مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

حرکت به سمت تبدیل تولیدات علمی به فناوری از اهداف برگزاری سمپوزیوم مخابرات است.

مخابرات ما-

محمد خوانساری رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح نهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات با اشاره به تحولاتی که در حوزه زیرساخت های ارتباطی ایجاد شده است، گفت: در این حوزه ارتباطات سهل و مستقیم شده و تمام افراد می توانند از طریق گوشی همراه خود خدمات و سرویس ها را دریافت کنند.
وی با بیان اینکه این تحولات فرصت های جدیدی را در این حوزه ایجاد کرده است، افزود: حوزه بلاک چین، هوش مصنوعی، بیگ دیتا، IOT و 5G از مهمترین فناوری های جدیدی هستند که در دنیا مطرح است.
خوانساری با اشاره به اینکه پژوهشگاه ارتباطات نقش رابط بین دانشگاه و صنعت را عهده دار است، گفت: نهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات یکی از برنامه هایی است که در راستای همین نقش برگزار می شود.
وی با اشاره به تحریم های ناعادلانه و نابخردانه آمریکا بر علیه ایران، افزود: این شرایط فرصت بیشتری را برای توسعه فناوری در کشور ایجاد می کند و ما را ملزم می کند که اتکای بیشتری به توان داخلی، جوانان و دانشگاهیان کشور برای توسعه فناوری داشته باشیم.
رییس نهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات هدف از برگزاری این سمپوزیوم را تبادل آخرین یافته های علمی و پژوهشی و دستاوردهای فناورانه عنوان کرد و با اشاره به سابقه ۴۸ ساله پژوهشگاه ارتباطات، افزود: این سمپوزیوم از ۱۸ سال گذشته به صورت ۲ سالانه برگزار می شود.
وی شبکه سازی را یکی از موضوعات مهم در حوزه علم و پژوهش و توسعه فناوری عنوان کرد و افزود: این شبکه سازی در ماموریت های پژوهشگاه ارتباطات دیده شده است و اگر پژوهشی در شبکه پژوهش های دیگر قرار نگیرد ناکارآمد است و در جامعه موثر نیست.
خوانساری تاکید کرد: این شبکه سازی اگر چه به دلیل تحریم ها امکان دارد کمی کند شود ولی در حوزه علمی با یک فرصت استثنایی مواجه هستیم و فضای آزادتری نسبت به بقیه حوزه های کشور برای حرکت از تولید علم به فناوری وجود دارد. وی به آمار بین المللی که از تولید علم در کشورها در سه ماه گذشته اعلام شده اشاره کرد و افزود: در این آمار ایران دارای رتبه ۱۶ دنیا در سال ۲۰۱۸ است که ۲ درصد تولید علم دنیا را نسبت به جمعیت به خود اختصاص داده است و از برخی کشورهای مطرح اروپایی رتبه بهتری را نشان می دهد.
رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: البته این آمار، رتبه مناسبی نیست و باید در جهتی حرکت کنیم که این علم به فناوری تبدیل شود و برای کشور تولید ارزش کند. وی به وضعیت تولید علم در کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: کشورهای اسلامی ۹ و نیم درصد تولید علم دنیا را انجام می دهد که یک چهارم این تولید به کشور ایران تعلق دارد و بر اساس رتبه بندی ایران از کشورهای ترکیه، عربستان و مصر با فاصله بسیار جلوتر است. خوانساری اظهار امیدواری کرد که این سمپوزیوم حرکتی برای تبدیل تولیدات علمی به نیازهای بازار باشد و زنجیره تولید علم را بتوانیم کامل کنیم.
995450cookie-checkحرکت به سمت تبدیل تولیدات علمی به فناوری از اهداف برگزاری سمپوزیوم مخابرات است.

نظرات بسته شده است.