مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

چگونه عادت به تلفن همراه خود را ترک کنید.

مخابرات ما- به گزارش بهداشت نیوز: شاید خود شما هم از همین گروه باشید! گروهی که بدون تلفن همراه جایی نمی روند و حتی در دیدار با بهترین دوستان خود، به چک کردن گوشی خود معتاد شده اند. بله این هم نوعی اعتیاد است؛ باور کنید این گاهی بدتر است چرا که شما لحظه ای آزاد نیستید؛ دائم گوش به زنگ شنیدن صدای پیامک یا هشداری از طرف شبکه های جورواجور اجتماعی و یا بازیهای مختلفی هستید که بر روی گوشی خود نصب کرده اید.
اگر می خواهید کمی این عادت را بشکنید با ما در این مقاله همراه باشید:
آیا شما نیاز به کاهش زمان دارید؟

شماری از برنامه ها وجود دارند که می توانند به شما بگویند چقدر زمان بر روی گوشی خود صرف کرده و چه میزان از زمانی که شما وارد برنامه ای شده اید، گذشته است. حتی اگر فکر کنید که شما زمان زیادی را بر روی گوشی خود نگذرانده اید، یک نگاه معمولی به اعداد آن ممکن است شما را وسوسه کند تا زمان آن را کمی پایین بیاورید.
خاموش کردن هشدارها

برای این که تلفن خود را نادیده بگیرید، بهتر است هر چند ثانیه صدای ورود یک متن، ایمیل یا به روزرسانی شبکه های اجتماعی را نشنوید. همه آنها در در تلفن شما وجود دارند، مهم نیست که چه مدت صبر کنید تا آنها را بررسی کرده باشید؛ و اگر اندکی این پیامها  را نادیده بگیرید، ممکن است احساس بهتر و کارآمد تری داشته باشید.

اگر شما نمی توانید بعضی پیام ها را به طور مثال یک پیام از طرف همسر یا فرزند خود و یا افراد مهم دیگر در زندگی خود، از دست بدهید، می توانید تلفن خود را تنظیم کنید تا فقط پیام های خاصی را به شما خبر دهد.
یک پوشش یا چند نوار لاستیکی بر روی تلفن خود قرار دهید.

این فقط یک یادآوری کوچکی برای خاموش کردن قسمتی از مغز شما است که بعضی چیزها را بدون تفکر انجام می دهد. اگر تعادی نوار یا پوشش، بیش از حد مزاحم است، یک محافظ صفحه نمایش را امتحان کنید که می پرسد “آیا واقعا نیاز به ورود به گوشی خود دارید؟”

این ممکن است برای 45 دقیقه شما را از گذری بدون فکر از طریق تماشای تصاویر گوشی خود و بخصوص قبل از اینکه به یاد داشته باشید که آیا واقعا این تصاویر را دوست دارید یا نه، نجات دهد.
یک ساعت زنگ دار تهیه کنید.

هنگامی که از زنگ هشدار تلفن خود برای بیدار شدن در هنگام صبح استفاده می کنید احتمال بیشتری برای چک کردن ایمیل، متون و رسانه های اجتماعی دارید. یک ساعت زنگ دار، گوشی شما را حداقل برای چند دقیقه بیشتر دور از دست شما نگه می دارد. ایده های دیگر به طور مثال شامل شارژ آن در طول شب در یک اتاق دیگر و تعیین زمان خاصی برای نگاه کردن به آن در هنگام صبح است.
سفر بدون تلفن همراه

بعضی از کارشناسان، یک سفر به مدت 3 روز بدون تلفن را برای شما پیشنهاد می دهند. این کارمی تواند به شما کمک کند به عادت های بد درمورد گوشی خود پشت پا زده و چیزهای تازه و سالم تری را به جای آن پیدا کنید. شما اگر می خواهید بعد از این سفر، تصمیمی دوباره برای استفاده از تلفن همراه خود بگیرید، می توانید راه خود را کمی آسانتر کنید، به طور مثال فقط تماس ها و متون مهم را آن هم فقط در زمانهای خاص چک کرده و سپس بتدریج برای چیزهای دیگر این کار را تکرار کنید.
زمان بدون فن آوری

اگر نمی توانید زندگی بدون تلفن همراه خود را برای 3 روز تصور کنید، برای زمان های خاصی در منزل خود، تلفن همراه خود را کنار بگذارید. (ممکن است بخواهید این زمانها شامل دستگاه های دیجیتالی دیگر نیز بشود.) ممکن است این زمان به طور مثال، یک ساعت یا بیشتر، هر شب قبل از شام یا عصر هر روز تعطیل شما باشد.

