مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

قطعنامه پایانی اتحادیه انجمن های اسلامی وزارت ارتباطات و شرکت های وابسته

مخابرات ما- همایش اتحادیه انجمن های اسلامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت های وابسته پایان یافت.قطعنامه پایانی این مراسم چنین است:

بسم الله الرحمن الرحیم
با حمد و سپاس به درگاه خداوند قادر متعال و با استعانت از نیروی لایزال الهی و با تقدیم بهترین درود ها به پیشگاه قطب عالم امکان حضرت امام عصر (عج) ، و درود به روح پر فتوح رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران ، حضرت امام خمینی (ره) و مقام عظمای ولایت مطلقه فقیه ، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ، هجدهمین همایش سراسری اتحادیه انجمن های اسلامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت های تابعه با حضور اعضای انجمن های اسلامی پست و مخابرات سراسر کشور ، در آستانه ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) و هفته مبارک «وحدت» در مرکز ام القرای جهان اسلام – تهران – برگزار گردید و قطعنامه پایانی همایش ، منبعث از مرامنامه و رویکرد مجموعه اتحادیه و دیدگاه های شرکت کنندگان در همایش ، به شرح ذیل اعلام می گردد:
1) با اعلام وفاداری مجدد به آرمانهای حضرت امام خمینی (ره) و شهیدان والامقام ، ضمن تجدید و تحکیم بیعت با مقام عظمای ولایت مطلقه فقیه،حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ، التزام عملی خود را به تحقق مجموعه مطالبات معظم له از جمله سند چشم انداز 1404 ، اقتصاد مقاومتی ، سیاستهای کلی نظام اداری کشور ، ضرورت پیوست فرهنگی برای طرح های مهم اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و … وعناوین سالها از جمله عنوان سال 1397: « حمایت از کالای ایرانی » و عنایت ویژه به «الگوی پایه اسلامی – ایرانی پیشرفت (1444)» ابراز داشته ، از مجموعه مخابرات و پست و پست بانک کشور به خصوص وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، مصرانه می خواهیم ، ضمن لحاظ در استراتژی هاوهدفگذاری های کلان سازمانی،زمینه پایش مستمر و اندازه گیری نظام مند میزان تحقق این الزامات ، با شاخص های شفاف و قابل اندازه گیری رافراهم آورده و طی گزارش های منظم ادواری ، میزان تعهد و التزام و موفقیت در تحقق مطالبات رهبری را ضمن ارائه به مقامات مسئول ، در معرض افکار عمومی قرار دهند.
2) با تأسی به آیه مبارکه « واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا » ، بار دیگر ضمن تأکید بر التزام عملی به وحدت جهان اسلام و مذاهب و اقوام مختلف و شکرگزاری به درگاه لایزال الهی از جهت پیروزی های جبهه مقاومت در کشورهای اسلامی ، انزجار عمیق شرکت کنندگان در همایش را از مواضع و عملکرد جبهه استکبار در منطقه و جهان اسلام و توطئه های شیطانی آل سعود ابراز داشته و حمایت خود را از انتفاضه جدید فلسطین و مظلومان یمن و بحرین اعلام می نمائیم.
3) با محکومیت مواضع رئیس جمهور خود شیفته آمریکا در نقض برجام و عدم پایبندی به معاهدات بین المللی و تشدید تحریم های پسابرجام ، مسئولان محترم را به پرهیز از اعتماد مجدد به جبهه استکبار و اعتماد و تمرکز بر منابع و توان داخلی و حرکت در مسیر ترسیم شده « اقتصاد مقاومتی » توصیه می نمایم .
4) با حمایت از اقدام قاطعانه قوه قضائیه در محاکمه و مجازات مفسدین اقتصادی ، استمرار این رویکرد با صلابت را مورد تأکید قرار داده ، از دولت محترم ، اصلاح هرچه سریعتر فرآیند های اجرایی و انسداد راه های نفوذ و سوءاستفاده را خواستاریم .
5) از آنجا که پیشرفت های تکنولوژیک ، علیرغم ضرورت و تناسب با مأموریت شرکت مخابرات ایران ، گاه بر خلاف سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی ، وابستگی اقتصادی و تکنولوژیک به بیگانگان وجبهه استکبار را تشدید خواهد کرد ، بر ضرورت اتخاذ تدابیر و راهکار هایی که به کاهش این وابستگی و تقویت اقتصاد مقاومتی بیانجامد ، تأکید کرده و توسعه کسب و کار و سرمایه گذاری و مشارکت در شرکت های دانش بنیان در کنار توسعه همه جانبه ساختار تحقیق و نو آوری ( R&D) در سطح شرکت مخابرات ایران و استان ها ، را مورد تأکید قرار می دهیم.   6) ضمن قدردانی از توجه و اقدام مدیران محترم ارشد شرکت مخابرات ایران و توجه به حقوق سرمایه عظیم نیروی انسانی ، تعمیق این مهم را با استقرار« نظام ارزیابی و ارتقاء تعلق سازمانی » و تسری این رویکرد ارجمند به حقوق کلیه ذینفعان سازمان به خصوص پرسنل بخش خصوصی را خواستاریم . 
7) از آنجا که پیشکسوتان ، گنجینه دانش و تجربه بوده و بخشی از هویت سازمان تلقی میشوند ، توجه بیش از پیش به تکریم این قشر محترم و معزز که موجب تقویت تعلق سازمانی کارکنان شاغل نیز می باشد ، مورد تاکیید است . 
8) با توجه به عواقب خطرناک و تبعات فرهنگی و سیاسی «اسناد هزاره و 2030 » و تاثیر آن بر استحاله فرهنگی جامعه و وجود قرائن و شواهدی از نفوذ محتوای این اسناد در شئون مختلف ؛ ضرورت اقدامات پیشگیرانه و « پیوست فرهنگی» مبتنی بر فرهنگ اسلامی – انقلابی- ایرانی که انسداد کامل چنین نفوذی را تضمین نماید را مورد تأکید قرار می دهیم .
9) با ابراز نگرانی از پیامد های عقیدتی – فرهنگی و اجتماعی جنگ نرم و نقش مخابرات در توسعه زیرساخت فضای مجازی ، ضرورت توجه به مسئولیت سازمان در خصوص پیامد های توسعه فضای مجازی ( با عنایت به ورود سازمان به مباحث تعالی و ارزیابی CRA ) را یادآوری نموده و ضرورت پرداختن به این مهم ، همسو با سیاست های کلان فضای مجازی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری را ، مورد تأکید قرار می دهیم .
10) مجموعه اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی حاضر در همایش ، آمادگی خود را جهت همکاری همه جانبه در نیل به پیشرفت پایدار ، همسو با سیاست های کلان نظام ، تهیه «پیوست فرهنگی» و تبیین راهبرد های سازمان در زمینه « مسئولیت اجتماعی » و احقاق حقوق تمامی ذینفعان و رصد مستمر نفوذ ضد ارزش ها را ابراز داشته ، کلیه اعضای محترم و نیز مجموعه همکاران را به تلاش منسجم و بیش از پیش و توسعه و تعمیق فضای تفاهم و وحدت در سراسر سازمان فرا می خواند.11) ضمن حمایت و پشتیبانی کامل از تشکل های کارگری و شورایعالی هماهنگی مخابرات سراسر کشور، بعنوان نمایندگان قانونی جامعه کارگری مخابرات ، از مدیریت عامل شرکت مخابرات ایران و مدیران سیاستگزار ، تقاضاداریم با تشکل های مذکور برای احیای حق عزیزان جامعه کارگری مخابرات سراسر کشور ، همکاری لازم را بنمایند.و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
اتحادیه انجمن های اسلامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
و شرکت های وابسته 
تهران 23 و 24 آبان ماه 1397

