مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

در مازندران، عضو هیئت مذاکره کننده گزارشی از مذاکرات ارائه کرد.

مخابرات ما- در ادامه اطلاع رسانی وقایع جلسه پرسش و پاسخ شورای اسلامی کار  مخابرات مازندران  با همکاران استان مذکور افراد مختلفی گزارش کار ارائه کردند از جمله همکار ما, احمدی یکی از اعضای  هیئت مذاکره کننده با مدیران مخابرات با اشاره به مشکلات این گروه مذاکره کننده گفت:

از همین لحظه ما تصمیم گرفته ایم همه اطلاعات نشست ها و جلسات  را رسانه ای کنیم.تا امروز سعی کرده ایم به احترام مخابرات چنین نکنیم اما این شیوه نتیجه نداده است.در جلسه قبلی که بصورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد صحبتهای مختلفی شد اما در مهمترین بخش گفتگو ما خاطرنشان کردیم که بر اساس بند 6 مصوبه هیئت وزیران و با توجه به ده ساله شدن مطالبات کارکنان، ظرف دو سه جلسه باید همه چیز را جمع کنیم تا مشخص شود که کارفرما قصد دادن این مطالبات را دارد یا خیر. این موضوع باید در دو سه جلسه اول روشن شود.

احمدی ضمن اشاره به زمان برگزاری جلسه بعدی این هیئت با نمایندگان مخابرات که روز سه شنبه همین هفته خواهد بود در مورد شرایط پیش از جلسه چنین گفت:

ما با این دید  به استقبال اولین جلسه با مدیران نیروی انسانی مخابرات ایران می رویم که در دو سه جلسه همه چیز روشن شود.گزارش آن به همکاران نیز داده می شود پس از آن کارکنان هستند که باید حرکت بعدی  را مشخص کنند.

 

آنچه او می گوید شبهه مخابرات بر روی خود هیئت و شورای کار و شورای عالی تشکل هاست.یعنی مخابرات معتقد است این شورا و هیئت قانونی نیست چرا که مخابرات ایران در حال حاضر فقط یک شرکت در سراسر کشور دارد. یعنی هر استان نمی تواند برای خودش شورایی مستقل داشته باشد. احمدی عضو هیئت مذاکره کننده با مخابرات ایران در این باره می گوید:

طبق قانون هر کارگاهی – کارگاه به محیطی اطلاق می شود که کارگر در آن کار می کند همراه با  تاسیسات آن- که تعداد مشخصی کارگر داشته باشد -احتمالا 35 کارگر- می تواند شورای کار یا انجمن صنفی تشکیل دهد. یعنی  مخابرات نمی تواند کل کشور را کارگاه خودش اعلام کند.اگر چنین باشد پس خیابان هم جزو کارگاه مخابرات است.

البته اگر مخابرات این شورا را قبول ندارد هیچ مانعی نیست ما هم استقبال می کنیم.در این صورت باید مخابرات به تک تک افراد پاسخ دهد.از فردا گروه گروه از سراسر کشور  به مخابرات ایران می رویم و پاسخ می خواهیم. ما کار مخابرات را ساده کرده ایم که چند نفر نماینده گذاشته ایم این به نفع مخابرات است.

او در بخشی از گفته هایش تاکید می کند که کارفرما به هر شکلی ما را سر می دواند.آیین نامه ای را که .خودشان نوشته اند اجرا نمی کنند و به هر شکلی وقت تلف می کنند مثلا هر هیئت مدیره ای که می اید تا مدتی بهانه می گیرد که باید قوانین را مطالعه کنداین نمی شود که هر گروهی می آید ما از صفر  شروع کنیم.

مخابرات ایران در مقابل پرداخت مطالبات کارکنان مقاومت می کند و می گوید درآمد مخابرات اجازه نمی دهد این پرداختها انجام شود اما نماینده کارکنان با تاکید می گوید:

ده سال گذشته است.در این ده سال، مخابرات هر سال سود تقسیم کرده است.اگر سود ندارد چرا زیان تقسیم نکرده است؟وقتی سود سهامداران را تمام و کمال تقسیم می کند چرا نباید حقوق کارکنان را پرداخت کند.

ضمن اینکه در زمان واگذاری بخش ثابت و سیار با هم واگذار شده و هیچکس حق نداشته بخش های پردرآمد را از دیگر بخش ها جدا کند.سیار باید به بخش ثابت برگردد.همانطور که می بینید ارتباطات سیار به کلیه تعهداتش نسبت به کارکنانش عمل می کند اما بخش ثابت خیر! چرا؟! مگر چه فرقی بین این دو هست؟

*****

این گزارش ادامه دارد.

