مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

اجازه واردات گوشی تلفن همراه به شرکت‌های تازه تاسیس داده شود.

مخابرات ما-

در خصوص نیاز بازار کشور به گوشی تلفن همراه، اظهار داشت: بازار کشور به صورت ماهانه به یک میلیون گوشی همراه نیاز دارد اما در سرایط فعلی اقتصادی کشور واردات تلفن همراه با مشکلاتی مواجه شد و ثبت سفارش واردات گوشی تلفن همراه صورت نگرفت.

قیمت گوشی‌های وارداتی براساس ارز دولتی نبوده است.

رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از دلایل توقف ثبت سفارش واردات گوشی تلفن همراه عدم ارائه محصولات وارداتی با قیمت ارز 4 هزار 200تومانی به بازار بود، گفت: تعدادی از واردکنندگان ارز دولتی خود را دریافت کرده اما اقدامی در راستای واردات تلفن‌های همراه به عمل نیاورده‌اند.

بازار موبایل

شرایط واردات گوشی برای تمامی شرکت‌ها فراهم شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای با اشاره به اینکه تا زمانی که شرکت‌های متخلف تعیین تکلیف نشوند به آنها اجازه واردات تلفن همراه داده نمی‌شود،ادامه داد: در گفت‌وگوی که با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات داشتیم اعلام شد که شرایط باید به گونه‌ای باشد تا شرکت‌های دیگر امکان واردات تلفن همره را داشته باشند.

شرکت‌های جدید امکان واردات گوشی تلفن همراه ندارند.

عدم ارائه مجوز واردات به شرکت‌های به ثبت رسیده جدید باعث ایجاد خلاء در بازار گوشی تلفن همراه شده است.

نماینده سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت‌های به ثبت رسیده جدید تا کنون امکان واردات گوشی تلفن همراه را ندارند، تصریح کرد: عدم ارائه مجوز واردات به شرکت‌های به ثبت رسیده جدید باعث ایجاد خلاء در بازار گوشی تلفن همراه شده است.

ارز 600هزار گوشی در گمرک مانده تخصیص پیدا کرده است.

رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه ارز 600 هزار گوشی تلفن همراه در گمرک مانده تخصیص پیدا کرده اما پرونده شرکت‌های آنها در دادگاه تعیین تکلیف نشده است، خاطرنشان کرد: از وزیر صنعت، معدن و تجارت انتظار داریم تا به شرکت‌های جدید که در سال جاری ثبت شده‌اند اجازه واردات گوشی تلفن همراه داده شود.

 

982430cookie-checkاجازه واردات گوشی تلفن همراه به شرکت‌های تازه تاسیس داده شود.

نظرات بسته شده است.