازه گیری شده میزان توان دریافتی کمتر از یک هزارم آستانه حد خطر است.

ورقانی تاکید کرد: نصب و بهره برداری از آنتن‌های BTS در ایران بر مبنای اطلاعات تایید شده توسط مجامع علمی جهانی است و مردم می‌‌توانند بدون نگرانی از این فناوری سودمند در برقراری ارتباطات بهره مند شوند.

مدیر ارتباطات سیار شرکت مخابرات خراسان جنوبی با بیان اینکه پرتوهايی نظير ايكس و گاما مولكول‌ها و اتم‌ها را يونيزه می‌كنند و به همين دليل با ايجاد واكنش شيميايی در بافت بدن انسان، بر آنها اثر می‌گذارند و به عنوان پرتوهايی كه می‌توانند ريسك ابتلا به سرطان را افزايش دهند، شناخته شده‌اند، گفت: اما پرتوهای راديويی و مايكروويو در هيچ شرايطی قادر به يون‌سازی در بدن انسان نيستند، از اين رو مردم نگران امواج آنتن‌های تلفن همراه نباشند.

آنتن های بی.تی.اس (BTS) آنتن هایی است که برای دریافت امواج از شبکه های ارتباطی و ارسال آن به گوشی های تلفن همراه مورد استفاده قرار می گیرد.

***

1016280cookie-checkمردم نگران امواج آنتن‌های تلفن همراه نباشند

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.