مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

پاتوق ما- ویژه گفتگوی کارکنان رسمی

973190cookie-checkپاتوق ما- ویژه گفتگوی کارکنان رسمی
7,837 نظرات
  1. زن بابا زاده می گوید

    اداره ستادی مخابرات گیلان بالغ بر ۵۰۰نیرو دارد که اکنون حدودا سه ماه از فصل پاییز گذشته و با علم مسولین مبنی بر اینکه هوا از اواخر مهر ماه سرد می باشد تاکنون هیچ وسیله گرمایشی را به بهانه خرابی دستگاهها روشن نکرده اند و جالب این است کارکنان با کاپشن و کلاه و بعضی اوقات با دستکش کار می کنند
    این در حالی هست که اداره تاسیسات از بهار میدانست که وسایلهای گرمایشی در این ساختمان خراب هست و بایستی قبل از شروع سرما تعمیرات را انجام دهند
    مخابرات برای همه مادره برای کارکنانش زن بابا!!!!!!

    1. ناشناس می گوید

      ۲۲ ساله بودم با لیسانس مخابرات اومدم تو مخابرات آزمون دادم قبول شدم تو مصاحبه ردم کردن دیگه خسته شدم هر روزش هزارسال میگذره کاش تموم میشد این ۱۰ سال دیگه …..

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        الان ۲۰ اسله توی مخابرات کار می کنید
        از اون موقع یکی دو تا آزمون برگزار شده در بقیه اش چی شد قبول نشدین؟

    2. مخابراتی می گوید

      واقعا تاسف آوره

      ستاد مخابرات گیلان با این یال و کوپال یه سیستم گرمایشی نداره من و همکارانم هر روز از سرما و رطوبت استخوان درد داریم
      با کاپشن و کلی لباس پشت سیستم می شینیم
      مگه ما مهندس این اداره نیستیم؟
      این همه درس خوندیم از جون و دل کار می کنیم ولی امکانات اولیه کار رو نداریم
      مدیران ما خیالشون راحت چون خودشون اسپلیت شخصی دارن و مهم نیست که ما سرما بخوریم
      از سال قبل ما داریم زجر میکشیم تو این اداره

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        سلام
        کجا هستید؟
        میتونید توضیح بدین یا نه؟

  2. احمد می گوید

    عرض ادب و احترام خدمت سردبیر عزیز و گرامی
    با توجه به برکناری مدیر صندوق بازنشستگی درصورت امکان به مدیران شرکت و بخصوص آقای فرقانی بفرمایید که مجددا درمورداحتساب رفاهیات در احکام بازنشستگی پرسنل ۹ درصدبا صندوق مجددا مکاتبه و پیگیری نمایندتا در انتهای سال دوباره درگیر اما و اگرها نشیم.با سپاس از لطف و محبت همیشگی شما

  3. از ما که گذشت...هیچ توقعی برای خودمان نداریم می گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت سردبیر گرامی
    اینجانب یکی از پرسنل بازنشسته نه درصد سال ۸۸ البته قبل از خصوصی سازی هستم که به طریقی در آن زمان تا حد زیادی در حق و مزایای بازنشستگی ما اجحاف شد
    شرمنده که در پاتوق شاغلین مزاحم میشم.
    یک سوال دارم
    فرزندم با مدرک کارشناسی در واحد حراست مخابرات مشغول هست و با مشکلات زندگی مانند خیلی از همکاران شرکتی دیگر روبروست و من به عنوان یک پدر نتوانسته ام جوابگوی کمبودهای ایشان باشم.
    من یک رزمنده و ایثارگر هستم شما با توجه به حواشی تبدیل وضعیت ایثارگران آیا خوش بین به انجام این قانون با توجه به اطلاعات موجود که دارید،هستید.
    اگه این قانون انجام بشه به عنوان یک پدر که در آن زمان فرزندم و خانواده را رها کردم و به دنبال تکلیف جهادی خود بودم و رفتم لااقل در حال حاضر فرزندم دلگرم باشه و به من تیکه نیاندازد و به ایشان بگم از ما که بی منت رفتیم که گذشت برای شما خوب باشد انشالله جبران نبودن های ما در زمانیکه شما احتیاج همه جانبه به من داشتید بشود و همیشه خاطرات تلخ تکرار نشود.
    با تشکر

    1. فنی می گوید

      دوست عزیزهمین که فرزند شما بدون هیچ آزمون و گذراندن مراحل استخدام وارد شرکت مخابرات شده باید تا ابد ممنون پدرش باشه و تیکه نندازه چون اگر شما نبودید مانند این همه تحصیل کرده از دانشگاههای معتبر، که بیرون بیکارند ، همین شغل رو هم نداشت انشاله موفق باشید

  4. کارگر می گوید

    ای سهامداران بی مروت مخابرات اول حقوق کارمندان رو بذارید کنار بعد به فکر جیب خودباشید اگر کارکنان بدانند که شما برای کار و زحمت انان ارزشی قایل نیستید قطعا اولین کسی که ضرر میکنه خود شمایید.

