مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر- انتظار دارم جدا از شرایط و منافع خودتون نظر بدین.

لطفا با این لینک وارد سایت شوید: http://mokhaberatema.com  ( یعنی با http نه با https) خودمان اعمالش می کنیم اما شما هم رعایت کنید.

مخابرات ما (سردبیر) – سلام. به ساعت نوشته شدن این مطلب لطفا توجه کنید! تا این ساعت کامنت های شما دوستان خوبم را بدقت خوانده ام. تا جایی که پاسخی نیاز داشته و کسی چیزی از من پرسیده سعی کرده ام بدون پاسخ نماند.

با اینکه فردا از اول صبح دقیقا حداقل 6 ساعت جلسه دارم و نمی دانم برای حفظ انرژی باید چه کنم، با اینکه می دانم بی خوابی فردا اذیتم خواهم کرد، با اینکه … اما بدون منت و با کمال افتخار کامنت های شما رو خواندم و سعی کردم نظرات اصلی را به صفحه اول سایت ببرم.

در ضمن اینکار سعی کردم نظرات مهم شما را به بخش های مدیریتی نیز انعکاس بدهم. شکل وشمایل این کار در طی این ده سال بعنوان یک راز باقی مونده و خوشحالم که هیچ مدیری در موردش حرفی نزده است.

من دیر یا زود, کمی با تاخیر یا بدون تاخیر به وظیفه خودم نسب به شما عمل می کنم. پیگیر دقیق امور نیز هستم.

اما از شما یک انتظار دارم.

دوستان خوبم

شرکتی رسمی بازنشسته یا قراردادی!

دوستان!

خواهش می کنم در مواردی، نفع  و ضرر خودتان را کنار بگذارید و با دید عمومی نظر بدهید.اگر اسم شما در میان شرکتی ها باشد، طبقه بندی خوب است و باید اجرا شود اما اگر نباشد باید برود به جهنم!

اگر در شرف بازنشستگی باشم، باید مخابرات طرح بازنشستگی را سریعا بیرون بدهد وگرنه …. فوری می نویسم: چرا باید مخابرات پول بیخودی بدهد! بازنشسته آخرش …!

رفاهیات، باشگاه پیام و ….. (راستی گفتم باشگاه پیام، باید بگویم مشکل حل شده و جای نگرانی ندارد. مخابرات پول باشگاه را خواهد داد! )

اما این راهش نیست

اگر من باشم دو نوع نظر می دهم.

یک بار می گویم : نفع من در این است که فلان کار انجام شود.

بار بعدی می گویم: منافع عمومی حکم می کند که اینکار انجام نشود!

حرفم را در هر دو حالت می زنم!

اما خوب نیست که منافع شخصی من نوعی، خط کش اجرای عدالت یا امور اداری باشد!

باور کنید خوب نیست! برای خوب نبودنش یک دلیل ساده دارم! منافع دو نفر آدم، ممکن است با هم فرق داشته باشد!

درست مثل حکایت دو نفر (کوزه گر و کشاورزی) که نزد خدا می روند! یکی بارش باران می خواهد و دیگری عدم بارش آن! نفر سوم هم وقتی آن دو را می بیند به خدا می گوید :(من نمی دانم! هر چه خودت صلاح میدانی انجام بده!)

امور جاری ما، نباید همیشه بر مبنای عدالت صرف باشد. اگر به عدالت باشد همه ما باید تعطیل کنیم و برویم. اما گاهی باید به مصالح عمومی بیندیشیم و برایش تصمیم بگیریم.

همینقدر که چتر حمایت سیستم روی عموم افراد باقی باشد کار بزرگی است. اما اینکه همه چتر را برای خودم بخواهم، بی انصافی است.

در این موقع صبح ، نزدیک ساعت 3 ی صبح, یک ساعت دیگر اضافه بیدار ماندم تا این حرف ها را برای شما هم بزنم!
باور کنید باید کمی تغییر مسیر بدهیم…. فقط کمی …

سربلند باشید.

