مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

لغو نمایشگاه مطبوعات در چنین اوضاع اقتصادی کمک به رسانه‌هاست

مخابرات ما- حمید ضیائی‌پرور در گفتگو با خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص لغو برگزاری نمایشگاه مطبوعات اظهار کرد: معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با جمع‌بندی دیدگاه‌ها و وضعیت موجود تصمیم گرفت نمایشگاه مطبوعات را امسال برگزار نکند.

وی با بیان این مطلب که مسائل مالی از دلایل مهم عدم برگزاری نمایشگاه مطبوعات امسال است، تصریح کرد: این مشکلات مالی بخشی مربوط به رسانه‌ها و بخشی نیز مربوط به خود وزارتخانه است.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در چنین وضعیت اقتصادی که رسانه‌ها با بحران کاغذ دست و پنجه نرم می‌کنند و به‌دلیل مشکلات مالی صفحات و تیراژ خود را کاهش داده‌اند، برگزاری نمایشگاه بار مالی سنگینی را از لحاظ هزینه برپایی غرفه، تأمین نیرو و هزینه اقامت بر آنها تحمیل می‌کند و این موضوع قابل توجه است که بیش از نیمی از شرکت‌کننده‌های نمایشگاه از استان‌های مختلف هستند.

ضیائی‌پرور اذعان کرد: در صورت برگزاری نمایشگاه مطبوعات و شرکت نکردن این رسانه‌ها به‌واسطه شرایط مالی، ممکن است این اقدام حمل بر موضع سیاسی، ناتوانی و حتی به‌عنوان یک ضد‌تبلیغ عمل کند.

این استاد ارتباطات و رسانه با اشاره به دستور رئیس جمهور در چند ماه گذشته مبنی بر حداکثر صرفه‌جویی در هزینه‌ها از لغو کلیه هزینه‌های مربوط به رویدادهای نمایشگاهی و سفرها و هزینه‌های اضافی وزارت نفت سخن به میان آورد و گفت: بنابر این شرایط معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد هم تصمیم گرفت امسال نمایشگاه مطبوعات را لغو کند، البته این اتفاق در دوره‌های پیشین هم رخ داده بود که بنا به دلایلی نمایشگاه در یک‌سال برگزار نشده و سال بعد از آن برپا شد و مشکلی هم ایجاد نشد.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان بازتاب مطبوعاتی‌های کل کشور را در این خصوص بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: رسانه‌های استانی از موضوع لغو برگزاری نمایشگاه مطبوعات بسیار استقبال کرده و حتی صنف مربوط به مدیران مسئول رسانه‌های کشور طی نامه‌ای رسماً از تصمیم آقای سلطانی‌فر در این خصوص تقدیر و تشکر کرد و در واقع این اقدام در چنین اوضاع اقتصادی کمک به آنها محسوب می‌شود.

982440cookie-checkلغو نمایشگاه مطبوعات در چنین اوضاع اقتصادی کمک به رسانه‌هاست

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.