مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

توسعه زیر ساخت های ارتباطی روستاها اولویت کاری دولت است

مخابرات ما-محمدجواد آذری جهرمی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری سلماس افزود: علاوه بر توسعه اینترنت نسل های سوم و چهارم در روستاها، در 170 روستای آذربایجان غربی نیز عملیات اجرایی توسعه اینترنت خانگی و تلفن ثابت انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه 200 کیلومتر از جاده های آذربایجان غربی فاقد پوشش مناسب ارتباطی است، بیان کرد: احداث 80 سایت برای بهبود پوشش در این مناطق تا پایان امسال برنامه ریزی شده که با توجه به اعتبار مناسب در نظر گرفته شده، محقق می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در یک سال گذشته همه شهرهای آذربایجان غربی همراه با شهرهای کشور به اینترنت نسل سوم و چهارم همراه متصل و 650 روستای این استان هم به تلفن ثابت و اینترنت مجهز شده است.
آذری جهرمی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی رتبه بیست و هشتم کشوری در شاخص فناوری اطلاعات را داراست، گفت: رقم پایین شاخص سواد از جمله عوامل این امر به شمار می رود.
او بیان کرد: همچنین عملیات اجرایی ایجاد ارتباطات تلفن ثابت و اینترنت خانگی برای 176 روستا، توسعه خدمات پهن باند موبایل برای 600 روستا و نیز تکمیل پوشش جاده ای برای 200 کیلومتر از جاده‌های کوهستانی فاقد پوشش با سرمایه‌گذاری یکهزار و 540 میلیارد ریالی در این سفر آغاز می شود و امیدواریم این طرح ها زمینه توسعه روز افزون زیرساخت های ارتباطی را فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی رتبه بیست و هشتم کشور در شاخص ICT را دارد، افزود: رتبه این استان باید با تلاش وزارت ارتباطات، نهادهای زیرمجموعه در استان و دستگاه های اجرایی مختلف افزایش یابد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وضعیت پیشرفت دولت الکترونیک به لحاظ زیرساخت های فنی در کشور را خوب و مطلوب ارزیابی کرد و از تلاش برای ارائه مصوبه ای جدید در این زمینه خبر داد که حاوی یک سری الزام ها و شاخص ها باشد تا نتایج این پروژه برای تسهیل زندگی مردم ملموس شود.
آذری جهرمی با اشاره به ارائه گزارشی درباره پیشرفت استقرار دولت الکترونیک به دولت گفت: حوزه های مرتبط که ادارات فناوری اطلاعات در استان‌ها هستند، باید با سیاست هایی که در سطح ملی در حوزه توسعه الکترونیک اتخاذ می شود، آشنا شوند تا بتوانند برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.
وی اضافه کرد: مهمترین نتیجه استفاده از فناوری اطلاعات، ارتقای بهره وری و بهبود خدمات و تولیدات در بخش های مختلف است و این بخش می تواند در کاهش هزینه ها و افزایش درآمدهای مردم، شرکت ها و سازمان ها موثر باشد.
او بیان کرد: آبیاری هوشمند، بررسی وضعیت آفت ها، بررسی روند رطوبت درختان، هوشمندسازی تاسیسات تولید، توزیع و مصرف برق و آب از جمله مهمترین ظرفیت های استفاده از فناوری اطلاعات است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: فناوری اطلاعات عامل اصلی انقلاب صنعتی چهارم در دنیا به شمار می رود و ایران نیز به همراهی با این انقلاب صنعتی، ناگزیر است.
آذری جهرمی با اشاره به اینکه زیرساخت های توسعه فناوری اطلاعات در بخش های مختلف تا حدود زیادی فراهم شده است، اضافه کرد: این زیرساخت ها تا پایان امسال به مرحله قابل قبولی می رسد و برای توسعه بخش های مختلف در اختیار دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا،همزمان با سفر استانی رییس جمهوری و اعضای هیات دولت به آذربایجان غربی، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در سلماس طرح گاز رسانی به روستاهای کانیان ،مافی کندی و شکر یازی را مورد بهره برداری قرار داد.
برای تهیه، تجهیز، احداث شبکه توزیع خط تغذیه، ایستگاه تقلیل TBS و نصب انشعاب در سه روستا و سیستم حفاظتی کاتوزیک 60 میلیارد ریال هزینه شده و با بهره برداری از این طرح، یک هزار و 140 خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.
پیگیری برای حل مشکلات آنتن دهی تلفن همراه در مناطق کوهستانی و صعب العبور و نقاط مرزی و بین جاده ای و نیز پیگیری برای حل مشکلات اینترنتی در سطح شهرستان و منطقه محروم بخش کوهسار از مهمترین برنامه های این سفر بود.
مشکلات مردم شهرستان در حوزه های مختلف از سوی مدیران، نماینده مردم در مجلس، علما و نخبگان در نشست با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح می شود که پس از جمع بندی در نشست هیات دولت مورد بررسی قرار می گیرد.
پیگیری بازگشایی بازارچه مرزی در کوزه رش سلماس، ارائه پیشنهاد برای ایجاد اشتغال، رفع معضل بیکاری و کمک به رونق بخش های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، ورزشی، کشاورزی، گردشگری و صنعتی با بهره گرفتن از ظرفیت ها از درخواست های مهم مردم سلماس در این سفر محسوب می شود.