  5. محمدپور می گوید

    باسلام
    امروز ۵اذر واقعا برای مایحتاج ضروری هم مانده اینم جه برسد به پرداخت اقساط بانکی مان جرا مدیران مخابراتی توجهی ندارند. واین سناریو هر ماه تکرار میشود.

    1. من دکتر نیستم می گوید

      محمد پور عزیز شرکت مخا برات همانند چنگلی است که موردونه به آن رخنه کرده هر چقدر درخت در آن بکارند فایده ندارد باید با موردونه مبارزه کرد .چند هزار برابر هم که درامد مخابرات شود همین آش است وهمین کاسه خالی برای کارکنان مخابرات ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      1. باز نشسته97 می گوید

        سلام دکتر جون .فکر کنم موردونه یه جور گیاهه.حتما منظور شما موریانه هستش که پایه های چوبها ودرختهارا میخوره

        1. ناشناس می گوید

          عزیز بازنشسته موریانه که خوبه مخابرات را موردونه به آن حمله کرده آن گیاه مورد می باشد .موردونه یک کلمه محلی است

  6. سوشیانس می گوید

    با عنایت به اینکه عصر ، عصر ارتباطات بوده و روابط قوی در عصر کنونی نقش بسزائی را ایفا می کند پیشنهاد می شود که مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران در روابط خود با بالا دستی ها و پایین دستی ها تجدید نظر کلی نمایند بلکه بتوان از این طریق بخشی از مشکلات شرکت را حل و فصل نمود .
    چنانچه می دانیم اساسی ترین مشکل روز مخابرات مشکلات مالی و در کنار آن کاهش احساس تعلق خاطر کارکنان به شرکت ، نسبت به سالهای نه چندان دور قبل از خصوصی سازی می باشد . لذا به منظور حل این مشکلات پیشنهاد می شود :
    ۱ – برقرای ارتباط و تعامل مثبت و خوب با وزیر جدید و وزارتخانه بمنطور افزایش و واقعی سازی تعرفه های مخابراتی ، چرا که عدم افزایش تعرفه ها در ۱۲ سال اخیر عملاً کشتی مخابرات را به گل نشانده و با توجه افزایش چندین ده برابری تعرفه سایر شرکتهای خدماتی بازار کشش افزایش تعرفه خدمات مخابراتی را نیز دارد.
    ۲ – ایجاد تعامل خوب با نمایندگان مجلس بمنظور جلوگیری از تصویب قوانینی که موجب تحمیل هزینه های گزاف به شرکت مخابرات ایران می شود که من باب مثال می توان به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در خصوص قرارداد مستقیم کارگزاران با شرکت مخابرات ایران که نشانگر بالا بودن قدرت تعامل کارگزاران روستائی نسبت به قدرت تعامل مدیران ارشد مخابرات می باشد .
    ۳ – حذف حیاط خلوت مدیران ارشد و سهامدار عمده در شرکت ارتباطات سیار و یکپارچه نمودن تلفن ثابت و سیار و ایجاد هم افزایی بین این دو ، که البته در حرف و حدیثها همه از آن موضوع حمایت ولی کسی عملاً پیگیر این ماجرا نمی باشد .
    ۴ – با نیل به سه مورد فوق الذکر بخش اعظم مشکلات مربوط به کارکنان نیز حل و فصل می گردد چرا که با گشایش مالی و پرداخت بموقع حق و حقوق کارکنان اعتماد از دست رفته آنها ( بدلیل بی مهری های مدیران ارشد شرکت مخابرات به آنها ، چرا که در سالهای ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ چنانچه آئین نامه استخدامی به درستی اجرا می شد حقوق و مزایای کارکنان مخابرات ایران نسبت به کار کنان شرکت ارتباطات زیر ساخت رشد قابل توجهی را می داشت که در شرایط کنونی برعکس این اتفاق رخ داده و …. ) بازگشته و تعلق خاطر سازماتی تقویت یافته و همیشه و همه جا بدنبال منافع سازمانی خواهند بود .
    ۵ – تعیین تکلیف همکاران با سابقه بالای ۳۰ سال و همکاران اعاده بخدمت که هر ساله هزینه های سرسام آوری را به شرکت تحمیل می نمایند در حالی که می توان با اعطای مزایای تشویقی در حد همان حقوق و مزایایی که در طی سال می گیرند از این هزینه گزاف در سالهای آتی خلاصی یافت .
    ۶ – مخابرات ایران باید در چارت سازمانی ستاد تجدید نظر نموده و بخشهایی را که بازده قابل قبولی نداشته و هزینه های زیادی را بر سازمان تحمیل می نمایند ( بعنوان مثال معاونت راهبرد ، شرکتهای اقماری و …. ) حذف نماید .

