مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شما نوشته اید- چرا با وجود نوسازی توسط پیمانکاران محلی اوضاع شبکه ما خراب است.

مخابرات ما- در چند روز گذشته خوشبختانه مطالب خوبی از اعضای سایت در پاسخ به درخواست سردبیر رسیده است.خوشبختانه در بحث های سردبیر مشارکت خوبی وجود دارد.البته دلیلش این است که این درخواستها به مشکل واقعی سیستم برمی گردد.یعنی از دل مشکلات می جوشد لذا خوانندگان و اعضای سایت هم می توانند در آن مشارکت کنند.دلیل دوم نیز به قلم سردبیر برمی گردد که توانسته است همه ما را مجاب کند در کنارش قلم بزنیم.

خاطرتان هست در مطالب قبلی در مورد شسکام، ورودش به صحنه کارهای فنی ومناقصات کاری بحث کردیم؟

می توانید برای اطلاعات بیشتر به این مطلب مراجعه کنید.

اما یکی از دوستان بطور کامل نظراتش را در همین مورد نوشته است.بخوانید لطفا:

شرکتی از دل کار …

۱۳۹۷/۰۹/۰۹ در ۴:۱۷ ب.ظ

با سلام وقتی سر دبیر عزیز خواستند هر کس نظرش رو

در مورد شرکت های محلی و شسکام بنویسد من هم خواستم از مشکلات شرکتهای محلی بگم که کمتر کسی به آن توجه کرد
میدونید چرا انقدر هزینه های نگهداری بالاست و شبکه روز به روز داغون تر میشه این همه نوسازی ولی چرا داغون تر من خدمتتون عرض میکنم .پیمانکاری که این همه تلاش میکنه که کارو از دست نده حتما براش صرف میکنه اونم چه صرفی مثالی میزنم براتون مثلا در شهرستانی با۱۵۰. هزار شماره کارکن و دوتا ناظر پیمانکار به دو روش نوسازی میکنه یکی ابلاغ ناظر یکی خرابی ام دی اف که به شبکه باز ابلاغ میشه چه زمینی چه هوایی ولی پیمانکار هر جایی و نوسازی نمیکنه یعنی اصولا جایی که براش بصرفه نوسازی میکنه جایی که نصرفه نمیکنه جایی که نیاز به نوسازی داره نمیکنه جایی که نیاز به نوسازی نداره و به صرفه است نوسازی میکنه بیشتر توضیح میدم مثال وقتی یه فرم دایری میاد و سیم بان جهت سیم کشی به محل میره اگه پست نیاز به نوسازی داشته باشه باید نوسازی بشه تا اون دایری تایید بشه ولی پیمانکار نیرو رو مجاب میکنه پستی که اصلا نیاز به نوسازی نداره رو کاملا نوسازی کنه و آمار بیاره چون نیروها هم یا اکثرا دونه ای هستند یا باید یه آماری رو که تعهد دادند بیارن خودشون اتوماتیک وار جایی که مسیر کوتاه داره و نیاز به نوسازی نداره رو باید نوسازی کنه تا آمار بیار و گرنه حقوق حداقل رو نصفه دریافت میکنه یا جایی که ابلاغ اومده که نوسازی بشه اگه مسیرش کوتاه بود و پر زوج که انجام میشه اگه طولانی بود رها میشه شما حساب کنید مگه دوتا ناظر چقدر میتونن نظارت کنن یکی که همش به کارهای اداری میرسه یکی هم نهایت از ده تا مسیر یکیشو از تو ماشین میتونه رد بشه و نگاه کنه ۱۵۰ هزار شماره ۱۰ تا اکیپ کم نیست بنده خداها تا اخر وقت با این پراکندگی بازهم کم میارن این وسط پیمانکار منفعت میبره روزانه ۱۲۰ تا ۱۵۰ تا نوسازی که ۱۰۰ تایه اون بی دلیل نوسازی شده و جاهایی که نیاز به نوسازی داشته رها شده برا همین من میگم وقتی شرکت شسکام بیاد و نیرو از حقوقش مطمن بشه و کسی منفعتی نداشته باشه واقعا جاهایی که نیاز هست نوسازی میشه و هزینه ها مطمنن کاهش پیدا میکنه من این مشکلات رو همجا دیدم ۲۰ سال سابقه کار تو شبکه تو دوتا استان و ۱۰ تا شهر به دلیل حجمی بودن کار این تجربه رو به من ثابت کرده که این وسط فقط مخابرات داره ضرر میکنه که شبکش داره داغون میشه و پیمانکارانی که من از زندگیشون خبر دارم که چه املاکی با همین کار خریداری کردن و همیشه لبشون رو خشک نگه داشتن این تازه فقط یکی از مشکلات بود مابقیش مثل حقوق و غیره بماند امیدوارم به تصمیم مهندس صدری که واقعا مایه امید نیرهای فنی شده جامع عمل پوشیده بشه ممنون