982890cookie-checkتوسعه زیر ساخت های ارتباطی روستاها اولویت کاری دولت است
3 نظرات
  1. فاضل خیری می گوید

    وزیرکه دم اززیزرساخت زوستایی می فرمایندپست بانک جهت خدمت رسانی به مردم روستادفاتربانکی راه اندازی کرده بودولی الان بخاطرسودکمت دفاترتمامی دفاتربانکی رابسته ومردم برای گرفتن یارانه بامشکل مواجه هستنداین است دولت الکترونیک این فقرزدایی است چراوزیرمحترم جلوی این فودالیسم چیزی نمی گویندوحق مظلومان راپایمال می کنندودنبال منفت وچپاولگری هستنداین عدالت است یاخیانت درحق روستاییان. استان اردبیل شهرستان گرمی کارگزاران روستایی

  2. مخابرات هزینه انتخابات می گوید

    اگر نظر من را بپرسید می گویم که اصلا وزیر ارتباطات را به شورای اداری شهرستان چه!!!
    ایشون در شورای اداری چه می توانند بگویند و چه می توانند برای شهرستان ها انجام دهند.
    تا بحال برای این شهرستان هایی که تابحال تشریف بردنه اند چه کرده اند؟
    چرا آقای رئیس جمهور و وزیر کشور دست ایشان را بازگذاشته اند که در هر شهرستانی برود و کل آدم های کوچک و بزرگ آن شهرستان را دور هم جمع کند و صرفا خود را بر آن ها عرضه کند!!!!
    آیا موضوع انتخابات ریاست جمهوری برای ایشان صادق است؟! من که می گویم بله. شما را نمی دانم! …
    خیلی کش کش است که سه سال قبل از انتخابات و با پول مردم و از هزینه کردن شرکت مخابرات ایران، ایشان بخواهد برای خود تبلیغات انجام دهد.
    بروید و برخی از مصوبات شوراهای اداری شهرستان هایی که ایشان در این 4 ماهه قبلی رفته اند را ببینید که معمولا در معیت ایشان آقای صدری هم بوده اند و چقدر تاکنون از محل حضور ایشان، مخابرات ایران مجبور به هزینه هایی شده است که می باید به نمایندگان مجلس و مقامات آن شهرستان ها تقدیم شود.
    ظاهرا منابع و سرمایه های شرکت مخابرات ایران می باید در راه انتخابات ایشان هزینه شود….. واویلا

  3. niaz می گوید

    سلام .امروز با یکی از همکارای مرکز روستایی صحبت میکردیم .ایشون گفتن تو همین لحظه حدود 600 متقاضی چند ساله تلفن ثابت داریم که به دلیل نداشتن امکانات واگذاری تلفن ممکن نیس.

نظرات بسته شده است.