    بطور کلی بنظر اینجانب چنانچه مدیران ارشد در ستاد شرکت مخابرات ایران واقعاً بدنبال حل مشکلات این شرکت هستند باید و باید منافع شرکت را بر منافع خود ترجیح دهند که اگر این اتفاق رخ دهد و کارکنان جزء شاهد این موضوع باشند آنها نیز احساس مسولیت نموده و از حالت بی تفاوتی در قبال شرکتی که ازآن روزی معاش خود را می برند خارج خواهند شد . و گرنه همه تلاشها بقول ضرب المثل قدیمی ” آب در هاونگ کوبیدن ” خواهد بود .

    1. ناشناس می گوید

      به همین خیال باش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      1. سوشیانس می گوید

        حیف !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    2. عزت زیاد می گوید

      قبلش چی خوردی که اینقدر جون داری
      من که چیزی نخوردم پس حال خواندن هم ندارم

      1. ناشناس می گوید

        منم نخوندم

  7. ناشناس می گوید

    البته جال مناسبی بروی سایت برای این سوال پیدا نکردم این مطرح کردم

  8. ناشناس می گوید

    سلام به جناب سردبیر و همکاران شما.یک سوال دارم که چند سال است مطرح می کنم و جوابی روی سایت از طرف شما وشسکام دریافت نکردم و نماینده داستانی نیز یا نمی داند یا قصد پاسخگویی ندارد چون اصلا مثل مسوولیی حرفش گنگ و نا مفهوم است امید که با نزدیک شدن پرداخت سود سهام پیگیری کنید ومن به جواب برسم دیگه دارم دیوانه میشم برای مال دنیا.
    هرسال با پرداخت سود شسکام درصدی از مبلغ را نگه می دارد.که در دوسال گذشته هرسال حدود۴۰۰ هزار از من نگه داشته شده.من نمی دانم نگه داشتن این مبلغ به چه دلیلی است.البته شرکتهای بورسی پس از مدتی این مبلغ را به عنوان سهام جایزه از محل انباشت سرمایه می دهند.دقیقا با همین عنوان ابراز می کنند .من۳۵۰۰۰۰۰۰تومن دارم که بااحستاب هر میلیون۴۶۰هزارتومن یه چیزی حدود۱۶۰۰ میشه ولی این مبلغ واریز نمیشه. البته زمانی که سود واریز شد مبلغ واریزی را براتون می فرستم .
    حال شما پیگیری کنید که اگر اشتباه میکنم از اشتباه در بیام.واگر درست میگم این مبلغ چی میشه.سپاس سرکار

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست من
      مسائلی خاص که مربوط به صاحب سهم است از حیطه تلاش ما خارج است
      واقعا توان پیگیری نداریم
      این موارد باید با بخش سهام شسکام حل و فصل شود

  9. کارمند فلک زده می گوید

    سلام خدمت همکاران
    در جوامعی که قانون حاکم است باید منتظر بمانی حق و حقوقت را بدهند ولی در جوامعی که ریاکاری حاکم است مثل مخابرات باید با چوب و چماق برای گرفتن حق و حقوقت اقدام کنی مگر ما استخدام دولت نبودیم پس چرا دولت نیروهای انسانی را با اموال در یک کفه به .. فروخت و حالا به این روز افتاده ایم برای گرفتن حقوقمان و معوقاتمان منتظر صدقه باشیم

  10. حقیقت می گوید

    سلام جناب آقای سردبیر یک سوالی داشتم وآن اینکه بنظر شما کامنتها راکه همکاران میگذارند ایامسئولین تاحدامکان میخوانند یااصلا ازوجود گروه مخابرات ماخبرندارند ویا خبردارند ولی برایشان مهم نیست لطفآ درصورت امکان نطرخودتان اعلام فرماید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      حقیقت عزیز
      از من می پرسید؟
      قربون شکلت! خود شما یه ذره فکر کنید! اگر اطمینان داشتین کسی نمی خونه و موثر نیست اصلا پاتو اینجا نمیذاشتی!
      اینو از من نپرسین باید از آثارش بفهمین

