مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

موافقت سازمان بورس با تامین مالی سهامدار عمده مخابرات از طریق اوراق اجاره

مخابرات ما – واسط مالی اسفند دوم در حالی اقدام به انتشار 500 میلیارد تومان اوراق اجاره با هدف خرید 3.7 درصد از کل سهام مخابرات را خواهد کرد که این میزان سهام دوباره با بازده 64 درصدی تا4 سال به توسعه اعتماد مبین اجاره به شرط تملیک داده می‌شود.

مخابرات ما ( محمد – فارس) – سازمان بورس در اطلاعیه ای از موافقت خود با درخواست انتشار مرحله دوم اوراق اجاره شرکت واسط مالی اسفند دوم به منظور تأمین مالی شرکت توسعه اعتماد مبین خبر داد.

بر اساس این گزارش شرکت واسط مالی اسفند دوم از طریق انتشار اوراق اجاره به مبلغ 500 میلیارد تومان از طریق فرابورس ایران و صرف وجوه آن برای خرید تعداد دو میلیارد و 224 میلیون و 199 هزار و 289 سهم از سهام شرکت مخابرات ایران به ارزش هر سهم 2248 ریال از شرکت توسعه اعتماد مبین اقدام خواهد کرد و سپس با اجاره آن به شرکت توسعه اعتماد مبین به عنوان سهامدار عمده شرکت مخابرات ایران به مبلغ 820 میلیارد تومان به تأمین مالی این شرکت حقوقی کمک خواهد کرد.

ارزش اسمی هر یک از این اوراق مبلغ 100 هزارتومان و با نرخ سود 16 درصد برای مدت 4 سال با مقاطع زمانی پرداخت هر شش ماه یکبار از تاریخ شروع عرضه اوراق تعریف شده است.

نکته مهم در این تأمین مالی اینکه شرکت واسط مالی اسفند دوم با مسئولیت محدود در حالی اقدام به انتشار 500 میلیارد تومان اوراق اجاره با هدف خرید 3.7 درصد از کل سهام مخابرات ایران را در فرابورس خواهد کرد که این میزان سهام دوباره با بازده ساده 64 درصدی برای مدت 4 سال به شرکت توسعه اعتماد مبین اجاره به شرط تملیک داده می‌شود.

 ضامن این اوراق بانک تجارت و شرکت‌های تأمین سرمایه لوتوس پارسیان تا سقف 300 میلیارد تومان، تأمین سرمایه تمدن تا مبلغ 100 میلیارد تومان و تأمین سرمایه نوین تا مبلغ 100 میلیارد تومان متعهدان پذیره نویس و بازار گردان این اوراق خواهند بود.

شرکت کارگزاری بانک پارسیان نیز عامل فروش اوراق اجاره مذکور در فرابورس است و درآمد دارندگان اوراق اجاره مذکور نیز به نسبت مبلغ اسمی اوراق در اختیار به کل مبلغ اسمی اوراق اجاره منتشر شده است.

پس از 4 سال از تاریخ انتشار این اوراق ، مدت اجاره خاتمه یافته و آخرین مبالغ اجاره بها به آخرین دارنده آن پرداخت خواهد شد.

***

1006360cookie-checkموافقت سازمان بورس با تامین مالی سهامدار عمده مخابرات از طریق اوراق اجاره

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.