مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شما نوشته اید- قرارداد جدید WLL فقط به نفع همراه اول است!همین!

مخابرات ما- در هفته جاری مطلبی داشتیم در مورد WLL  و انتقال این سیم کارتها به ارتباطات سیار و همراه اول.یعنی سیم کارتهای قبلی از روستاها جمع می شود BTS های همراه اول فعال می شود با سیم کارتهای جدید.

در این مورد حرفهای زیادی زدیم گفتیم که همراه اول بدون زحمت مشتریان زیادی یک جا گرفته است.

یکی از اعضای سایت ئر همین باره نوشته است:

 

جمشيد

۱۳۹۷/۰۹/۰۸ در ۹:۱۷ ب.ظ

 

سلام بر همکاران عزیز
جدیدا توافق کرده اند که سایت های روستایی دارای WLL/GSM را بر روی شبکه همراه اول برگردان کنند. این پروژه ممکن است در نگاه اول به نفع مخابرات استان ها باشد چرا که هزینه های آن ها را کاهش می دهد ولیکن در نهایت گرفتن این بازار و درامدهای مربوطه اش باعث کاهش درآمدهای استانی و افزایش بازار همراه اول و درآمدهایش می شود. متاسفانه در این طرح تمام مالکیت مشتریان مخابرات استان به همراه اول منتقل می شود و تجهیزات موجود مخابرات استان ها مثل دکل و ترانسمیشن و فضا و برق تحویل همراه اول میشود. یعنی همراه اول صرفا با آوردن یک BTS تمام بازار مخابرات استان ها در این روستا ها را صاحب می شود.
این طرح به نفع روستائیان نیز نخواهد بود چرا که قبلا مخابرات استان تسهیلاتی در خصوص رومینگ و هنداور در اختیار روستائیان قرار می داد ولی همراه اول به محض جابجایی مشتری از محل خانه خودش او را شبیه به موبایل شارژ خواهد کرد. و با توجه به اینکه پاسخگویی به شکایات چنین مشتریانی طبق قرارداد با استان ها می باشد همراه اول هیچ دغدغه ای در اینخصوص تحمل نمی کند.
جالب است حتی تعهدات استان ها در خصوص پوشش روستا ها نیز به همراه اول منتقل نمی شود یعنی اینکه بازهم وقتی فرمانداران و یا نمایندگان مجلس به مخابرات استان ها برای درخواست های ارتباط مراجعه می کنند نمی توان به ان ها گفت که از این به بعد باید به همراه اول مراجعه کنید بلکه کماکان از استان ها می خواهند که برایشان ارتباط تامین شود. یعنی بازهم مخابرات استان ها می باید هزینه های توسعه در روستاها را تحمل کنند و همراه اول در اینجا صرفا گوشت های لخمش را بر می دارد و خداحافظ.
اطلاعی ندارم که آیا در این توافق سایت های WLL با فناوری های دیگر مثل DECT هم منتقل شده است یا خیر؟ که اگر این سایت ها را ندیده باشند که واویلا!!
به نظر شما این قرارداد نمی تواند یک قرارداد کاملا یکطرفه باشد. و متاسفم برای مدیران پایتخت نشین که اینچنین از منابع مخابرات استان ها محافظت می کنند!!!

986310cookie-checkشما نوشته اید- قرارداد جدید WLL فقط به نفع همراه اول است!همین!
21 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    با سلام من گوشی شیامی دارم وقتی زیر پوشش این سایت ها در استان فارس میرم متاسفانه تماسهای ورودی را به هیچ عنوان نمیتوانم جواب بدهم چون اصلا وصل نمیشود و تماس خروجی هم ندارم چون هنگام شماره گیری پیغام میدهد”تماسهای اضطراری توسط کنترل دستی محدود شده است” حالا دو ماه کلافه شدم. ایا راهی برای برون رفت از این مشکل سراغ دارید ممنون میشم پاسخ ئهید.

  2. بردیا می گوید

    در شهرستان بهبهان به هر کجا جهت تعویض این سیم کارت ها به همراه اول مراجعه میکنیم کسی پاسخگو نیست

  3. هستی می گوید

    سلام و عرض ادب

    سردبیرجان کاش این تفاهم نامه رو میدیدید. اصلا اینطور نیست . یک تفاهم نامه برد- برد بوده.