برای قدم زدن، یا بازی های تخته ای  به بیرون و پارک نزدیک محل زندگی خود بروید، هر چیزی که فرصتی برای گفتگو و تعامل با دیگران فراهم می کند را از دست ندهید.
نقشه بعضی از سرگرمی های آفلاین را بریزید

سعی کنید چیزی ساده مانند خواندن یک کتاب یا رفتن به پارک با دوستان خود را انتخاب کنید. نیازی نیست تا هرگونه عکسی از این تفریحات را به صفحه های اجتماعی خود ارسال کنید. در عوض، برخی از دوستان را دعوت کنید که برای قهوه یا یک قدم زدن شما را همراهی کنند و شخصا شما را ببینند، نه از طریق دریافت عکس شما در رسانه های اجتماعی.

به آنها بگویید که گوشی خود را خاموش کرده اید، ممکن است آنها نیز تصمیم بگیرند که همین کار را انجام دهند.
ایجاد مناطق بدون زنگ تلفن

این یک ایده عالی نیست که گوشی خود را در حمام نیز با خود همراه ببرید. به طور عمده به دلایل بهداشت عمومی خوب نیست، اما همچنین به این دلیل که می تواند به خوبی تلفن را از بخش های خاصی از زندگی شما دور نگه دارد نیز می باشد. این کار همچنین ممکن است شامل قرار های ملاقات، زمان بازی با بچه های خود و رانندگی نیز باشد. این یک راه سالم برای استفاده از مقدار کمی زمان بدون گوشی همراه است.
مزاحم نشوید.

بعضی از گوشی های هوشمند دارای تنظیماتی هستند که به شما اجازه می دهد هر روز بخش خاصی از گوشی خود را محدود کنید. به عنوان مثال، شما می توانید تمام تماس ها و هشدارها را از ساعت 5 تا 9 بعد از ظهر و بعد از نیمه شب متوقف کنید.
از شر اپلیکیشن ها خلاص شوید.

این بازی ها طراحی شده اند تا شما را برای بازگرداندن بیشتر به بازی آماده کند، اما آنها نمی توانند در صورت عدم وجود آن در گوشی همراه شما این کار را بکنند. شما فقط می توانید با گوشی خود، متن و ایمیل دریافت کنید؛ وقتی می توانید در رایانه خود به رسانه های اجتماعی دسترسی داشته باشید، می توانید آنها را در آنجا بررسی کنید.

ابزارهای مفید

بعضی از برنامه ها می توانند به وسیله قفل کردن گوشی در مواقع خاص روز و یا بعد از صرف مقدار مشخصی از وقت شما در آنها، زمان استفاده شما را محدود کنند. بعضی از برنامه های دیگر نیز وجود دارند که پس از انجام کارهایی به طور مثال برداشتن 5000 گام روزانه، شما را تشویق کرده یا به شما پاداش می دهند.
راست بگوئید.

شما وقتی می گوئید: “من تلفن خود را سر میز شام چک نمی کنم” نسبت به وقتی که می گوئید : “من نمی توانم تلفن خود را سر میز شام چک کنم”، بیشتر احتمال دارد گوشی خود را در جیب خود بگذارید. ممکن است دلیل آن این باشد که “نمیتوانم” نشان می دهد که شما چیزی را انکار کرده اید، اما دانشمندان دقیقا نمی دانند که چرا یک کلمه می تواند تفاوت ایجاد کند.
توقعات را کنترل کنید.

اگر می خواهید زمان کمتری را با تلفن خود صرف کنید، اما نگران هستید که اگر شما به سرعت پاسخ ندهید، ممکن است دیگران فکر کنند که شما بی ادب هستید یا از آنها ناراحت هستید، فقط کافی است به آنها بگویید. به آنها بگوئید که شما درحال تلاش برای شکستن عادت به تلفن همراه خود هستید و ممکن است کمی طول بکشد تا به آنها پاسخ بدهید.
گوشی هوشمند خود را به یک گوشی معمولی تبدیل کنید.

اگر وسوسه داشتن یک کامپیوتر جیبی زیاده از حد است، یک تلفن همراه که تنها می تواند تماس بگیرد و پیامک ارسال و دریافت کند، ممکن است یک راه حل مناسب باشد. این گوشی نمی تواند برنامه ها را دانلود کند و یا به اینترنت دسترسی پیدا کند، اما بسیار ارزان تر است و ممکن است تنها چیزی باشد که شما را رها می کند.

992640cookie-checkچگونه عادت به تلفن همراه خود را ترک کنید.

نظرات بسته شده است.