مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام می کند- آقای وزیر سلام!

مخابرات ما (سردبیر) – آقای وزیر! آقای وزیر جوان! سلام !

از ابتدای امشب تا این لحظه که نزدیکی های صبح است, به یک چیز فکر کرده ام!

مطلبی خطاب به شما بنویسم یا خیر!

چرا تصمیم گیری برایم سخت شده؟!

پاسخ ساده ای دارد! به آثار و نتایجش باید تا حدی اطمینان داشت! ضمن اینکه هنوز نمیدانم زمان نوشتن این نامه به شما فرا رسیده است یا خیر!

اما این بار اجازه می خواهم از حرمت این سردبیری در راه صاحبانش استفاده کنم و دست به قلم شوم.شما هم در همین مسیر آن را بخوانید

 

اقای وزیر!

مدت زیادی نیست که با شما در یک کشتی نشسته ایم و بادبانهایمان را بر یک مسیر تنظیم کرده ایم.

اما همین مدت کوتاه کافی بوده است تا بفهمیم که شما همسفر بدی نبوده اید.ناخدای بی خدایی هم نبوده اید.

هر چند که شما و همراهانتان از گروهی فقط تندی دیده اید اما باید بدانید  مردم ما اصولا عادت دارند هر چیز تازه ای را که می بینند، هر کار خوب و زیبایی که می بینند به امری محال نسبت دهند! به امری منفی بچسبانند!

در حقیقت می خواهند زحمت خود را کم کنند! مباد که لازم باشد حتی یک تشکر خشک و خالی از طرف و مباد که به زحمت بیفتیم!

در حقیقت می خواهد به بادبان تئوری (هیچکس برای رضای خدا کاری نمی کند) باد بوزد!

این است که گفته هایی چون:

  • می خواهد رئیس جمهور شود!
  • دنبال جلب نظر است!

از این حرفها زیاد شنیده ایم تازه اگر هم چنین باشد هیچ اشکالی ندارد!چه ایرادی دارد یکی برای آینده اش برنامه ای بریزد و در راهش تلاش کند!؟ نه راهش نا مناسب است، نه مقصدش!

اما در این کشور دیگر کیست که نداند  برای رسیدن به برخی مناصب گرفتن رای مردم کافی نیست! ….

اما هستند در این میان گروهی که وقتی به خاطرات گذشته خود می اندیشند کلامی از سر راستی، صداقت و دلسوزی از مدیران ارشد خود ندیده اند و نخوانده اند و نشنیده اند لذا باید به آنان حق داد اگر کشتی اعتمادشان به سادگی در ساحل شما پهلو نمی گیرد.

بگذریم!

آقای وزیر!

آنچه مرا دست به قلم کرد این بود که در خبری  یکی ازآن کارهای خاص را خواندم!

ما سالهاست بدنبال این بوده ایم که مرجعی بنشیند و فقط حرفهای ما را بشنود! … فقط بشنود …. اما نشد!

سال هاست بدنبال رسیدن به یک گفتگوی ساده و درست با مدیران ارشد بوده ایم اما نشد که نشد!
اما اینک در این زمان اندک، هم مدیر عامل را بارها و بارها در میان کارکنان دیده ایم، هم اعضای هیئت مدیره را در جلسات عادی و غیر عادی دیده ایم، هم نمایندگان تمامی گروههای کارکنان و شاغلین و بازنشستگان  با همه اینان دیدار و گفتگو داشته اند!

اینها در آرزوهای دور و دراز ما نیز نمی گنجید!

نه اینکه این امور غیر عادی بوده است یا خواسته ما غیرمنطقی باشد! خیر!  بلکه دیواری که مدیران دور ملک و میز خود کشیده بودند آنچنان بلند و قطور بود که هیچ صدایی از آن عبور نمی کرد تا چه برسد به امکان دیدار و گفتگو!

اما این مهم میسر شد چرا که مدیر عامل جدید تمامی این دیوارها را با شجاعت در هم ریخت! البته در برخی جاها نیز  از کم ظرفیتی ها آسیب دید اما در کارش تردید نکرد!

حالا نوبت شماست!

دیدار با نمایندگان کارکنان در قالب شورایعالی تشکل های کارگری شرکت مخابرات ایران!