    2. ناشناس می گوید

      عزیز حقیقت هدف از گذاشتن کامنت روشن شدن همکاران می باشد والبته اگر مدیران مخابرات بخواهند اصلاحات در شرکت مخابرات !هرچند بعضی ها با کلمه اصلاحات مشکل دارند.البته اگر سر دبیر جان مطالب به حق همکاران را کمتر ساتسور کنند.شاید اگر به گوش مدیران مخا برات نرسید .خداوند فرجی نماید

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        ببینید!
        حتی از گذاشتن یک نام مستعار هم نگران میشین وقتی میخواهید حرف بزنید
        اون وقت از من میخواهید همه حرفهای سیاسی و فنی و نفرین و بد و بیراه رو با شجاعت منتشر کنم و بعد در سایت رو ببندن بره؟!
        حداقل خودتون هم نشون بدین شجاعت زدن حرف حق رو دارین و مسئولیت حرفتون رو بعهده میگیرین تا مساوی بشیم
        ما که شدیدترین انتقادات رو می کنیم مطالب سخت منتشر میکنیم با اسم خودمون
        ولی انتظارات دوستان برخی اوقات آزار دهنده است
        فکر کردین ما پشتمون به جایی بنده؟

        1. من دکتر نیستم می گوید

          عزیزدل به خدا !!!!! خدا قوت !!!!این هم اسم مستعار

          1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

            باشه.
            سر کامنتها بذارین که وقتی میگین کامنت من منتشر نشده یا فلان شده بتونم پیداش کنم

  11. فنی می گوید

    حقوق چی شد باز رفت واسه ۸ م؟؟؟

  12. محسن می گوید

    ۳۰آبان!!!
    یک هفته بعد…..

  13. ناشناس می گوید

    با سلام
    یکم آذر ماه شد مخابرات ایران معوقات بازنشستگان را واریز نکرد لطفا به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بگوئید پرونده مخابرات ایران به قوه قضائیه ارسا ل گردد ومجلس افزایش تعرفه مخابرات را برگرداند این مخابرات ایران به هیچ صراطی مستقیم نیست !!!!!

  14. ناشناس می گوید

    یادآوری به مخابرات ایران
    امروز ۳۰ آبان است مخابرات ایران تعهد یادت نرود وگرنه تعرفه به حالت قبل برمیگردد.

  15. ناشناس می گوید

    فردا آخرین روز تعهد مخابرات به مجلس ووزارت ارتباطات است آیا مخابرات به تعهد خود عمل……………………………………………………………………………………

  16. رضا ازمشهد می گوید

    جناب سردبیر شنیدم افزایش رفاهیات ۱۴۰۱ شاغلین کلید خورده ایا درست است؟؟؟؟

    1. همکار می گوید

      این مدیر عامل و اطرافیانش که من میبینم اگر از مخابرات اخراجشان کنند چنان مطالبات بغل زدن که فکر نکنم به سهام داران هم پول بدن

  17. ناشناس می گوید

    ۲۹آبان رسید وخبری از معوقات بازنشستگان نشد آیا باز هم باید امید داشت یا خیر ؟؟

  18. م -ط می گوید

    بنظر میرسد چاره ای جز تحصن واعتصاب نداریم

    1. رضا می گوید

      دقیقا تحصن واعتصاب چاره کار است ومخابرات دقیقا درجهت نارضایتی وتشویش اذهان عمومی و عدم رسیدگی به مطالبات قانونی کارکنان قدم برداشته وهمسو با دشمنان ایران قدم برمیدارد

    2. همکار می گوید

      سلام سردبیر سهامدارن انقدر مطالبات نیروها رو به بهانه افزایش تعرفه نداد که نیروهاش هرروز روانه خیابان ها کرد که دولت مجبور به افزایش تعرفه کرد الان چی می خواد دیگه طلب نیروها رو نمی ده

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        الان چی میخواد؟
        میخواد بدون پرداخت مطالبات تعرفه رو بالا ببره

