مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

چرا طرح تغییرات مدیریتی را از شهرهای کوچک آغاز می کنید!

نادری 80-بر اساس نامه وارده

مخابرات ما- مهندس صدری و  هیئت مدیره مخابرات ایران در قالب طرحی جدید تصمیم گرفته اند که مدیران بالای 4 سال سابقه در مکان فعلی را بر اساس ارزیابی ارتقا دهند. طبیعی است مدیرانی که در طرح ارتقا قرار نگیرند جای خود را به افرادی جدید خواهند داد.

این برداشت ما از طرح جدید است.

آنچه معمولا در مخابرات کشور ما را دچار مشکل می کند شیوه اجراست وگرنه طرح های خوب و بدرد بخور کم نداشته ایم.آخرین بار دکتر سرائیان با کوله باری از طرح و تئوری وارد شد اما با همه ذکاوتش راه بجایی نبردیم چرا که او نخواست حلقه اتصال او با بدنه شرکت وصل شود.اما این هوشیاری در مجموعه جدید دیده می شود.حتی هیئت مدیره نیز از برگزاری جلسه با بدنه کوتاه نمی آید که این امری در خور تحسین است.

اینها را گفتیم تا به شیوه اجرای طرح چهار ساله ها برسیم!

 

شیوه اجرا

این طرح باید از جایی، و به شیوه ای اجرا شود که ارزش آن را داشته باشد.

می توانیم آن را به دو شکل اجرا کنیم، انتخاب با مخابرات:

الف- می توانیم ابتدا به شهرهای دور و نزدیک، کم اهمیت و پر حاشیه برویم.یعنی مدیران این شهرها را عزل کنیم تا نمایندگان حساس شهرها به مقابله با مخابرات بیایند! ضریب حساسیت در شهرهای کوچک بیشتر است.در شهرهای کوچک مدیران حساس تر هستند. در اینجاها اصولا عنوان یک مدیر حتی با اعتبار خانوادگیش هم گره می خورد.

بنابراین شروع این طرح از شهرهای کوچک اجرا را به ناکجا آباد می برد.

 

ب – می توانیم ارزیابی درستی راه بیندازیم.بر اساس ارزیابی برای هر مدیر سه تصمیم قابل احصا باشد.

0- قابلیت ارتقا دارد.

0- به مصلحت است سر جای خودش بماند.

0 -به جایگزین نیاز دارد.

برای ماندن سر جای خودش باید تمام آرا را جلب کند.

 

تیم ارزیابی.

ارزیابها بنظر می رسد باید با این شکل و شیوه نظر بدهند:

  • ارزیاب و یا  عضو  تیم تصمیم گیر بدون دانستن نام و مشخصات افراد در موردشان تصمیم بگیرد.
  • تعداد افراد این تیم نیز باید زیاد باشد
  • از استانهای مختلفی باشند تا بدون تعهد و شناخت نظر بدهند.

نظر دادن دز نزد همکاران معاونتهای نیروی انسانی و مدیریت هایش، زیره به کرمان بردن است ما فقط سر بحث را باز کردیم تا نکند یک بار شیطنت کار را از دست در ببرد!

 

997210cookie-checkچرا طرح تغییرات مدیریتی را از شهرهای کوچک آغاز می کنید!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
12 نظرات
  1. همکار می گوید

    دستور فرمایند مدیران و روسای ادارات بالای ۴ سال سابقه در مکان فعلی را بر اساس ارزیابی ارتقا دهند. خیل مشکلات شرکت مخابرات ایران بطور اتوماتیک حل خواهد شد

  2. صدری در مقابل سرائیان می گوید

    سلام
    اول باید مخابرات باشد تا پرسنل و مدیران هم باشند.
    پس لطفا به روش اقای دکتر سرائیان ایراد نگیرید. آقای سرائیان چیزی که شما در آئینه نمی بینید ایشان در خشت خام می دیدند. ولی آدم پوپولیستی نبودند. و بسیار منطقی و سخت گیر بودند.
    در هر صورت اقای مهندس صدری عزیز کی میخواهند به اصل شرکت و کسب و کارشان برسند هیچ معلوم نیست. چونکه فعلا چند روزی را به وزیر سرویس می دهند و چند روز را به اصحاب رسانه و چند روزی را به نمایندگان مجلس و چند روزی را به پرسنل و چند روزی را نیز در خصوص انتصابات پر حاشیه طی خواهند کرد و …. دیگر هیچ!!
    ایشان خوب است بیادشان بیاید که همه چیز را باید در سرجای خودش رسیدگی کنند. و اصل مدیریت ایشان بر مسایل شرکت داری و کسب و کارو درآمدزایی فراموش نشود.

