مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

حرفهای درست در گفتگوهای یک عضو سایت با سردبیر. (راست هایی که همه راست نیست!)

یادآور86

مخابرات ما- برخی حرفها در یک نگاه یا بقول عکاس ها در یک شات, کاملا درست است.اما عکس فقط یک شات از همه داستان است.نمی گوییم همه داستان راست باشد اما انتظار داریم نتیجه حاصله درست باشد.

مثلا اگر مدیریتی از دوران مدیر بودنش دفاع می کند، اصلا انتظار نداریم بدون خطا باشد و همه چیزش درست باشد اما انتظار داریم برآیندش درست باشدونتیجه کارش مفید باشد.

آنچه اینجا می خوانید دو مطلب درست است.یکی از خواننده سایت و دیگری از سردبیر.

اما آیا نتیجه و برآیند هر یک نیز درست است؟ مطالب بقدر کافی گویاست لطفا ابتدا نظر خواننده خوب ما را بخوانید. تلاش او برای نوشتن یک حقیقت بسیار ستودنی است از طرف سردبیر از او سپاسگزارم.

حقيقت …

۱۳۹۷/۰۹/۰۸ در ۱۰:۰۱ ق.ظ

 

سلام
مخابرات اشتباه کرد و از قبل همه میدانستیم که چنین قراردادهایی به نفع مخابرات و سهامداران شسکام نیست ولی کو گوش شنوا؟
وقتی مدیر ارشد صرفا میخواهد شعاری داده باشد که در لوای آن شعار قسمتی از همکاران پیمانکاری را راضی کند و پایه های حاکمیت خود را مستحکم کند آنگاه هیچ ابایی ندارد که از منابع مخابرات ایران و شرکت شسکام برای چنین هدف غیرمشروعی استفاده کند.
بازار خرید خدمات پیمانکاری مخابراتی می باید آزاد باشد و هر استان با توجه به وضعیت بازار کارش قراردادش را ببندد و هزینه تمام شده محصول و خدماتش را بر اساس قراردادهای محلی اش حساب کند. شسکام نیز مانند بقیه شرکت ها می تواند در مناقصه ها شرکت کند. در این حالت مخابرات ایران بعنوان ستاد و سیاستگذار می باید صرفا نظارت عالی و جامعی بر اجرای درست قراردادها داشته باشد و خدمات را کنترل کند.
اینکه همه قراردادها را تجمیع کند و در تهران خود با یک پیمانکار قرارداد ببندد دو معنا خواهد داشت یکی اینکه توانایی نظارت جامع مخابرات ایران محدود و کم است و دوم اینکه برخی از بزرگان مخابرات قصد دارند از چنین قراردادهای بزرگی سوء استفاده کنند.
شرکت مخابرات ایران با وجودیکه سعی می کند همه امور خود را عادلانه انجام دهد ولی مسئول عدالت در کشور نیست و این مسئولیت با دولت و یا حکومت است که می تواند آن را در پرتو قانون کار و ایجاد اشتغال جاری و ساری کند. اینکه به نفع همکاران مخابراتی پیمانکاری خواهد بود که در تمام کشور یک قرارداد یکسان بسته شود با هیچ منطق تجاری سازگار نیست و شرایط بازار کار در مناطق مختلف کشور نشاندهنده نقاط قوت و ضعف آن منطقه در کسب و کارش می باشد و می باید خود را با آن شرایط وفق داده و به سود برسد.
همکاران رسمی غیر تهرانی سالهاست که شرایط کارشان با همکاران تهرانی متفاوت است و مشکلی را ایجاد نکرده است. شرایطی مثل سقف اضافه کار و سازمان های متفاوت که شرایط دستمزد آنها را متفاوت می کند.

.حرف این نویسنده محترم کاملا درست بوده است.برگرفته از دردی که بطور واقعی در محل کارش حس کرده.این حس قابل تقدیر است. حالا نظر سردبیر را بخوانید.از شما خواهش میکنم درست مثل سردبیر با صداقت کامل از موضع بی طرف, حرفها را بخوانید.

این دو می خواهند مانند یک جراح به کنکاش یک درد بپردازند جراحی کار فرد دیگری است.

سردبیر …

۱۳۹۷/۰۹/۰۹ در ۱۲:۴۸ ق.ظ

در پاسخ به حقيقت.