987140cookie-checkشما نوشته اید- چرا با وجود نوسازی توسط پیمانکاران محلی اوضاع شبکه ما خراب است.
7 نظرات
  1. شبکه کابل می گوید

    شما همکار گرامی مطمئن باشید با آمدن شسکام هزینه های مخابرات دقیقاً بیشتر از دو برابر میشه .و هیچگونه نظارتی هم در کار نخواهد بود .چون شسکام با فاکتور پول همه لوازمش رو از شرکت میگیره و ضمن اینکه شما براحتی پیمانکار محلی رو میتونستی مدیریت کنی ولی شسکام رو به هیچ وجه نمیتوان مدیریت کرد .در ضمن سرپرست های شسکام تو خیلی از استانها بر اساس رانت و پارت و نماینده انتخاب خواهند شد که بعضاً شاید اطلاعات کافی هم از شبکه نداشته باشن .در آینده مشاهده خواهیم کرد

  2. شرکتی از ارومیه می گوید

    با سلام سردبیر عزیز الوعده وفا قرار بر این بود که پیمانکاران محلی حذف بشه ودو شرکت شسکام وتی سی تی به جای پیمانکاران تمام قراردادها واگذار شود ولی هیچ وپوچ نه خبری از حذف پیمانکار محلی است نه شرکتهای دیگر لطفا پیگیری بفرمایید که تا کی چشم به را باشیم تا بعد از هجده سال کار وتلاش در شرکت مخابرات هر روز چشم به راه واخبار باشیم تا سرو سامان داده شویم الوعده وفا شرکت مخابرات وپیمانکار محلی بیمه دو ماه دی ماه نودوشش وفروردین نمودوهفت را پرداخت نکرده لطفا این موضوع مارا نیز پیگیری بفرمایید با تشکر

  3. بازنشسته مخابرات می گوید

    سلام خدمت همه مخابراتی ها..به نظر من تنها جایی که سرو صدای مردم را درمیاره شبکه هست…شبکه خیلی از شهرها را من دیده ام ..مثلا مراکز ۴۰۰۰ شماره..یک نفر سیمبان داره که ی پله رو دوشش هست با موتورسیکلت میره رفع خرابی..این اقا حتی نمیرسه رفع خرابی کنه ..چرا پیمانکار ی اکیپ نمیزاره برای نوسازی..چرا به اون سیم بان ماشین نمیدن که پله ومقداری سیم ببره تا ی خطی که سیمش پاره پوره هست تعویض کنه رفع خرابی میکنه فردا صبح بازم خرابه..اوضاع شبکه بیشتر شهرها به همین شکله..اکیپ نوسازی وبازسازی باید در ی شبکه اونقدر کار کنه تا به صفر برسه..سیمان کارش فقط رفع خرابی هست اهای مسئولین مخابرات خرابی گاه به دو هفته هم میرسه..خرابی های زیاد..یک نفر با موتور سیکلت برای یک شبکه بسیار ناپسند هست…پیمانکار باید در همه شهرها در شبکه ماشین داشته باشه که نداره..

  4. بهلول دانا می گوید

    بهلول دانا هستم ، همان که با مدیران سر و سری دارد!!!!
    برادرم هم نیستم !
    واقعا فکر کنم ، بهلول نادان، برادرم ، در کار غیب گویی هم هست !

    دیروز در ملاقاتش از ۹۰ و ۱۰ و ۱۰۰ گفت و من دانای نادان! نفهمیدم!!!!!

    هنوز یک روز نگذشته دیدم که سردبیر هم از ۲۴۰ و دو تا ۱۰۰ و یک ۴۰ و بار دیگر !!! ۴۰ و حالا?۴۰ و ۶۰ و رسیدن به ۱۰۰ ? سپس ۰ و ۱۰۰ شعاری!!!!!?!!!!!
    صحبت می کند!!!!!!
    برادرم قبلا یک دوره ریاضیات پیش ^فیثاغورث^ در یونان !!!

