مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شما نوشته اید- مدیر عامل تا یلدا، مدیر عامل از یلدا!

مخابرات ما – چند روزی پیدایش نبود! از دستش راحت بودیم! اما وقتی خواندیم که مثل سردبیر کمی ناخوش احوال است، نگرانش شدیم!

همین دوست خوب مخابرات ما را می گویم!

این نوشته خوب او معجونی است از سپاسگزاری و انتظار تلاش بیشتر! آن هم از مدیر عامل شرکت مخابرات ایران!

قلم خوب و روانی دارد! بخوانید! تمام حرفهای من و شما هم در همین قالب جمع شده است! ضمن اینکه این کامنت، داغ داغ، همین الان رسیده!با مجوزی که برای انتخاب و انتشار داریم، بسم الله! بخوانید!

ذره بین حقیقت یاب.

۱۳۹۷/۱۰/۰۱ در ۲:۵۴ ب.ظ

بنام خدا
با سلام محضر مبارک سردبیر محترم و ساعی و شجاع رسانه ی پر مخاطب مخابرات ما.
خداقوت مرد بزرگوار-سایه ی شما مستدام انشا الله.
هرچند با تاخیر ولی با دلیل ؛ آغاز یلدا و آغاز شب چهل روز برفی و پر خیر و برکت رو به شما و همه ی خوانندگان محترم این خوانواده ی فهیم مخابرات ما تبریک میگویم.
چند روز که می خواهم مطلبی بنویسم و عرض ارادتی بنمایم خدمتتون که ؛ خوب نشد دیگه !!!….دلیلش هم میگرن و سردرد عجیبی بود که از پنج شنبه تا حالا با هم گلاویزیم…. عذر من رو پذیرا باشید.
برم سر اصل مطلب و آغاز کلام با ضرب المثل و طنز که بدونید ما اهل خنده و شادی هستیم….!!!
هرچند موقع شمارش جوجه آخرای پائیز هر فصله و کارنامه رو آخر هر ترم میدهند و حساب و کتاب مومن یومیه اس و به قول معروف : حاسبوا قبل عن یحاسبکم.
مطلبی رو جهت همکاری و همراهی خوانندگان محترم وهمکاران گرامی می گذارم که من لم یشکر المخلوق ؛ لم یشکر الخالق.
با توجه به اینکه تا آخر سال کمتر از ۹۰ روز مونده و سال ۹۷ هم داره به آخر راهش نزدیک میشه و چون آخر سال میلادی با آخر پائیز ما یه جورایی هم زمان میشه و شرکت های بزرگ خارجی مشغول برنامه ریزی برای سال آینده هستن و دولت محترم هم حساب دخل و خرجش رو روانه ی مجلس کرده …. من هم خواستم تا کارنامه ی پر از نمره بیست جناب آقای مهندس صدری رو با هم ورق بزنیم و ما هم تو حاشیه به این مرد بزرگوار عرض دست مریزاد گفته باشیم.
جناب صدری با وجود اینکه کمتر از یک سال هست که سکان به حق شایسته ترین و قدرتمندترین شرکت ارتباطی کشور یعنی مخابرات ایران رو بدست گرفتند و الحق سمت مدیر عاملی برازنده ی تیپ شخصیتی ایشون و تیپ کاری شون هست کارهایی کردن کارستان که توان انجام فقط از دست ایشون بر می اومده.
مهمترینه کارهایی که انجام شد این بود که نگاه از بالا به پائین در شرکت به سمت حذف پیش میره .
کسی خودش رو مولا و امیر کسی کمتر حساب میکنه
امید رو به روح مرده ی ناامید نگرش کارمندی دمیدند و نسبت به حذف فاصله میان کارمند و بالادستی اهتمام ورزیدن.
با اجرای برنامه های خانوادگی در قالب ورزشی روح پویا و سرحالی رو به کارمندان نشون دادن که امیدواریم ادامه دار باشه مثل برنامه ی پیاده روی خانوادگی کارمندان شرکت.
با انتخاب شعار زیبنده ای جهت و هدف حرکت شرکت رو ترسیم کردند و تامین ارتباطی فراگیر شد راس هرم حرکت پویا و خلاق شرکت.
با گشایش مالی اون هم با هزاران مشقت و دوندگی و بحث های سنگین در مورد پرداخت رفاهیات سال ۹۷ حال مالی همه مون رو در سالی که ارزش پول با ضرر روبرو بود بهتر کردن دست شما درد نکنه و جون شما بی بلا باشه.