    همراه اول تعهد داره که 90 درصد مساحت جغرافیایی رو پوشش بده . و به دلیل عدم انجام اینکار زیر فشار جرائم سنگین مالی هست.
    از طرفی ما BTS های نسل اول داریم که با سیم کارت های تلفن ثابت به مشترکین فقط صوت ارائه می دادیم. که این جوابگوی کار ما نیست. ضمن اینکه هزینه نگهداری بالایی برامون داشته. و ما نیاز به ارتقا داشتیم هم به دلیل هزینه نگهداری و هم اینکه بتونیم از این طریق سرویس دیتا هم ارائه بدیم. این ها رو در اختیار همراه اول به صورت اجاره قرار دادند که با هزینه خودش ارتقا بده به نسل 2 و 3 .
    ارائه سرویس از طریق سیم کارت ها هم به صورت مجزاست. سیم کارت ثابت که درآمدش مربوط به مخابرات ایرانه و درآمد سیم کارت همراه اول مال خودش.

    ما هیچ هزینه ای رو متقبل نشدیم.
    سیستمهای ما بروزرسانی شد و درآمدهای بالقوه ایجاد شد. و هزینه نگهداری کاهش پیدا کرد.

    از طرفی زیرساخت هایی که در اختیار همراه اول گذاشتیم خیلی باارزش هستند.
    هم همراه اول از اون جرائم سنگین نجات پیدا کرد. و از طرفی درآمد خواهد داشت.

    1. هستی پاسخ دهد می گوید

      خانم یا اقای هستی
      لطفا معادله را حل کنید
      ۱. مخابرات lps آورده و بعضا btsآورده و مشتری هم آورده ولی در عوض هزینه های نگهداری bsc و msc ندارد. درامد قبلی اش را نیز دارد.
      ۲. همراه اول ممکن است bts و یا پچ نرم افزاری بیاورد و bsc و mscکه ظرفیت خالی داشته است و عدم سرمایه گذاری برای تعهد خود به تنظیم مقررات را منفعت می برد بعلاوه اینکه درآمد دیتای سایت ها را مال خود میداند و درآمد خارج از پوشش روستا را نیز از خود می داند.
      چگونه از این مبادله شما بوی برد -برد را احساس کردید. به ماهم بگویید.
      میتواند برد برد باشد اگر سهمی از دزامد دیتا و مکالمات خارج از سلول ها را نیز به مخابرات بدهد. همچنین متعهد به توسعه نیز باشد.
      لطفا پاسخ دهید.

  4. فاضل می گوید

    با درود.در استان بوشهر این طرح انجام شده و برای روستاییان معضل گردیده .چون گوشی های که دارای gsmسییمکارت بودند در سامانه ریجیستری ثبت نشده اند و اکنون روستاییان در شبکه همراه اول امکان استفاده از گوشی هایشان را ندارند و هیچ مقامی نیز پاسخ گو نیست

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      به موضوع جالبی اشاره کردین.
      یعنی قبلا حتی یک بار یک سیم کارت واقعی نذاشتن توی گوشی؟
      من اینو می برم روی سایت تا مشکلشون حل بشه انشا الله

  5. همدل می گوید

    بجای این حرفها برای این مسئله مهم فکر کنند که مسئولین لایق و توانمند به همراه اول بگمارند.

  6. حیدری می گوید

    وقتی 90 درصد همراه در مالکیت مخابرات است این موارد خیلی موضوعیت ندارد در تلفیق دوباره همه به مخابرات بر میگردد.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      در تلفیق برمی گردد
      ما می خواهیم قبل از تلفیق برگردد

  7. ناشناس می گوید

    سلام
    از مدیر عامل شرکت همراه اول درخواست می کنیم به زحمات کارشناسان استانها که شب و روز و در شرایط نامطلوب و در سرما و گرما و در ارتفاعات و .. کار و زحمت می کشند و شبکه همراه اول را سرپا نگه می دارند ارزش قائل شده و با پرداخت مبالغی خارج از حقوق قدردان زحمتهای انها باشند البته مدیران شرکت به قدر کافی از این پاداش ها منتفع می شوند منظورم کارکنان دون پایه می باشد .

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اونا تازه از همه طلبکار هم هستن
      فکر میکنن دارن پول مفت میدن به استانها

    2. عزت نه خفت می گوید

      چه خفتی؟

  8. ناشناس می گوید

    با سلام خدمت همکاران محترم
    1.مالکیت سیم کارت ، ودیعه مشترکین و کل درآمد خطوط ثابت در طرح جدید WLL برای استان است.
    2. استانها می توانند در هرنقطه که پوشش همراه اول است در خواست سیم کارت تلفن ثابت کنند ، از جمله نقاط DECT. همراه اول موظف است تا 72ساعت بعد از درخواست استان ، این سیم کارتها را فعال کند.