    و یک دوره پیشگویی روانشناسانه با تحلیل آماری اجتماعی شخصیتهای نادان!! و خودشیفته سر در برف !! و قوی قدرت و پر نخوت !! و خدانترس! نزد ^توث^ الهه ماه مصر باستان گذرانده بود !
    پس تعلیم و تعلم بسیار مفید است و علم از ثروت بهتر می باشد! ، ۲۰ گرفتم در انشاء
    من هم ریاضیات را از ^آمیز عبدالطمع^ اخیرا همین ۳۰ سال پیش در دوره مدیریت با مدیران عزیز!! که سری از هم سواییم گذراندم ،
    بله ه ه ه ه ، من هم نزد استاد ^کنفسیوس^ در چین دوره نکاشته بچین!!?!! ، با پیش نیاز ، دیگران کاشتند و بکارند و نچینند !! و ما مدیران قانونمدار !!?!! بچینیم ، را گذراندم !!
    بهر حال هر چند از برادرم که بهلول نادان است داناترم!!! اما اذعان میکنم که مدیران از من داناترند
    اگر غیب گویی برادرم بیشتر از این درست درآید ،

    100 و 100 و 100 واس ماست! آخ جون ! ، 0 و 0 و 0 برای کارکنان ! بدا بحالشان!
    راهمان و آسانسورمان در ظاهر یکیست و در باطن 2 !

    برم پیش رئیس بزرگ جهت جلسه بکلی محرمانه !

  5. برون سپاری اشتباه می گوید

    سلام
    این اشکالات ذکر شده واقعیات شبکه دسترسی مخابرات می باشد جائیکه بیشترین هزینه در آنجاست. و کیفیت خدمات مربوط به آنجاست و …
    قبلا عرض کرده ام که این اشتباه بوده است که امور شبکه را برون سپاری کرده اند. امور شبکه بعنوان اصلی ترین فرآیند مخابراتی می باید از صفر تا صدش درون مخابرات انجام شود.
    کماکان فرصت هست که باید به مرور و از مراکز پرظرفیت و شهری کنیم و منابع مورد نیازش را تامین کنیم و این فعالیت ها را به درون مخابرات بازگردانیم. این هزینه هایی که ممکن است بدلیل درون سپاری به مخابرات تحمیل می شود ارزشش را دارد که مخابرات بر روی آن سرمایه گذاری کند و چنین بدنه ای در مخابرات می تواند در آینده منشاء بسیاری دیگر از درآمدها باشد.
    اگر به اصول مدیریتی برونسپاری توجه کنیم متوجه می شویم اینجا جائی نبوده است که برونسپاری گردد و متاسفانه بدلیل اینکه دم دست ترین جا و انگیزه های زیادی برای سوء استفاده کنندگان بوده است سریعا برون سپاری شده است. پیمانکاران آن عمدتا مدیران سابق و بازنشسته ها بوده اند و می دانسته اند که فقط خودشان در بیرون سازمان می توانسته اند اینکار را بکنند و سالهاست که درآمدهای هنگفتی را از این محل کسب کرده اند و البته آسیب های زیادی نیز به شبکه دسترسی پسیو مخابرات که مهمترین سرمایه مخابرات است زده اند.
    امیدوارم مدیران بازنگری کنند و در اولویت به این موضوع رسیدگی کنند.

  6. حاجی محمد رزاق می گوید

    حالا من یک گوشه دیگری از این آمارها را تعریف میکنم : در طی ارزیابی از یک مرکز مشاهده کردم که در سال قبل شبکه هوایی 40 درصد بازسازی و نوسازی انجام شده است و به ترتیب طی 5 سال قبل بالغ بر 240 درصد عملیات نوسازی و باسازی انجام شده بود و در زمان ارزیابی شبکه نیاز به بیش از 70 درصد نیاز به بازسازی و نوسازی داشت گزارش مفصل ارائه شد ولی شما پیدا کنید پرتقال فروش را .

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ببینید برادر من! آمار نوسازی شما با آمار نوسازی آنها فقط ده درصد اختلاف دارد
      برای ده درصد قیصریه را به آتش کشیده اید
      240 درصد یعنی دو تا صد تا و یک چهل تا!
      وقتی درصدش به 100 رسید باید از اول بشمارد
      دو بار مرکز بروز شده.یه بار دیگه هم 40 درصد شده! پس حالا 40 درصد بازسازی شده و 60 درصدش مانده!
      گرفتید چی شد؟
      از شوخی که بگذریم
      کارهای ما اساسا در حلقه های تکرار است! به کمال و صد می رسیم, درست در همان لحظه صفر می شویم! چون که همه آن صد تا شعاری بوده است! گاهی بازسازی در حد شعار می ماند.

نظرات بسته شده است.