981470cookie-checkقطعنامه پایانی اتحادیه انجمن های اسلامی وزارت ارتباطات و شرکت های وابسته

Please rate this

0 1 2 3 4 5
7 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    مملکت شده شعار خدایا برسان روزهای عمل را ، که از شعارها خسته و فرسوده شدیم
    انجمن های اسلامی که اکتفا به دادن اطلاعیه و بیانیه می کنند بود و نبودشان یکی است

  2. جیران می گوید

    سلام
    ببخشید چه نیازی داشتیم که برادران انجمن اسلامی از تشکل های کارمندی مخابرات حمایت کنند؟ وقتیکه چنین تشکل هایی توسط قانون حمایت می شوند. اصلا تشکل انجمن اسلامی در مخابرات ایران چه جایگاهی دارد که از بالا به بقیه تشکل ها نگاه می کند و آنان را رد و یا تایید می کند؟ چرا در سال های گذشته در اینخصوص اظهار نظر نکردند؟ مگر در این کشور ما آقابالاسر که مدام بگویند چه بکنید و چه نکنید کم داریم؟ که این تشکل در مخابرات که کمترین اثرگذاری را در 20 سال گذشته داشته است بخواهد از فضای موجود بهره برداری کند!
    اتفاقا نام تشکل های قانونی موجود در قانون کار مزین به لفظ اسلامی هست و مطمئنا کارمندان و کارگران مسلمان و انقلابی می توانند به خوبی از هویت های دینی و مذهبی و انقلابی ما دفاع کنند و لزومی ندارد که اینان بخواهند کمکی کنند.
    حضور مدیرعامل مخابرات ایران در چنین جلسه ای نیز نشان از مستاصل شدن ایشان در حل مشکلات می باشد و به نحوی قصد دارند به گروهی جدید خود را آویزان کنند مگر نه منش آقای مدیرعامل به افراد هم تیپ دوستان انجمن اسلامی نمی خورد.
    ببخشید کمی صریح بیان شد.