  3. حسن می گوید

    سلام
    بنظرم …
    اجرایی نمیشه

  4. ناشناس می گوید

    ازخودتون …

  5. ناشناس می گوید

    سلام
    از جناب صدری انتظار داریم قدر زحمات کارشناسانی را که در شهرستانها با تمام وجود کار می کنند بدانند همین کارشناسان هستند که زمینه ارتقا مدیران را فراهم می کنند .

  6. ناشناس می گوید

    “از استانهای مختلفی باشند تا بدون تعهد و شناخت نظر بدهند.” آخه این چه دوگانگی ایه که وقتی به مدیران می رسید همه موارد رو لحاظ میکنید تا ظلمی بهشون نشه وقتی ما میگفتیم تو بحث طبقه بندی مشاغل دست بازی شده حمایتی ازتون ندیدیم چرا؟ چون کارگریم و ضعیفیم؟ چرا از افراد غریبه و بی طرف در غربالگری و دادن امتیاز به کارشناسا استفاده نشد چطور اون موقع حرفی نزدید؟ چه نفعی تو این کار هست؟ چرا برای رعایت عدالت سمت و جایگاه افراد را سبک سنگین می کنید؟ چرا خدا رو در نظر نمیگیرید؟

    1. ناشناس می گوید

      سلام بر شما همکار عزیز ، در استان ما که از مخابرات ایران آمدند ، لیست اولیه را بردند و بعد گزینش انجام شد ( از روی مستندات ، بدون شناخت از هر یک از ما ) و لیست ارزیابی را برای ما فرستادند ، پس اینطور که می گوید که تیم بی طرف نبوده ، که من خودم دیدم که بوده ، اما چرا به تمام استان ها نرفتند نمی دانم ، شاید هم آمدند شما خبر ندارید !!!

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        به همه استانها رفته اند

        1. ناشناس می گوید

          در استان مازندران نظر روسا قطعی بوده و خود مدیر عامل گفتند که جلسه ای با حضور 13نفر تشکیل دادیم و از روسا خواستیم تا با شناخت خودشان جاهای خالی را پر کنند.حالا چطور شما انکار میکنید؟ جالبه واقعا”. من خودم با مدیرعامل صحبت کردم.

          1. ناشناس می گوید

            من انکار نکردم ، اگر به دقت خوانده باشید من فقط از استان خودمون گفتم ، استان ما که از مخابرات ایران آمدند ( اسم آن بزرگوار را هم می دانم اما به دلایلی نمی نویسم ، اما از منابع انسانی مخابرات ایران بودند ) ، شرایط ما که اینطور بوده جهت گزینش ، حالا در استان مازندران اینطور که می گوید بوده نمی دونم ، اما حتما بیست درصد نظر مدیر و رئیس ها را حتما خواستند شک نکنید

            1. ناشناس می گوید

              مدیرعامل مازندران گفت ما خودمان چون شناختی نداشتیم انتخابها رو به رئیستون واگذار کردیم. در حالیکه باید افرادی بی طرف و کاملا غریبه کارشناسا رو بر اساس مدرک، سابقه و تخصصشون انتخاب می کردند نه اینکه روسا رو قاضی بدونن تا عدالت رو رعایت کنن. حالا این بازرسی این وسط نقشش چی بود رو نمیدونم. فکر کنم فقط حق ماموریتشون رو گرفتند و یه هوایی عوض کردند

    2. حسین می گوید

      با سلام خدمت همکار محترم اولا شرکت مخابرات یک شرکت فنی و مهندسی و خصوصی است یعنی هر اقدامی در جهت بالاترین هدف شرکت سوددهی است طرح تغییرات مدیریتی طرحی در راستای مدیریت نیروی انسانی و تحول مدیریت انسانی است مدیرانی که بیش از ۴ سال و حتی بیش از ۱۰ سال در سمتهای مدیریتی اشتغال دارند دیگر برنامه ای نمینوانند داشته باشند باید ارزیابی شوند چنانچه خیلی عملکرد خوبی دارند ارتقای عمودی و اگر عملکرد ضعیفی داشته اند تنزل یابند قطعا بازدهی شرکت افزایش می یابد اما صحت اجرای طرح مهم است کمیته ای که قرار است تشکیل و در مناطق مخابراتی مدیران را بررسی نماید به احتمال قوی همان کمیته ای است که طرح کارشناسان عوامل پیمانکاران را بررسی نموده اند و چنانچه از مدیران عالی شرکت شروع شود در اجرای طرح موفق تر عمل خواهد شد

نظرات بسته شده است.