منتظرش بودم! دیگر داشت دیر می شد! امروز شنیدم که دیداری خواهید داشت با نمایندگان کارکنان، تا بشنوید حرفهایشان را!

.

آقای وزیر!

شما بسیاری از کارها را که برای ما محال می نمود به یاری همین مدیر عامل در مخابرات انجام داده اید.کارهایی بسیار موثر و بزرگ!

اما اجازه می خواهم بگویم اینها کامل نیست! نه کامل نیست!

چرا که نهال شما وقتی به درختی بزرگ تبدیل می شود باید محصولی داشته باشد وگرنه بزودی با تبر و اره نجار آشنا خواهد شد! شما درختی کاشته اید که به یاری رسانه ها و همراهی کارکنان بزرگ شده است اما باید کاری کنید که ثمر نیکوی بسیار دهد!

باید ثمر دهد! باید! آنچه داده خوب بوده ولی هرگز کافی نیست!

آنچه از این پس می کنید کمک به ثمر دادن این درخت است!

درختی که کاشته اید زیباست!  شاخ و برگهای بسیاری دارد! تحسین برانگیز است! … اما زمستان سرد، سایه درخت هم سرد است! …. ما در انتظار بهار و میوه هایش هستیم که بزودی فرا می رسد!

کاش …. !

نمی خواهم بگویم چه کنید! هرگز! هم مسیر و هم روش آنقدر آشکار است که نیاز به گفتن ندارد!

می خواهم همه حرفهایم را در قالب دو سه خواهش جمع و جور کنم!

 

  • وقتی نمایندگان کارکنان می آیند، ابتدا خوب گوش کنید! طوری گوش کنید که انگار سالهاست تشنه شنیدن هستید! بگذارید بگویند… بگویند و بگویند …. ده سال است این کارکنان حرف نزده اند یا اگر زده اند کسی گوش نکرده …
  • در هر حالی به مخابراتی پر درآمد نیاز دارید! چه بخواهید به خواسته های کارکنان عمل کنید چه نخواهید! باید مخابرات را به سرعت به پول نزدیک کنید! به درآمد! از همین امروز ابتدا به ادغام ثابت و سیار فکر کنید و در درازمدت بندهایی را که برای حمایت شرکتهای مخابراتی (pap) به دست و پای مخابرات بسته اید باز کنید!
  • ساز و کاری مشخص و دقیق برای همه جای مخابرات از جمله برای کارکنان و مطالباتشان تعریف کنید تا اگر خواسته هایشان را درست تشخیص دادید به آن عمل شود!

آقای وزیر!

کارکنان شرکت مخابرات ایران!

این کارمندان پر سابقه دولت!

پس از خصوصی سازی، تا همین امروز  بی پناه ترین مردم روی زمین بوده اند!

این ساختار (یک مراجع، یک مزاحم است) را در محدوده وزارت ارتباطات و همچنین شرکت مخابرات از بیخ و بن براندازید!

لطفا به روشنی و صراحت در دیدار با نمایندگان کارکنان در  نقش یک مشاور ظاهر شوید! کارکنان بدون تعارف دیگر به شعارها اعتماد ندارند!

لطفا در قامت یک مشاور امین ظاهر شوید!

در مقابل، ما نیز از این پس، مشاور امین شما خواهیم بود در مجموعه دنیای ارتباطات!

برایتان دعا می کنیم! حتی اگر کاری برای کارکنان نکنید چرا که تا همین اندازه هم بسیار کار کرده اید.

خدای بزرگ و مهربان همیشه پشتیبان شما باد!

حرکت بادهای هم سو همیشه به سمت بادبانهای شما دائمی باد!

سلامتی رفیق راهتان باد!

جویبار دعای خیر مردم در جریان زندگی شما، دائمی باد!