 

سلام
با بخشی از حرف های شما موافقم
فقط شما یک قلم قضیه حقوق و دستمزد را حل کنید من کلا با شما هم عقیده میشم
اگر نفر گرفتید حقوق و عیدی و پاداشش رو حداقل با حداقل های قانون کار بدهید من همه حرفهاتونو قبول میکنم
چرا مخابرات ایران به خودش اجازه میده در کار استانها دخالت کنه؟ بنظر شما چرا؟
وقتی هزار نفر در طی زمانی محدود میرن به سمت مدیر عامل و فیش های حقوق زیر ۵۰۰ هزار تومنی روی میزش میذارن
وقتی در برج ۷ میگن عیدی نگرفتن و بیمه شون کامل رد نمیشه
نتیجه چی میشه؟
دخالت مستقیم.
یعنی کاری اشتباه برای انجام کاری درست.
خب در طی این سالها نشان بدهید که نیازی به این دخالت نیست.
ولی در اساس واقعا با حرف شما موافقم.ولی عرض من اینه که همه چیز وقتی درسته که شما هم درست عمل کنید.

کاش گروه های مختلف مثل این خواننده گرامی به دقت نظر خود را می نوشتند تا با ظهور این گفتگوها به درمان دردها بپردازیم.

لطفا یک بار دیگر به دقت این مطلب را بخوانید شاید یادآوری یک راه حل باشد.

 

986260cookie-checkحرفهای درست در گفتگوهای یک عضو سایت با سردبیر. (راست هایی که همه راست نیست!)

Please rate this

0 1 2 3 4 5
5 نظرات
  1. مدافع استان ها می گوید

    سلام
    اجازه مي خواهم دفاعياتي را از طرف استان ها در مقابل برخي منتقدان واگذاري امور به استان ها داشته باشم.
    در شرکتی که ستادش کار اصلی اش يعني برنامه ريزي و نظارت و كنترل را انجام نميدهد همین می شود که بعضا مي بينيم یعنی ممکن است در استان ها در خريدها و يا قراردادها و يا پرداخت ها سوء استفاده شود. ولی این مشكل باعث نمی شود که ستاد بهانه كند و تمام فعالیت های عملیاتی را در خارج از جايگاه اصلي اش به سمت خودش ببرد. بلکه می باید امور خود و نظارت هایش را اصلاح بکند. تا وقتي كه بازرسي مخابرات ايران بجاي وظايف ذاتي اش يعني نظارت بر امور واگذاري به استان ها، مستقيم بر پاسخگويي به شكايات و پرداختن به موضوعات 195 و موضوعاتي از اين قبيل كه اصلا به رسالت سازمان وي مربوط نمي شود و مي بايد به معاونت هاي تجاري و امور مشتريان واگذار كند، آنگاه نبايستي انتظار نظارت خوب و عالي از مخابرات ايران داشته باشيم.
    یک پدر نمی باید به پسرش بگوید بدلیل اینکه تو نمی توانی درست زندگی کنی پس من تمام کارهای تو را انجام میدهم بلکه می بایست در زمان خودش پسر را تربیت می کرد تا بتواند در زمان حال به او اطمینان کند و بگذارد امور خودش را خودش انجام بدهد و کار را توسعه دهد. البته وظيفه پدري ايجاب مي كند كه در همه حال مراقب امور فرزندش باشد.
    دليل اينكه برخي از همكاران گله دارند كه چرا استان ها در اين چند ساله بدهي بار آورده اند این است که سالهاست بودجه ابلاغی به استان ها بودجه تک برگی بود و بنابراین هیچ کنترل و نظارتی بر عملکردها نبود و این مشکل مخابرات ایران بود و سال ۹۶ خواستند اصلاح کنند ولیکن باز هم مخابرات ایران از پس بودجه بر نیامد و دوباره در سال ۹۷ بهمان شرایط قبل برگشت! با بودجه تک برگی نظارت بسیار محدود و كم اثر خواهد بود.
    حالا که مدیریت قراردادها با تهران است مدیریت برونسپاری ها چگونه است؟ متاسفانه شاهد هستیم قرارداد تامین نرم افزار ADSL را راسا به شرکتي كه دوست فلان مدير است میدهند! به شرکت شسکام، بدون مناسبات مناقصه، کار میدهند و … کلا موضوع قراردادها نیاز به آئین نامه خوب و شفاف سازی و نظارت خوب دارد و مهم نیست متمرکز باشد و یا توزیع شده! هر چند شرایط متمرکز برای خرید اجناس بهتر است اگر شرایطش باشد.
    موضوع استخدام بدون مجوز توسط استان ها موضوع راحتی نیست که استان ها راسا انجام داده باشند بلکه صد در صد مطمئن باشید در چنین حالت هايي، اشکال از مخابرات ایران بوده است! شک نکنید.! مگر می شد در زمان دولتی مخابرات استان بدون هماهنگی با مخابرات ایران و وزارتخانه و دستور وزير استخدام کند؟!
    قبول کنید که تمرکر زایی کسب و کار مخابرات ایران را محدود و توانمندیهای این شرکت بزرگ و توانا را تا حد ۹۰ درصد کاهش داده است و ادامه اینکار نابود کردن توانمندیهای شرکت مخصوصا در استان ها می باشد.
    انتظار دارم و اميدوارم آقاي سردبير اين موضوع را نيز به بحث بگذارند.
    والسلام

    1. بازرسی می گوید

      در خصوص بازرسی خوب گفتید.
      واقعا بازرسی باید به کار اصلی اش بپردازد نه اینکه در امور مشتریان دخالت کند.
      شاید بتوان برخلاف فرمایش شما 195 را بپذیریم ولی موضوع شکایات داخلی که موضوعی مرتبط با مشتریان است اصلا در حیطه وظایف اصلی ادارات بازرسی نمی گنجد.
      موفق باشید.