  19. reza-hesabgar می گوید

    با سلام
    با توجه به اینکه شرکت مخابرات ایران و شرکت ارتباطات سیار (همراه اول ) در بورس هستند لذا در آمد آنها در سایت CODAL.IR ثبت میشود با توجه به اطلاعات سایت فوق میانگین در آمد شرکت مخابرات ایران (از تلفن ثابت و دیتا قبل از افزایش هزینه نگهداری) ماهانه ۶۰۰میلیلرد تومان بوده که با افزایش صورت گرفته از اول شهریور به ماهیانه ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
    میانگین درآمد ماهانه همراه اول نیز بیش از ۳هزار میلیارد تومان میباشد.
    با توجه به اینکه ۸۸ در صد سهام همراه اول متعلق به شرکت مخابرات ایران میباشد لذا از سه هزار میلیارد تومان درآمد همراه اول مبلغ ۲۶۵۰ میلیارد تومان به شرکت مخابرات میرسد.
    با توضیحات فوق مبلغ در آمد عملیاتی شرکت مخابرات ایران ماهانه در حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان حواهدبود.(سی و پنج با دوازده صفر بریال)
    اگر درآمد غیرعملیاتی حاصل از فروش املاک شرکت را هم به آن اضافه کنیم میزان درآمد بمراتب بالاتر خواهد رفت فلذا بجث زیانده بودن شرکت به هیچ وجه قابل قبول نبوده و متولیان شرکت باید توضیح دهند این حجم عظیم از درآمد کجا هزینه میشود.

    1. مهندس شبکه می گوید

      سلام رضا جان
      طبق مستندات پروانه شرکت مخابرات ایران مبالغ زیر به عنوان تسهیم درآمد سهم سازمان تنظیم مقررات می باشد:
      ۱- میزان ۲۸.۱ درصد درآمد همراه اول
      ۲-میزان ۸ درصد درآمد تلفن ثابت
      ۳-میزان ۵ درصد درآمد دیتا
      به صورت سرانگشتی جمع بزنیم ماهانه حدود هزار میلیارد تومان پول بی زبان، شیرین میره حساب دولت به عنوان حق پروانه، بدون هیچ زحمتی برای دولت.

      1. ناشناس می گوید

        یعنی دولت همزمان سه منبع درآمد از مخابرات دارد: ۱- حق پروانه ۲- مالیات ۳- سود سهام. پس به خاطرهمین بود که دولت مخابرات را خصوصی کردند که از شر هزینه خلاص شده ولی درآمدش پابرجا باشد!

    2. کرمانشاه احمدبوته می گوید

      درصورتیکه هیچ توسعه ای هم طی این ۱۳سال نداشته ودراینده هم نخواهیم داست.

    3. ناشناس می گوید

      آقای سردبیر سلام تلفنی داریم که تماسی گرفته نمی شود ۵۹۰۰هزینه می آمد از شهریور شد۱۸۰۰۰تومن وقرار بود تاسی آبان تعرفه ها کم شود.دیدی نشد گفتم که اینا وصل هستن گردن کلفتند.حال آن دوستان باز یادداشت بگذارد.که علت ورشکستگی مخابرات کارکنان وباز نشسته ها هستند نه مدیرانی که محل مناسبی برای پر کردن جیب خود پیدا کردند.بله وقتی تعرفه را سه برابر ونیم می کنند به بهانه ی هزینه ی نگهداری مردم هم توان پرداخت ندارند ولاوصولی خودنمایی می کند دوست گرامی.علت لاوصولی عدم توانی مالی مشترک است که یهو پیامک چند برابری دریافت می کند نه همکاران وباز نشسته ای که سرطان دارد و هزینه ی درمان و عروسی پسرو دختر خود را ندارد.بهتر است نویسنده ی آن مطلب در مورد مقایسه خودرو سازان و مخابرات بیشتر دقت کند.حالا همانها هم چیزی خوبی تولید می کنند که الگویی برای پیشرفت و مقایسه باشند.با این مقایسه هم باید شاهد کشته شدن مردم توسط مخابرات باشیم مانند تولیدات آنها تا دروازه ترقی مخابرات گشوده شود.سپاس سرکار

    4. ناشناس می گوید

      جناب سردبیر اگر عمری بود مطلبی برای عرضه به شما و دوست فردا آماده می شود شاید مورد اقبال شما،خوانندگان،نوازنگان؛وشنوندگان باشد.
      ناشناس

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        انشا اله

  20. رضا ازمشهد می گوید

    اقای سردبیر وهمکاران عزیز واقعا یک انسان شیرپاک خورده و باوجدانی در هیئت مدیره و قسمتهای مالی پیدانمیشه که جلوی ظلم آشکار به شاغلین وبازنشستگان اعم از حقوق قانونی و معوقات ومطالبات چندین ساله را پرداخت کند واین همه تشویش خاطر و گرفتاریهای بیمه درمان وبازنشستگی و …..را جبران نماید بامید روزی که از خواب بیدارشوند و از جیب دیگران ارتزاق ننمایند

    1. مهدی می گوید

      اینها شیر پاک نخوردند شیر دامداران خوردن با کلی پشگل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

The maximum upload file size: 64 مگابایت. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop files here