سردبیر- 2 دی 1397

997660cookie-checkسردبیر سلام می کند- آقای وزیر سلام!
18 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    با سلام خدمت سردبیر محترم اگر روزی توانستید وزیر را ببینید فقط و فقط به ایشان بگویید خدا از کسی که باعث و بانی خصولتی شدن مخابرات شد نگذرد و باعث شد پرسنل شرکت به مانند میز و صندلی بفروش روند

  2. کارگر می گوید

    متاسفم
    خواستم بدانید که از جنابعالی بعنوان وزیر و از آقای مخبری رییس ستاد فرمان اجرایی امام از اعضاء هیات مدیره شرک مخابرات ایران ، و از تمامی مسئولین که خود باید نه تنها قانون را رعایت کنند بلکه بالاتر عدالت را نیز مدنظر داشته باشند ، ناامید شدیم

    نه قانون و نه مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی ایران و نه فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله تعالی) را رعایت نفرمودید ، این ناامید کردن پرسنل بسیار گناه بزرگی است
    ۱. پرسنل مخابرات حتی یک ریال بیشتر از حقشان را نمیخواهند
    ۲. خریداران شرکت مخابرات خرید خود را انجام داده! و پرسنل سالها با نجابت ایستادند و دم نزدند! اکنون که آخرین قسط پرداخت شده و درآمد مکی وجود دارد ، دیگر بهانه چیست!؟
    ۳. آیین نامه ۸۹ مصوب هیات مدیره شرکت ، کف حداقل و قانون چکیده از قوانین بالادستی کشور است که با تایید هیات وزیران و وزارتخانه های ارتباطات و فنآوری اطلاعات و وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی سازی و تأیید و امضاء خریدار و کارفرما و تصویب آن در سال ۸۹ توسط هیات مدیره محترم شرکت مخابرات ایران است ، علت اینکه آنرا اجرا نمیکنی چیست!؟ آیا قسمت سود دار تعهدات خریدار را قبول دارید و تنها قسمت حق و حقوق کارکنان مخابرات را قبول ندارید!؟ پس چرا آنرا در زمان خرید اعلام نکردید!؟ تا کارکنان تکلیف خود را دانسته و به یکی دیگر از ۵ طریق خود را نجات داده و به جای دیگری بروند !؟ این کمال بی قانونی است
    ۴. هیاتهای نظارت بر خصوصی سازی فقط ۵ سال نظارت بر آن را ندارند ، تنها سازمان خصوصی سازی ۵ سال محدودیت زمان نظارت را داشته است که اکنون باید پاسخگو باشد چگونه نظارتی کرده است!؟ چرا یک قسمت تعهد خریدار در مورد کارکنان شرکت کلا بطور غیر قانونی از ۹ سال پیش متوقف گردیده است و گزارش نظارتی این مورد توسط سازمان خصوصی سازی کجاست ؟ اگر اطلاع نداشته و یا داشته و گزارش نکرده است ، تخلف از وظیفه نظارتی خود نموده است و قانون را زیر پا گذاشته است .
    هیاتهای نظارتی عالی دیگر از جمله وزارت ارتباطات و وزارت اقتصاد و دارایی و ناظرین قانونی قانون اساسی (در مورد اهداف و عملکرد اصل۴۴ قانون اساسی) اکنون که از موضوع مطلعند ، کجا هستند و چرا گزارش نمیکنند
    ارگانهای قانونی چرا اعمال ظالمانه و زیرپا گذاشتن قانون و حقوق پرسنل کثیر از مخابرات آنهم توسط عوامل اجرایی ،،هیات مدیره شرکت مخابرات ایران،،بعنوان شرکتی از شرکتهای تحت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را به مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بعنوان ولی فقیه و والاترین مقام مسیو این ستاد ، گزارش نمیکنند؟

    نگذارید گناه این ناامیدی پرسنل برایتان ثبت گردد
    هنوز هم برای خیلی دیر شده است
    فرمایشات مولا علی (ع) را در حکومت داری اجرا فرمائید

  3. پیام می گوید

    تعرفه خدمات مخابرات البته. به شرط. افزایش. درامدهای شرکت . مخابرات.ایران بایستی. افزایش. یابد

  4. ناشناس می گوید

    فقط و فقط پاچه خواری

    یعنی حالتون بد نمیشه برای گرفتن حقتون پاچه خواری کنید التماس کنید خواهش کنید بابا وزیر هم مثل ما یه شماره مستخدم داره یه شماذه کارمندی