مدیران مناطقی هم تعویض شدند در زمان ایشون که باز هم جای تشکر داره چون امکان تعویض اونها زیاد ساده نبود و لطف شما از این رهگذر شامل دیار ماهم شد که بازهم از شما بابتش متشکریم.(دیارم همدان –نمادم کوه الوند!!!!)
مدیون زنده کردن امیدی در وجودمون هستیم که با محبت و مردانگی شما پا گرفته .از شما متشکریم.
عقل ناقص من تا همین جا ها قد میده و اگر چیزی از قلم افتاده که حتماً افتاده پیشا پیش عذرم رو پذیرا باشید که این مجال تحمل طومار کارهای زیاد شما رو نداره.
خوب وعده هایی هم دادند و ماهم امیدواریم که بشه انجامشون داد و در همین جا و از همین تریبون تقاضا می کنم اگه کسی میتونه با پیشنهاد مثبتی گره های باقی مونده رو باز کنه بسم الله… که جناب مهندس ثابت کردن مردی عملگرا و آرمان خواه هستند.
جناب آقای مهندس صدری عزیز دامه توفیقات از شما تقاضا داریم همان گونه که کارهایی کردید کارستان چند تا بیست دیگه تو کارنامتون به یادگار بگذارید که جاشون تو عملکرد شما خالیه و دعای خیرش فقط زیبنده ی وجود و عملکرد شماست .هر چند که الان هم معدل کاری شما بالای بیست هست ولی چه کنیم که نمره ی بیست نمره ی بالاترین نمره ی امتحانیه آخر پاییزه …
مهندس جان دو گام دیگه تا فتح بی نظیر قله ی افتخارات شرکت باقی مونده که این دو قدم هم فقط در سایه ی اقدام شما عملی میشه وزینده ی فتح شماست :
۱-اجرای تغییر عنوان قراردای به دائم.
۲-طرح طبقه بندی مشاغل.
مهندس جان همه آماده ایم تا امطیع اوامر باشیم و امیدوار عنایت تون.
با زهم میگم خدا قوت سالار-دست مریزاد – سایه ی شما مستدام –توفیقات شما مدام و روز افزون.
تابلویی هم که از میرزای کلهر پیوستکردم در تمجید از مدیر لایق هستش.با حدیثی از امام جعفر صادق علیه السلام.
در امالی شیخ صدوق رحمهالله علیه از حضرت امام همام موسی بن جعفر علیهماالسلام منقولست که یا معشر الشیعه لا تذلوا رقابکم بترک طاعه سلطانکم، فان کان عاداً فاسئلوا الله ابقاءه، و ان کان جائراً فاسئلوا الله اصلاحه فان صلاحکم فی صلاح سلطانکم و ان السلطان العادل بمنزله الوالد الرجیم فاحبوا له ما تحبون لانفسکم و اکرهوا له ما تکرهون لانفسکم) حاصل معنی اینکه ای گروه شیعیان، خود را ذلیل مسازید و به ورطه خواری میندازند به سبب ترک اطاعت و نافرمانی پادشاه خود؛ پس اگر عادلست از الله تعالی درخواست کنید که او را پاینده دارد و اگر ظالم است از درگاه الهی مسئلت نمایید که او را به صلاح آرد که صلاح احوال شما در صلاح پادشاه شماست و بدرستی که سلطان عادل به منزله پدر مهربانست، پس پسندیده برای او آنچه برای خود می پسندید؛ و مپسندید برای او آنچه را که برای خود نمی پسندید.
یا علی – ذره بین حقیقت یاب.دی ۹۷

این عکس بسیار زیبا هم تقدیم شده است به مهندس صدری

 

996720cookie-checkشما نوشته اید- مدیر عامل تا یلدا، مدیر عامل از یلدا!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
8 نظرات
  1. حسرت همیشگی می گوید

    آخه چرا اعتماد مبین واسه تبدیل وضعیت قرارداد دایم که بار مالی نداره باید مخاافت کنه!!
    انگیزه ای که با تبدیل به دایم در نیرو بوجود میاد و حس تعلق به شرکت به مراتب منفعتش بیشتر از هر چیزی است،