سردبیر

سه شنبه-27 آذر

994980cookie-checkسردبیر- انتظار دارم جدا از شرایط و منافع خودتون نظر بدین.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
22 نظرات
  1. مجید می گوید

    طرح باید ازیک جایی استارت بخوره نباید چون من نیستم طرح کنسل بشه ۱۰۰باید اجرا بشه ولی یک فکری واسه ماهم که همه شرایط رو داریم ولی چارت خالی نیست بکنید ازتون خواهش میکنم جامانده بخاطر نبود چارت ممنون

    1. ناشناس می گوید

      سلام ممنون از نظر قشنگ و غیر خودخواهانه شما همکار گرامی ، کاش همه این را درک کنند که شامل نشدن شون تفسیر همکارانی که شامل شده اند نیست ، این شرایط نتیجه تعداد چارت موجود در مخابرات است ، که باز هم مقصر همکارهای شما نیستند ، کاش شرایط طوری بود که شامل همه همکار های زحمتکش می شد ، اما اجرا شدن مرحله اول راه را برای اجرا در مراحل بعدی هموار خواهد کرد

  2. ناشناس می گوید

    بی انصافی در مخابرات بی داد میکنه طرح طبقه بندی میدن بدون اینکه به عواقب ان فکر کنن
    چطور میشه در یک اتاق دو نفر کار کنن با یه کارایی و حالا تفاوت در مدرک پس از سالها . الان بیان طرح مسخره کارشناس خبره رو واسه یکیشون اجرا کنن و دیگری هیچ
    چطوری میتونین این موضوع و طرح من دراوردی رو توجیه کنید.
    کجا همچین قانون و طرحی به این بی عدالتی اجرا شده
    چرا مخابرات بنیان گذار هر طرح بی اساس و پایه و ضالمانس
    بخدا این طرح طبقه بندی که پیش اومده از همین الان کارها مختل شده انگیزه بسیاری از همکاران شرکتی پائین امده
    بخدا درسته الان این هیئت مدیره و مدیر عامل مخابرات جیبشونو پر میکنن و میرن ولی …. این مخابرات چاق و چله روز به روز نحیف و نحیف تر خواهد شد.
    پس بیاندیشید و قبل از وخیم شدن اوضاع به فکردیگر نیروهای بی کس شرکتی باشید

  3. شرکتی خدمات اول مخا برات می گوید

    با سلام.چرا مخابرات برای نیروی انسانی که به صورت پیمانکاری در حال حاضر کار می کنند هیچ ارزشی قائل نیست؟چرا با وجود اینکه قسمت عمده کارها در همه بخش ها و قسمت ها را نیروهای پیمانکاری انجام می دهند ولی مخابرات هیچ انگیزه ای برای بهبود و رشد شرکت در این نیروها ایجاد نمی کند ؟و باعث شده که این نیروها با بی انگیزگی در محیط کار حاضر شوند. قطعا نیروهای پیمانکاری با سابقه بالای 15 سال هر جای دیگه غیر از مخابرات کار می کردند تا الان ارتقاءپیدا کرده بودند ولی در مخابرات در جا زدند و عمرشون را تلف کردند.مگر نه این است که کارگاه هایی که بالای 50 نفر نیرو دارند باید دارای طرح طبقه بندی مورد تایید وزارت کار باشند ؟پس چرا شرکت خدمات اول که ادعا می کند که دارای طرح طبقه بندی است در قرار دادهایش با نیروها نه پست طرف مشخص است و نه گروهی طبق طرح طبقه بندی برایش وجود دارد و نه حکمی تا کنون به دست ما رسیده است.آقای سر دبیر از شما خواهش می کنم که به این امور رسیدگی کنید چرا که ما جز شما دستمان به هیچ کس دیگری بند نیست. با تشکر

  4. کردستان می گوید

    درود بر سردبیر گرامی لطفا به جناب صدری یادآور بفرمایید از شهریورماه منتظر طرح بازنشستگی هستیم. یادش بخیر قدیما میگفتند : مرد و قولش

  5. شرکتی می گوید

    سلام
    چرا شرکت مخابرات با وجود درآمدهای بسیار کلان برعکس همه شرکت هاز دنیا توجهی به نیروی انسانی ندارد .؟

  6. محمود4آزی می گوید

    منافع شخصی (کارکنان ) اجرای آیین نامه پرسنلی 89
    منافع عمومی ( سهامدار عمده ) عدم اجرای آیین نامه پرسنلی 89
    مسئله این است!