  3. بازنشسته می گوید

    پرداخت کمک هزینه خواربار بازنشستگان مخابرات طبق آئین نامه مصوب ۱۳۸۹ هیئت مدیره

    به منظور تکریم و قدردانی از خدمات بازنشستگان شرکت مخابرات ایران و با پیشنهاد مهندس سیدمجید صدری، کمک هزینه خواربار همکاران بازنشسته شرکت بر طبق آئین نامه مصوب سال ۱۳۸۹، تطبیق و از این ماه پرداخت می شود.

  4. بازنشسته می گوید

    مخابرات ما – بالاخره بخش دیگری از مطالبات کارکنان و بازنشستگان با پیگیری جدی مدیر عامل و موافقت و همراهی اعضای هیئت مدیره به تصویب رسید و رفاهیات بازنشستگان نیز به مصوبات سال ۱۳۸۹ برگشت.

    مهندس پایست- حرکت گام به گام, بر اساس یک طرح و برنامه مبتنی بر تفکر و تعقل و گفتگو, مبنای حرکت ما بوده است.انجمن های کارگری و سپس شورای عالی که چکیده این انجمن هاست از جمع بسیار همراه و هم فکری بهره می برد از سویی کانون های بازنشستگی وقتی اضافه شدند به این جمع و همه هماهنگ شدند نتایج بهتری حاصل شد.خوشبختانه بخش رفاهیات بازنشستگان نیز بتازگی تصویب شده و این قطعا مایه برکت و همراهی بهتر بازنشستگان با سیستم مخابراتی خواهد بود.از این نظر بسیار خوشحالم و به هر دو طرف مدیران و بازنشستگان تبریک می گویم

  5. کف زدن و هورا کشیدن!!! می گوید

    سلام
    چنین قطعنامه ای نشان میدهد این گروه مجددا امسال نیز دور هم جمع شدند و چند روزی را خوش بودند و از تفریحات میزبان استفاده کردند و به شهرهای خود بازگشتند تا سال بعد مجددا سفری دیگر دیگری داشته باشند.
    چنین گردهمایی هایی که صرفا برای تایید مدیران انجام میگیرد هیچ فایده ای نخواهد داشت.
    آیا مشکلات مخابرات ایران به همان پولی که به بازنشستگان داده شد ختم می شد؟!
    کف زدن و هورا کشیدن برای مدیران میزبان، کجا در مرام نیروهای اسلامی و انقلابی بوده است؟
    والسلام

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      یه بخش از حرف شما رو قبول دارم که مشکلات کارکنان فقط همین نبوده
      ولی باید ببینی چرا دور هم جمع شدن.مگه اینا برای رسیدگی به مشکلات کارکنان دور هم جمع شدن؟
      هدفشون این نوبده که! بوده؟
      چرا فکر میکنیم هر کی هر جا میره باید از مشکلات کارکنان بکن؟
      اصلا آیا یک جمع وکالت داره از بقیه که در مورد مشکلاتش حرف بزنه؟
      نه نداره.
      یه ذره فکر کنید

    2. محمد حاصلی می گوید

      سلام

      اتفاقا از مشکلات کلی پرسنل و شرکت و کشور حرف زدند
      اینکه مثلا یکی از پرسنل ، قراردادی مانده است و با مغفول ماندن قانون دچار مشکل شده ، نباید فکر کند که اگر دقیقا جملاتی در این مورد در مجمعی یا همایشی و جلسه ای گفته نشد ، به مشکلات پرسنل رسید نشده است ، صحیح نیست
      برای تایید مدیران هم همایش انجمن های اسلامی تشکیل نگردید

      دیدن مشکلات در کل ، و راهکار و تاکید بر اجرای آن ، شامل حل مشکلات پرسنل نیز هست
      اگر به قسمت نهایی قطعنامه توجه کنیم ، حمایت از شورایعالی هماهنگی کارگری و صنفی مخابرات ، حل مشکل نه فقط جنابعالی و نه فقط اینجانب ، که تمام جامعه کارگری مخابرات را مورد توجه و درخواست از مدیرعامل محترم و مدیران سیاست گذار قرار داده است
      همگان را ببینیم ! و آنچه برای خودمان می خواهیم برای همه همکاران و شرکت بخواهیم
      این راه اتحاد و انفاق و راه صحیح عدالت است
      این راه عدالت و برکت به همراه دارد
      البته در صورت اجرای صحیح و با نظارت همگان

نظرات بسته شده است.