  2. مفهوم برونسپاري می گوید

    اينكه كاركنان پيمانكار فيش حقوق كم مبلغ ارايه مي كنند دليلي نيست بر اينكه خطايي رخ داده باشد!!
    ممكن است قراردادشان ايجاب مي كند كه فيش شان اين مقدار باشد و دليلي بر اجحاف به اين افراد از طرف مخابرات استان نيست. چقدر قرارداد از سازمان هاي ديگر برايتان بياورم كه دستمزدهايشان طبق قانون كار كم است.
    همكارمان به خوب نكته اي اشاره كرده است كه مخابرات مسئول قانون كار نيست بلكه استفاده كننده از آن است.
    مگر دريافتي ما رسمي هاي شهرستاني با دريافتي تهراني ها يكي است؟ خير معلوم است كه آن ها زيادتر مي گيرند و سال هاست كه اين موضوع را پذيرفته ايم. مگر مخارج تهران با بقيه شهرستان ها يكي است؟ حتما يكي نيست؟
    نكته ديگر اينكه بسياري از استان ها با وجوديكه جا داشته است كه حقوق هاي كمتري به كارگران بدهند ولي اينكار را نكرده اند و اينكه برخي استان ها از روال و قاعده عدول كرده اند مربوط به كنترل و نظارت مخابرات ايران مي باشد كه قادر به نظارت خوب نمي باشد و چنين مشكلاتي بوجود مي آيد.
    من نمي توانم متوجه بشوم كه چگونه قراردادهاي حجمي و زماني كه طبق قانون كار بسته مي شود نمي تواند هضم شود. چطور انتظار داريد كه فردي كه طبق قرارداد، حجم كاري را متعهد شده است انتظار دارد كه مبلغ كامل را بصورت روزمزد دريافت دارد؟ دوستان مستحضر باشند كه دليل برونسپاري كردن امور همين قابل صرفه بودن كارها توسط پيمانكاران بوده است مگر نه دليلي نداشت كه مخابرات و دولت در آن سال ها استخدام نكند.
    عزيزان ما انتظار دارند، مخابرات، تمام آنچه جامعه به آن ها نداده است يعني اشتغال كامل را يكجا به آن ها بدهد در صورتيكه مخابرات كه دولت و حاكميت نيست بلكه مخابرات نيز خودش تحت چنين شرايطي زجر مي كشد. آيا فكر مي كنيد رسمي ها كه هم اكنون حقوقشان از همسالان دولتي شان كمتر است ناراحت نيستند؟!

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام حرفهای نهایی شما را قبول دارم
      و خودم هم بارها گفته ام آنچه جامعه و دولت به کارگران نداده یک جا از مخابرات می خواهند.
      حتی بحث حجمی هم اشکالی ندارد
      فقط یک مورد هست آن اینکه در درآمدهای متغیر بدلیل اینکه طرف امنیت کافی ندارد معمولا درآمدش بیشتر میشه نه کمتر.
      یعنی بمراتب از حقوق قانون کار بیشتر می گیره تا اگر چند روزی هم بیکار بود جبران بشه

  3. ناشناس می گوید

    چرا نباید مخابرات ایران در امور استانها دخالت کنه؟ مدیران استانها مثل قدیم هر کاری تونستند کردند نتیجه ش چی بود؟ درآمد استانها کجا مصرف شد توسعه درست و درمونی نداشتیم. خیلی از روستاها تا همین دو سال قبل اصلا امکانات تلفن نداشتند استانها واسه اینکه پولاشون تو جیبشون بمونه اومدند به بعضی از روستاها تلفن بی سیم دادند مثل DECT که مشترکا کلی مشکل پیدا کردند یکیش تداخل با امواج ایرانسل بود یکی دیگه ش نبود دسترسی به اینترنت بود هر روز هم تلفن ها قطع میشد کلی دردسر داشتند. تو همین یکی دوسال آخر که استانها دیگه تصمیم گیرنده نهایی نیستند به این روستاها فیبر کشیدند که البته در حال اجراست هنوز. آخریش هم وضعیت کارکنانه که واقعا تا تونستند ظلم کردند بهشون

نظرات بسته شده است.