  5. پانته آ می گوید

    سلام
    آقای سردبیر صدای نیروهای شرکتی رو برسونید به گوش اونیکه باید بشنوه وکاری انجام بده
    وکسی که میتونه کاری انجام بده ازشون بخواین که دیگه حرفو بعمل تبدیل کنن
    دیگه جونی نمونده برای فریاد زدن دیگه امیدنمونده برای نوشتن

  6. ناشناس می گوید

    لطفا در مورد طرح طبقه بندی خبری بدید بالاخره حاصل اینهمه سال کار و تلاش ما اینهمه استرس که در طول اینا سالها داریم کی به سرانجام میرسد ؟لطفا هرچه زودتر طرح طبقه بندی رو اجرا کنیین.

  7. عبدا.... می گوید

    باسلام به محضر مبارک سردبیردوست داشتتی.سردبیرخوش تیپ ماناراحتی شمابزرگواران رانبینیم.ان شاءا…همیشه تندرست باشیدچونکه شماکاردرست هستید.برایت آرزوی تتدرستی وسلامتی وبهترین ها راداریم.خیلی دوستتان داریم.سردبیرعزیز.چون ازخودماهستی.همیشه طرف حق وحقیقت بودی وهستی .باآرزوی سلامتی وتوفیق روزافزون .درپناه حق.یاعلی

  8. خدمات اولی می گوید

    سردبیر عزیز شما هم تلاش کنید حضور به عمل آورید ، از ما نیروهای شرکتی مظلوم دفاع کنید ، در مورد طبقه بندی بگید که یک سال و نیم هست انتظار کشیدیم ، لطفا لطفا لطفا …. ما منتظر یک خبر خوب از شماییم….. اینبار مطالبات شرکتی ها را اولویت قرار دهند…..

  9. ناشناس می گوید

    بهتر است بيشتر راجع به حق و حقوق شاغلين و بازنشستگان مخابرات، مثلا عدم پرداخت حق و حقوق بلاعوض ازدواج شاغلين، حق و حقوق بازنشستگان و …

  10. همکارشما می گوید

    سلام سردبیر عزیز ومهربون خدا قوت واقعا عالی نوشتید فقط یه چیز چرا شما بعنوان سردبیر سایت مخابرات ما دراین جلسات حضور ندارید کاش خودتون هم میرفتید تا ازنزدیک وبی کم وکاست تمامی صحبت ها رو منعکس میکردید واینکه تمام این دردهای انباشته شده درسینه کارکنان (تمامی کارکنان شرکت منظورم هست)رو به عرضشون میرسوندید . انشااله که جواب بده من به شخصه ازمدیرعامل محترم واقعا راضی هستم خدا پشت وپناهشون باشه

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      دوستان از من هم دعوت کردند تا در جلسه شرکت کنم.
      اتفاقا اصرار هم کردند
      اما من شرمنده آنها شدم که نتوانستم حضور یابم.
      انشا الله دعا کنید مشکلات جسمی حل شود بتوانم د رخدمت باشم

      1. همکارشما می گوید

        سلام انشااله خداوند سلامتی وتندرستی بهتون بده وهرچی زودتر بهبودی حاصل بشه انشاالله جلسات بعدی اخه با همین یک جلسه که درست نمیشه درجلسات اتی انشااله که بتونید شرکت کنید من دعا میکنم که همیشه سلامت باشیدسردبیر عزیز یک دونه هستید

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          ممنونم از لطف شما
          همه شما و اعضای شورایعالی تشکل ها نسبت به این سردبیر لطف دارن
          آنچه کم هست توان ماست.
          انشا الله روزهای بهتری هم از راه برسه

  11. شرکتی می گوید

    سردبیر جان از طبقه بندی خبر جدیدی نیست ما که مردیم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      جانم سلام
      قسم خوردن نداره ما هم مردیم باور کنید

  12. خدمات اولی می گوید

    در مورد طبقه بندی بگند

  13. علی می گوید

    سلام سردبیر جان
    ایا این گفتگو شامل حال کارکنان شرکتی هم میشود و یا تنها بدرد شاغلین رسمی و قراردادی و بازنشستگان میخورد

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      من که اونجا نیستم
      ولی گفتن عمومی است

نظرات بسته شده است.