    1. نویسنده می گوید

      سلام
      به نظر میرسد شما دقیق تر و مستند صحبت می کنید.
      لطفا جواب سوالات من را بدهید.
      1- مالکیت سیم کارت با مخابرات است به مفهوم این است که مشتتری مال مخابرات است. این در ادبیات سیار یعنی اینکه مخابرات می باید یک اپراتور مجازی تعریف شده باشد و دارای هویت و کد اپراتوری مستقل. آیا در قرارداد همین طور است؟
      2- معمولا چنین مشتریانی پیش پرداخت هستند و ودیعه ای ندارند که برای مخابرات منافعی داشته باشد.
      3- اگر شرط بند یک را بپذیریم. آنگاه مخابرات می باید نرم افزار مشتریان و بیلینگ و یا اکانتینگ مستق داشته باشد و نه اینکه همراه اول تمام حساب و کتاب ها را انجام دهد. آیا همینطور توافق کرده اند؟
      4- از قبل منافع خارج از منطقه ثابت یعنی وقتی مشتری به داخل شبکه همراه اول منتقل می شود و همراه اول طبق تعرفه سیار با مشتری حساب می کند می باید سهمی از این درآمد نیز به مخابرات ایران برسد. آیا در قرارداد دیده شده است؟
      5- برای انجام امر فوق لازم است بین همراه اول و مخابرات ایران حساب های بین اپراتوری یا نرم افزار مربوطه کار کند. آیا چنین طراحی شده است؟
      6- لازم است تمام تعهدات توسعه ای مخابرات استان در روستاها به همراه اول منتقل شود. آیا همراه اول چنین امری را می پذیرد؟
      7- برای تبدیل DECT ها لازم است یک برنامه زمانبندی داده شود. آیا مخابرات ایران در این موضوع ورود کرده است؟
      متشکر می شوم توضیحاتی مستند ارایه فرمائید.

    2. هستی می گوید

      کاملا درست می فرمایید.

  9. ناشناس می گوید

    سلام
    صدری مچکریم!!

  10. powerman می گوید

    با سلام .جناب سردبیر یک سوال.با این طرح نگهداری این سایتها کماکان با مخابرات استانها مخصوصا مایکرویو می ماند یا به همراه اول انتقال داده میشه؟؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      آنچه شما فرموده اید با این فرق دارد
      سایتهای BTS همین الان در همان روستاها اکثرا وجود دارد
      یا اگر ندارد می گذارند
      سایتهای قبلی صمم جمع می شود
      حالا به نگهداری می رسیم
      همراه اول سالهاست که با همه قدرتش میخواهد نگهداری را از استانها بگیرد و به شرکتهای خودش بسپارد
      اگر از من سوال کنید می گویم بالاخره موفق خواهد شد
      همراه اول می گوید استانها با قیمت بالا کار میکنند و کیفیت پایین.

  11. ناشناس می گوید

    بد نيست بدانيد حتي BTS را هم نمي آورد چونكه همراه اول قصد دارد فعلا روستاهايي را برگردان كند كه خودش در آنجا حضور داشته است.

  12. ناشناس می گوید

    مخابرات زنده‌ست که به همراه خدمت کنه! به نظرم بهتر بود همراه اول میشد هولدینگ، مخابرات ایران کلاً حذف می‌شد و مخابرات‌های استانی زیر نظر همراه اول فعالیت می‌کردند. اینطوری هزینه‌های اضافی بسیاری با حذف مخابرات ایران (که هیچ فایده‌ای در عمل نداره و صرفاً هزینه‌زاست) حذف میشد و مدیرعامل و هیئت‌مدیره‌ی اضافی ناکارامد با چند مدیرمیانی جایگزین میشدند، حالا که حاکمیت هم درکی از بخش‌هایی که باید حاکمیتی باشند نداره و زیرساخت در مملکت بی‌معنیست و نه وزارت ارتباطات و نه مجلس فهم درستی از زیرساخت ندارند، بخش ثابت به صورت یه معاونت زیرمجموعه‌ی همراه اول، برای سهامداران مفیدتره.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      قبول نکردن همینو!
      همراه اول قبول نکرده
      سهامدار اعظم قبول نکرده

نظرات بسته شده است.