  7. پیرمرد می گوید

    با سلام و خسته نباشی..یک سوال چرا خودتو اینقدر اذیت میکنی…واما نظر بنده … تا زمانی که مدیریت ما شبیه غربیها باشه و بخواهیم با این نوع مدیریت کار بشه به هیچ جایی نخواهیم رسید علتش هم مطالبات مادی و معنوی بسیاری هستش که همین مردم و کارکنان از این سیستم غربی داره و خود مدیریت هم نمیداند چکار کنه .جرا کنیم ….والا اگه آتش به اختیاری که رهبری فرمود رو بخواهیم اینجا اجرا نماییم (البته به زد و خورد تعبیر نمودن اشتباه فاحشی هستش که خیلیها فکر کردن….) جوابگوی مشگلات خواهد بود وگرنه با این سیستم همچنان نارضایی ها وجود خواهد داشت و مردم و کارکنان و بازنشسگان همچنان بیگانه از هم خواهند بود…..

  8. میرزا قلمدون می گوید

    حکایت هیات مدیره مخابرات و کارکنان شرکت اعم از رسمی قراردادی و شرکتی ، شبیه حکایت زیر است
    کمی فرق دارد ، اما بنا به فرموده یکی از اعضای محترمشان ، فرقی ندارد!!!?

    مسافری در شهر بلخ جماعتی را دید ڪه مردی زنده را در تابوت انداخته و به سوی گورستان می‌برند و آن بیچاره مرتب داد و فریاد می‌زند و خدا و پیغمبر را به شهادت می‌گیرد ڪه:

    والله، بالله من زنده‌ام! چطور می‌خواهید مرا به خاک بسپارید؟
    اما چند ریش سفید ڪه پشت سر تابوت هستند، بی توجه به حال و احوال او رو به مردم ڪرده و می‌گویند:
    پدرسوخته ملعون دروغ می‌‌گوید، مُرده.
    مسافر حیرت زده حڪایت را پرسید.
    گفتند: این مرد فاسق و تاجری ثروتمند و بدون وارث است. چند مدت پیش ڪه به سفر رفته بود، چهار شاهد عادل خداشناس در محضر قاضی بلخ شهادت دادند او ُمرده و قاضی نیز به مرگ او گواهی داد. پس یڪی از مقدسین شهر زنش را گرفت و یڪی دیگر اموالش را تصاحب ڪرد. حالا بعد از مرگ برگشته و ادعای حیات می ڪند. حال آن که ادعای مردی فاسق در برابر گواهی چهار عادل خداشناس مسموع و مقبول نمی‌افتد. این است ڪه به حڪم قاضی به قبرستانش می‌بریم، زیرا ڪه دفن میّت واجب است و معطل نهادن جنازه، شرعا جایز نیست!

    احمد_شاملو

  9. نظاره گر می گوید

    کار را به کاردان بدهند تا کارشناسی شده و صحیح و شفاف عمل کنند خیلی دیگه بهتره از این حرف و حدیث ها …

  10. همکار می گوید

    بخشنامه بازنشستگی براساس سابقه بهترین راه حل است

  11. ناشناس می گوید

    ما میگیم بهمون ظلم شده تحقیر شدیم شما میگی نفع. مگه طرح طبقه بندی مشاغل از قوانین کار و حق هر کارگر نیست؟ مگه مسابقه بوده و ما چون برنده نشدیم داریم اعتراض بیجا میکنیم؟ حرف زور میزنید ما میگیم از دو همکار با کار مشابه اونی رو بر میدارن که سابقه کمتر و مدرک پایین تر داره اونی که لیاقت کمتری داره میگیم حقمون ضایع شده میگیم روسا ما را در بین همکارانمون تحقیر کردند چرا درک نمی کنید حق یعنی چی. برای اثبات حق نظر خواهی می کنید؟

  12. شركتي می گوید

    سلام سردبير عزيزم
    از نظر من طرح طبقه بندي و اجراي آن قطعا براي همه نيروهاي شركتي در درازمدت خوب خواهد بود اين رو من هم كه فعلا مدركم رو نگرفتم بهش اعتقاد دارم چرا كه ميفهمم و اميد دارم كه جايگاهم در آينده نه چندان دور تغيير ميكنه و اين هميشه من رو تشويق به پيشرفت ميكنه اين كه من بگم شما حق نداريد اجراش كنيد تا زماني كه شرايط من هم براي اين طرح مساعد بشه اصلا درست نيست.