    اعضای هیت مدیره و مدیر عامل که مورد تایید سهامدار عمده هستن

    چطور واسه اجرای رفاهیات بازنشستگان و شاغلین که میلیاردی واسه شرکت هزینه داره موافقت میکنن ولی واسه اجرای یه طرح که اونم جز آیین نامه هست تعلل و …

  2. کمال تبریزی می گوید

    در تائید فرمایشات نگارنده محترم مبنی بر عملکرد متفاوت جناب مدیر عامل شاید گفتن این مطلب خالی از لطف نباشد :
    در استانها برخی از آقایان را نمیشد پیدا کرد همیشه در تهران بودند و طبق معمول در جلسات و … و جالب تر اینکه ما می دیدیم که شب ساعت حدودی 22 به تهران میرفتند ( تا یک روز حق ماموریت اضافی بگیرند ) و شب در مامورسرای پارک ساعی می خوابیدند و صبح هم میرفتند جلسات بی فایده و روز از نو و روزی از نو …
    اخیرا شنیدیم که جناب مدیر عامل دستور داده ماموریتهای تهران لغو گردند و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شوند .
    این اقدام شایسته آقای صدری و قاطعیت ایشان ستودنی است اگر هزینه بلیط هواپیما ، تاکسی فرودگاهی ، ماموریت دو روزه و شاید سه روزه برای یک جلسه بی اهمیت را حساب کنیم مبلغ کمی نخواهد شد که میتواند محل تامین هزینه ازدواج جوانان همکار و … باشد
    خدا قوت بر تمام مسئولینی که خود را تافته جدا بافته نمی دانند و عنوان مردمی بودن را بر تمام عناوین رسمی ترجیح میدهند .

  3. محمداحمدی می گوید

    سلام خدمت سردبیرمحترم همه چیوخوب گفتی دررابطه با مهندس صدری ودرپایان خواستتونم بیان فرمودید(متن یلدا)لااقل صحبتی ازشرکتیهای بیچاره که پیمانکاران محلی طلمشون کرده ومیکنه میگفتی درقالب خواسته هات کهچرا اینقدرتعلل درواگذاری به شرکت شسکام ممنون

  4. خدمات اولی می گوید

    دقیقا مدیران همین مخالفین اجرا رو بهانه کردند تا طرح رو اجرا نکنند؟؟؟؟! جناب صدری ما از شما انتظار داریم دستور اجرای طرح بندی را هرچه سریعتر بفرمائید ، تا با اینکار لااقل یک روزنه ی امید در پرسنل شرکتی هم ایجاد شود‌…..

  5. رامین می گوید

    ما همگی امیدواریم که انشالا این دو مورد هم حل بشه که واقعا دیگه بچه ها خسته شدن و یه توربو لازمه براشون

  6. حسرت همیشگی می گوید

    سپاس از شما! سردبیر عزیز و حقیقت یاب حقیقت!

    واقعا چه سری در عدم انجام عملی هست که واسه شرکت بار مالی نداره!!؟؟

    انجام قرارداد دائم موضوعی است که واسه هر شاغلی که با مجوز و آزمون وارد شرکت می شدن بعد از نهایتا سه سال انجام می گرفت!

    وقتی آزمونی سراسری برگزار می شود!

    اجرای تمام مراحل جذب تا خاتمه :
    مثال بارز حق الناس و رعایت انصاف است،!!

    چون اگه یه درصد هم شرکت کننده می دونست که این آزمون تا آخر قراره با قرارداد بمونه داخلش وارد نمی شد..
    و مطمئنا الان داخل مجموعه ای کار می کرد که چند سال از رسمی شدنش گذشته است!!

    آخر نیرویی که با وجود سابقه قبلی ۱۵ سال خدمت دارد واسه نصف دیگه خدمتش چه خطری شرکت رو تهدید خواهد کرد اگه تبدیل وضعیت داده شود!!

    استناد کردن به بند مصوبه ای که هیچ مبنای قانونی ندارد با پوزش از منظر گویندگان ( مدیران مرتبط) عدم احاطه به قوانین قانونی کار و استخدام کشوری رو دارد که بهمن ۹۴ دور هم اعضای وقت بنشین بندی از آیین نامه رو جهت سلیقه و از زیر بار دررفتن وجه قانونی در چند کلمه مسکوت کنن!!

