مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

فیروزآبادی، جهانگرد، معتمد، معارف و موثقی عضو هیات امنای مرکز تحقیقات مخابرات شدند

مخابرات ما – با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ابوالحسن فیروزآبادی، فرهاد معارفی، نصراله جهانگرد ، سیروس موثقی و احمد معتمدی به عنوان اعضای جدید هیات امنای پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی شدند.

مخابرات ما ( محمد – ایستنا) – جلسه هیات امنای پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز (سه شنبه) با حضور وزیر ارتباطات، نمایندگان وزارت علوم تحقیقات و فناوری، سازمان برنامه و بودجه و اعضای هیات امنا تشکیل شد که محمد خوانساری رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ابتدا گزارشی از فعالیت های این پژوهشگاه ارایه کرد.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس هیات امنای پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جلسه هیات امنای این پژوهشگاه با اشاره به کاربردی شدن پژوهش های این مرکز اظهار کرد: در یک سال گذشته تلاش شده است تا پژوهش های مرکز تحقیقات، کاربردی و در بخش صنعت قابل اجرا باشد.
وی تاکید کرد: هزینه های دولت که در بخش تحقیقات صورت می گیرد باید نتیجه آن در بخش تحقیقات آزادانه در اختیار کسب و کارها قرار گیرد.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه در سال های اخیر پیشرفت های خوبی در حوزه های مختلف حاصل شده است خاطرنشان کرد: چند محصول، ثمره کارهای علمی پژوهشگاه است که به موفقیت نسبی رسیده است، آنتی ویروس «پادویش» وارد بازار شده  و تاکنون یک میلیون نصب داشته و این موضوع سبب رقابت با سایر آنتی ویروس های خارجی شده است به طوریکه ۷۰۰ هزار نسخه روی کامپیوتر و ۳۰۰ هزار نیز روی گوشی تلفن همراه نصب شده که تعداد نصب روی گوشی ها با توجه به بازار ضعیف آنتی ویروس موبایل قابل توجه است.
آذری جهرمی درباره پروژه «ترگمان» نیز گفت: دقت ترجمه فارسی به انگلیسی و بر عکس، این پروژه نسبت به گوگل قابل توجه است که رشد ۱۶ برابری نسبت به اول سال داشته است.
وی با اشاره به افزایش تعداد زبان های مورد ترجمه در این پروژه افزود: «ترگمان»  با روس ها، ژاپنی ها و گروه های عرب زبان به توافق رسیدند است و اکنون نیز ۸ زبان به فارسی و بر عکس ترجمه می کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه «ترگمان» تلاش می کند تا با زبانهای دیگر ارتباط را برقرار کند تصریح کرد: اعضای حاضر در “ترگمان”به سراغ استارتاپها در کشورهای دیگر رفتند و یک حرکت نرم اما پرشتاب را آغاز کرده‌اند و این جز کارهای خوب در پژوهشگاه محسوب می شود.
آذری جهرمی تصریح کرد: نقشه خوان داخلی در کشور اجرا شده است به طوری که دو میلیون دانلود دارد در حالی که” ویز “به عنوان یک نرم افزار خارجی نیز همین اندازه دانلود شده و این موضوع نشان دهنده جذب اعتماد مردم به نرم افزار داخلی است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توصیه ای به اعضای هیات امنای پژوهشگاه گفت: داده های تحقیقات را در اختیار عموم قرار دهند و با برگزاری کارگاه های آموزشی استارت‌آپ‌ها را تشویق به سرمایه گذاری کنند.
وی درباره سند اینترنت کودک و نوجوان گفت: برای این سند تلاش و برنامه ریزی شده و کارگاه‎های آموزشی راه اندازی شده است که مورد توجه هم قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش، پس از بحث و بررسی پیرامون بودجه تفصیلی سال 97 و پیشنهادی سال 98 پژوهشگاه، بودجه به تصویب اعضا رسید.
***

 

1006550cookie-checkفیروزآبادی، جهانگرد، معتمد، معارف و موثقی عضو هیات امنای مرکز تحقیقات مخابرات شدند

نظرات بسته شده است.