  13. ناشناس می گوید

    شاید نظر من رو چون بنفع خودم هست تعبیر کنید اما یه مثال میزنم
    فرض کنید چنتا فرزند دارید حالا میخواهید بینشون مالی رو تقسیم کنید … ایا انصاف و عدالت حکم میکنه به اونی که بیشتر داره بازم بدید ؟! یا اونی که از حداقل هم برخوردار نیست رو توانگرتر کنید؟
    درسته که بازنشستگان عزیز مخارجشون بالاست … منتها هرچی باشه بطور رسمی کارمند شرکت بودند و یه زندگی حداقلی و ابرومند داشتند تو زمون ارزونی ازدواج کردند صاحبخونه شدند بچه هاشون رو اکثرا از اب و گل دراوردن… حتما پس انداز داشتند و دارند و قص علی هذه…حالا نیروهای قراردادی که خوب از شانس خوبشون یا هرچی که اسمش رو میگذارید تو این شرایط بد کاری و اوضاع سخت اقتصادی به عقد مخابرات درومدند و حالا تنها دغدغه شون تغییر چنتا کلمه تو حکمشونه و از نظر ریالی و احترام و اعتبار با رسمی فرقی ندارند…. میرسیم به صحرای کربلا … نیروهای مظلوم شرکتی … نه حقوقشون در شان و تخصصشونه نه اعتبار و احترام تو اداره دارند تو اوضاع نابسمان اقتصادی یا دارند ازدواج میکنند یا قسط و وام واسه خونه و ماشین و هزارتا چیز دیگه دارند تازه اینا خوباش هستن که اینکارا رو میکنند و اغلب خونواده هاشون پشتشون هستند و گرنه یه ادم مجرد با 1500000 هم نمیتونه یه ماه دووم بیاره… حالا فرضا شرکت میخواد برا یه عده با گذاشتن شرط چارت و تخصص یه حرکتی بکنه…. بخدا که اگر جلوی این رو فقط به این دلیل که عده کثیری توش نیستند رو بگیرند ظلم به هر دو گروه هست..
    اسمش طبقه بندی نیست منم اینو میدونم ولی هرچه باشه باز یه عده متخصص و کاربلد رو زیر چتر خودش میگیره …شاید افرادی باشند که حقشون نیست اما تو هر کاری باید یه تلورانس و خطای قابل قبولی در نظر گرفت … و این شروع راهی میشه واسه بقیه…. میدونم شما هم میدونید اینکه میگن و میگم این کار ادامه پیدا میکنه ، منظور سال بعد نیست شاید 5 سال طول بکشه که باز نفرات جدید رو بیارند اما هرچی هست این اوضاع مبهم ما شرکتی ها شروع به یه نظم و ترتیبی میکنه…

  14. ناشناس می گوید

    با سلام و خسته نباشيد
    قطعا همه ما دوست داريم اتفاقات خوب براي همه بيفتد و همه با توجه به تورم شديد اين روزا دستمزدي عادلانه بگيريم چرا كه در شركتي كار ميكنيم كه بي شك يكي از پردرآمدترين شركت هاي حال حاضر ايران و يكي از معتبرترين برندهاست. نكته اي كه وجود دارد اولويت بندي به دليل محدوديت منابع است. قطعا در ساختار نيروي انساني تغييرات به صورت يكجا امكان پذير نيست طرحي مانند طبقه بندي قطعا بايد در فازهاي مختلف انجام شود امروز قطعا منفعت عمومي شروع اجراي طبقه بندي در فاز اول آن است. و به تدريج با بازنشستگي ، انتقال و … نيازمند بازبيني است. امروز اگر اين فرصت براي كاركنان شركتي كه سالهاست با تخصص بالا مورد ظلم و بي عدالتي واقع شده اند آغاز نشود قطعا نيروهاي جوان شركتمان به نيروهايي منفعل، خشمگين ، بي انگيزه و پر از نفرت و انزجار تبديل خواهند شد. خود من به شخصه در طي اين يكسال شاهد موج اميد در بين همكارانم بوده ام و قطعا عدم اجرا يا طولاني شدن بيش از اين به صلاح سازمان نخواهد بود. بياييد انساني تر فكر كنيم. اين نيروها امروز بدنه اصلي و فعال سازمان ما هستند. چرا بايد تا اين اندازه پر از خشم و نفرت باشند؟؟ قطعا محيطي بانشاط در بالا بردن روحيه سازماني همه ما تاثير بسزايي خواهد داشت.من حتي از كساني كه نامشان در طرح نيست به كرات ميشنوم كه قطعا اين حركت، براي همه حركتي رو به جلو است. اكنون زمان اجراست.