    جناب صدری عزیز و با انصاف و اعضای هماهنگ هیت مدیره !!

    خواهشا گرهی که با دست باز می تونیم بکنیم نزاریم با دندان باز شود!!!
    شما رو به همان صداقت و خصلت مردم دوست شما!

    “قرارداد موقت ما رو که حق قانونی ما است بعد از چندین سال تبدیل به دایم نمایید”

    شاید ماندگارترین اقدام تاریخی مدیر عامل و هیت وقت مخابرات ایران انجام این دو کار باشد
    ۱- تبدیل قرارداد دایم تمام قراردادی هایی که با آزمون و مجوز قانونی وارد شرکت شده ان
    ۲- طبقه بندی نیروهای شرکتی که آنها نیز خدمت آنها از نیمه گذشته است و با حداقل حقوق در این شرایط بغرنج روزگار می گذارنن!

  7. ناشناس می گوید

    واقعاً قابل درک نیست دوستان چرا اینقدر از مدیرعامل انتظار دارند!؟ مدیرعامل در حقیقت مجری اوامر هیئت‌مدیره‌ست، هیئت‌مدیره هم موظف به رعایت مصالح سهامداران اصلی یعنی ستاد اجرائی و دولته! اصلاً تبدیل وضعیت قراردادی‌ها یا حتی اجرای طرح طبقه‌بندی در حیطه‌ی قدرت مدیرعامل نیست! حداکثر ایشون می‌تونه این مسائل رو در هیئت‌مدیره مطرح کنه! تصمیم‌گیری در مورد اونها با هیئت‌مدیره‌ست که باتوجه به شایعات ابتدای سال (ابتدای سال دائمی‌شدن قراردادی‌های ۹۲ طبق گفته‌ی مدیرعامل توسط هیئت‌مدیره تصویب شد، اما بعد شایعه‌ شد که مبین مخالفت کرده و در نتیجه ظاهراً مصوبه‌شون باطل شد!!) اونها هم قدرت خاصی ندارند! واقعاً نمی‌دونم پشت قضیه‌ی عدم اجرای طرح طبقه‌بندی و عدم تبدیل‌وضعیت نیروهای قراردادی چه رازی نهفته‌ست، چون اولی بار مالی بسیار اندکی داره و دومی حتی بار مالی هم نداره! فقط مشخصه که مدیرعامل در ابتدا تلاش کرد ولی سپس قدرتش نرسید! البته خیلی از طرح‌های مدیرعامل در نهایت به سد مخالفت و مقاومت هیئت‌مدیره و دست‌های پشت پرده خورد و در مرحله‌ی طرح موضوع به شکل عمومی باقی موند! حتی قدرت جابجایی مدیران ارشد و میانی هم از مدیرعامل گرفته شده! واقعاً چه انتظاری دارید!؟

    1. ذره بین حقیقت یاب. می گوید

      با سلام
      ناشناس دوست عزیزم
      فدای تو خیلی چیزها هم در ید قدرت مدیر عامل محترم هست و اون به نفوذ و روابط حسنه و تدبیر و کاردانی مدیر عامل ؛مربوط و تفسیر میشه که جناب مهندس صدری از این لحاظ بسیار غنی هستن.
      می مونه زمان به کار گیری اونها …
      من طی یه درخواست یلدایی از ایشون خواستم تا در زمان اجرا سرعت رو افزایش بدن…
      وگرنه تمام فرمایش های شما و عرایض بنده هم ردیف هستن اما به دو زبان که ممنونم از شما .
      با رجوع به فرمایش خودتون : چون اولی بار مالی بسیار اندکی داره و دومی حتی بار مالی هم نداره!
      می مونه تدبیر چانه زنی مدیر عامل که قطعاً جناب آقای مهندس صدری از عهده ی توان انجامش بر می آیند.
      امیدوارم و دلخوش ؛ چون آینده از آن ماست و مدیر عاملمون هم یک انسان همه کاره است.ما می توانیم….
      یا علی – ذره بین حقیقت یاب.

نظرات بسته شده است.