مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

فراخوان شناسايي ارزيابان متخصص حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات منتشر شد


رييس دانشکده پست و مخابرات با اعلام خبر دريافت مجوز کانون ارزيابي شايستگي هاي عمومي مديران توسط وزارت ارتباطات، از انتشار فراخوان شناسايي ارزيابان متخصص حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات توسط اين دانشکده خبر داد.

مخابرات ما- وحيد يزدانيان رييس دانشکده علمي و کاربردي پست و مخابرات شهريور ماه گذشته از اتمام مراحل دريافت مجوز کانون ارزيابي شايستگي مديران وزارت ارتباطات خبر داده و اعلام کرد: با تصميم سازمان امور اداري و استخدامي از اين پس انتصاب مديران کشور با ارزيابي تخصصي و عمومي کانون هاي ارزيابي شايستگي انجام مي شود. وي همچنين تمام مديران فعلي وزارت را مشمول ارزيابي کانون شايستگي  اعلام کرده بود.

در همين زمينه رييس دانشکده علمي و کاربردي پست و مخابرات در گفت وگو با خبرنگار مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، با اشاره به اخذ مجوز کانون ارزيابي شايستگي هاي عمومي مديران توسط وزارت ارتباطات گفت: وزارت ارتباطات چهارمين دستگاه اجرايي است که موفق به اخذ مجوز تاسيس کانون ارزيابي شايستگي هاي مديران از سازمان امور اداري و استخدامي کشور شده است.

وي با اشاره به استانداردهاي انساني، مکاني و زيرساختي سازمان امور اداري و استخدامي کشور براي اخذ مجوز تاسيس کانون افزود: اين مجوز به نام وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات صادر شده است و در حوزه فعاليت معاونت توسعه مديريت، هماهنگي و امور پشتيباني است و دانشکده پست و مخابرات به عنوان نماينده وزارت مجوز تاسيس کانون را دريافت کرده است.

يزدانيان تصريح کرد: در حال حاضر ارزيابان عمومي کانون، افرادي هستند که از طرف سازمان امور اداري و استخدامي مجوز دريافت کرده اند و در حال حاضر وزارت ارتباطات با 50 نفر از ارزيابان مورد تاييد همکاري دارد.

رييس دانشکده پست و مخابرات با اشاره به انتشار فراخوان شناسايي ارزيابان تخصصي حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: شرايط عمومي و تخصصي افراد براي ارزيابي اعلام شده است و علاقمندان براي آگاهي بيشتر مي توانند به سايت دانشکده پست و مخابرات مراجعه کنند و از شرايط مورد نظر مطلع شوند.

وي افزود: پس از ثبت نام، مدارک اين افراد بررسي شده و يک دوره آموزشي براي آنها برگزار مي شود و پس از آن به عنوان ارزياب تخصصي مي توانند با کانون ارزشيابي مديران همکاري کنند.

يزدانيان پايه اوليه تشکيل کانون ارزشيابي را ارزيابي عمومي و تخصصي مديران دانست و گفت:  فرايند ارزيابي مبتني بر ارزيابي علمي و تخصصي است و بر اساس بخشنامه سازمان امور استخدامي افرادي که نمره 50 را کسب کنند مردود اعلام مي شوند، نمره 60 مشروط است و بايد دوره ها تخصصي را بگذراند و در نهايت نمره بالاتر از 70 نمره قبولي در آزمون عمومي و تخصصي است.

مدير کانون ارزيابي عمومي مديران وزارت ارتباطات ادامه داد: روحيه همکاري، نگاه استراتژيک به موضوعات، ريسک پذيري و تعامل پذيري بخشي از شاخص هاي عمومي ارزشيابي مديران است که با نگاه به آخرين دستاوردهاي حوزه‌هاي مديريت، روانشناسي، ارتباطات و جامعه شناسي بدست آمده است.  

رييس دانشکده پست و مخابرات با اشاره اينکه الزامي براي ارزشيابي کارشناسان از طريق کانون وجود ندارد، گفت: به وزارت ارتباطات پيشنهاد کرده ايم که پس از ارزشيابي مديران معرفي شده از سوي وزارت ارتباطات، اين ارزشيابي را براي کارشناسان ستادي هم اجرا کنيم تا بتوانيم براي تصدي مشاغل مديريتي در آينده مشکلي نداشته باشيم و به عبارتي از همين امروز پروسه جانشين پروري در وزارت ارتباطات اجرا شود.

در شهريور ماه گذشته رييس دانشکده پست و مخابرات در گفت و گويي با خبرنگار مرکز روابط عمومي وزارت ارتباطات از برگزاري آزمون انتخاب مربيان نيروهاي مسلح براي آموزش سربازان در پايان مهرماه ماه خبر داده بود که در اين آزمون بيش از يک هزار و 150 نفر شرکت کرده اند که با انتشار کارنامه حدود 700 نفر براي مصاحبه تخصصي دعوت شده اند.

يزدانيان همچنين در مورد برگزاري آزمون تربيت مربي نيروهاي مسلح براي طرح آموزش سربازان گفت: طي دو هفته آينده از بين نفرات برگزيده، 350 نفر از سراسر کشور با مصاحبه تخصصي براي آموزش دوره هاي تخصصي ICT به سربازان انتخاب مي شوند که براي به روز رساني مهارت ها و توانايي تدريس يک دوره آموزشي براي آنان برگزار مي شود.

وي افزود: 14سر فصل هاي آموزشي در حوزه  ICT براي سربازان در نظر گرفته شده است که مخابرات نوري، کسب و کارهاي ديجيتال، اپليکيشن نويسي تلفن همراه بخشي از اين دوره ها است که در حال حاضر بازار مناسبي براي اشتغال و راه اندازي کسب و کار دارند.

بر اساس اين گزارش، اين آزمون براي اجراي تفاهم ‌نامه همکاري هاي مشترک ميان ستاد کل نيروهاي مسلح و وزارت ارتباطات، علوم، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان در اسفند ماه 96 برگزار شد. بر اساس اين تفاهم نامه دستگاه هاي دولتي تعهد کردند که زمينه اشتغال زايي جوانان را شناسايي و معرفي کنند تا زمينه ورود آنها به حوزه اشتغال فراهم شود

981730cookie-checkفراخوان شناسايي ارزيابان متخصص حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات منتشر شد
2 نظرات
  1. فراخوان می گوید

    سلام
    در سایت دانشکده هیچ اثری از فراخوان نیست.
    آیا میتوانید کمکی بکنید؟
    متشکرم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      صرفا خبرش رو منتشر کردیم.احتمالا تاریخ خاصی داره.خبر رو بهتر بخونین

نظرات بسته شده است.