  15. کمال تبریزی می گوید

    سر دبیر محترم
    با سلام و خسته نباشید
    به نظر من این بحثی که می کنید فقط زمانیست که تفکر مدیریت مصرف گرا داشته باشیم . تناقض موجود ناشی از این است که فکر می کنیم پول بیخود به کارشناسان شرکت میدهیم در حالی که اگر مدیریت شرکت علمی و پویا باشد هر هزینه ای که به پرسنل پرداخت می شود هزینه پرت تلقی نخواهد شد و دقیقا سرمایه گزاری خواهد بود .
    اگر قبول کنیم که پرسنل ، سرمایه های اصلی شرکت هستند باید قبول کنیم که باید حداقل دریافتیها را داشته باشند تا بتوانند بر مشکلات اقتصادی غلبه کنند و در خدمت سازمان باشند .
    مصالح عمومی هیچوقت با منافع فردی در تضاد نخواهد بود اگر خواب غفلت از چشم مدیران خواب آلوده رخت ببندد و با مدیریتی پویا و استراتژیک بتوانند بستر ارتباطاتی مدرن و روز دنیا را در تصرف خود داشته باشند . به صراحت میگویم امروزه هیچ صنعتی پولساز تر از صنعت ارتباطات نیست و بنده شخصاً عملکرد جناب آقای صدری در به چالش کشیدن عملکرد استانها ( به خصوص عملکرد غیر قابل قبول استان را می ستایم

  16. بازنشسته می گوید

    با سلام
    منافع عمومی وشرکت حکم میکند اول حکم رفاهیات از سال 1388 برای کارکنان وبازنشسته ها زده شود وکسورات آن به تامین اجتماعی پرداخت وسپس بصورت اقساط به کارکنان وبازنشستگان پرداخت شود .

  17. بازنشسته می گوید

    با سلام
    چرا تفاوت بن خواربار بازنشستگان در آذر ماه واریز نشد آخر ما هم انسانیم مشکل مالی داریم بااین تورم کمرشکن و…..؟؟؟؟؟؟؟

    1. ناشناس می گوید

      این مشکل مالی رو ضربدر 10 کن بزار به حساب شرکتی های بی پناه

  18. رساگو می گوید

    سلام جناب سردبیر به موضوع مهمی اشاره کردید.عدالت ان نیست که بهره شخص در ان باشد

  19. مایسا می گوید

    سلام بر سردبیر مخابرات ما
    خسته نباشید و خدا قوت ؛ فقط از شما خواهش می کنم در ارسال مطالب همان نگاه بی طرفانه را حفظ کنید ؛ همان قدر که به شامل نشدگان طرح بها دادید به انهایی که شامل شدند هم بها بدهید ؛ ( بعد شانزده سال واقعا حق امثال من هست که نه فرزند همکار هستیم نه سفارش شده از جایی و نه دوست و اشنای مدیری ؛ این طرح حالا که شامل ما شده بخاطر خدا ؛ کمی هم طرف ما باشید ؛ سردبیر جاان این را در عمل ازتون انتظار دارم ؛ به خدا ما گناهی نداریم که بخشی از همکارها را بدلیلی حذف کردند ؛ به خدا دوست داشتیم شامل همه همکارها بشه ؛ اما متاسفانه ما تصمیم گیرنده نیستیم ؛ پس خواهشا ما را هم درک کنید سردبیر گرامی ؛ ما هم جزیی از همین بچه های زجر کشیده شرکتی هستیم )

  20. میرزا قلمدون می گوید

    ما هم همینطوریم
    انصاف و آنچه برای خود پسندی برای دیگران هم بپسند

    اما اینکه مصالح عمومی بر عدالت مقدم است ، اشتباه است

    اشتباه بودن آن چهل سال طول کشید تا ثابت شد

    حال آزموده را آزمودن خطاست ، عدالت نهایت درستی و حتی فنی ترین! کار است

    حضورا ثابت میکنم ، نه با نوشتن و گفتن و جواب شنیدن ، که طولانی میشود و بحث از دست میرود

    فقط بدانیم که بالاترین بزرگان ما مثل مولی علی (ع) عدالت را فدای مصلحت یا مصلحت عمومی نکرد
    حفظ چیزی را هم بر حفظ اسلام مقدم نکرد

نظرات بسته شده است.