991790cookie-checkدر مازندران، عضو هیئت مذاکره کننده گزارشی از مذاکرات ارائه کرد.
6 نظرات
  1. همکار رسمی می گوید

    دوستان و سردبیر محترم
    حرکت و پیگیری مطالبات کارکنان براساس بند 6 مصوبه هیت وزیران ، راه و روش درستی است که باید ادامه داشته باشد لطفا کمک کنید سمت و سوی مذاکرات با این نوع جهت گیری ادامه داشته باشد اساس قرار دادن سایر مبانی اما و اگر های زیادی بدنبال خواهد داشت
    تنها بند 6 مصوبه صراحتا از حق حقوق کارکنان حمایت می کند

  2. همکار رسمی می گوید

    امروز قانون و قانون مندی دیگر رنگ باخته قویتر ها کمر به نابودی ضعیف تر ها بسته اند.گروهی نو کیسه یک شبه مخابرات را صاحب و از در آمد خودش اقساطش را پرداخت میکنند.خود و خانواده اشان را یک شبه مازاراتی سوار میکنند.در حالیکه تا دیروز یک شهروند عادی بودند. حق و حقوق کارکنان را با اتلاف وقت و زیرکی پامال میکنند.گروهی را روانه نقاط مختلف کشور میکنند تا با وعده های دروغین کارکنان را در یک برزخ نگاه دارند.به طور گسترده سرمایه های مخابرات را یک به یک نابود و درحساب های خود ذخیره میکنند. گویی خود را نشان میدهند که انگار اجدادشان جد در جد خان و خانزاده بوده اند در حالیکه احوال آنان بر کارکنان پوشیده نیست.به عهد و قانون وفادار نیستند.هیچ یک از کارکنان برایشان اهمیتی ندارند. گویا فکر میکنند زندگی ابدی دارند.اینان در قبال تک تک کارکنان باید پاسخگو باشند. چه آنان که هستند و چه آنهایی که از این جمع به دیار ابدی رفته اند.حق الناس بر گردن انهاست.

  3. احسان می گوید

    با سلام
    بخش ثابت اگر اعتصاب بکند میتواند هر سه اپراتور همراه را زمین گیر کند
    شورای محترم کار باید یک فراخوان تجمع و سپس اعتصاب بدهد تا حضرات از خواب بیدار شوند .

  4. بازنشسته می گوید

    با سلام
    مخابرات ایران میگوید درآمد مخابرات اجازه نمیدهد معوقه کارکنان وبازنشستگان پرداخت شود در جواب باید گفت شماکه کل مخابرات را بصورت اقساطی خریده بودید واقساط شما به دولت تمام شده است حالا دیگر چه بهانه ای دارید ؟؟؟؟

  5. بازنشسته می گوید

    سلام خدمت سردبیر محترم وکارکنان رسمی وبازنشسته ها
    بر اساس اطلاعات موثق ودریافتی از کارگزینی شیوه نامه احتساب ۳/۴ خدمت سربازی بعنوان داوطلبی به استانها ابلاغ وبایستی احکام از سال ۱۳۸۸ اجرا (حق ایثارگری ) وسال به سال بر اساس افزایش آن سال احکام صادر گردد ویک گروه به کسانیکه مشمول این بخشنامه میشوندداده شود وکسانیکه بازنشسته شده اند پاداش بازنشستگی ومرخصی آنها محاسبه گردد.ودر نهایت برای شاغلین مشمول احکام آنها افزایش یابد وبرای بازنشستگان مستمری توسط تامین اجتماعی محاسبه وافزایش هر سال توسط تامین اجتماعی احتساب وپرداخت گردد.

  6. بازنشسته می گوید

    با سلام
    بر اساس اجرای بند 6 از مصوبه هیئت وزیران در سال 1389 طبق قانون هر انچه در زمان دولتی میگرفتیم باید عینا در دوران خصوصی هم ادامه پیدا کند یکی ازاین موارد گروه بسیج فعال ویک گروه مربوط به جبهه های نبرد میباشد که در زمان دولتی میگرفتیم ودر زمان خصوصی از ما گرفته اند واین دو گروه باید عینا برگردانده شود.

نظرات بسته شده است.