مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

رئیس شورای عالی تشکل های کارگری:هجمه های غیرمسئولانه به مخابرات, امنیت ملی را بخطر می اندازد.

مخابرات ما- سردبیر- مهندس پایست بتازگی بعنوان رئیس شورای عالی تشکل های کارگری مخابرات کشور با رای قاطع حاضرین انتخاب شده است.فقط برای اینکه نگران حال من شده  راهی طولانی را طی کرده بود.اما با وجود خستگی دقایقی در مورد مهمترین مسائل شرکت مخابرات ایران به گفتگو پرداختیم.

مخابرات ما – بالاخره بخش دیگری از مطالبات کارکنان و بازنشستگان با پیگیری جدی مدیر عامل و موافقت و همراهی اعضای هیئت مدیره به تصویب رسید و رفاهیات بازنشستگان نیز به مصوبات سال 1389 برگشت.

مهندس پایست- حرکت گام به گام, بر اساس یک طرح و برنامه مبتنی بر تفکر و تعقل و گفتگو, مبنای حرکت ما بوده است.انجمن های کارگری و سپس شورای عالی که چکیده این انجمن هاست از جمع بسیار همراه و هم فکری بهره می برد از سویی کانون های بازنشستگی وقتی اضافه شدند به این جمع و همه هماهنگ شدند نتایج بهتری حاصل شد.خوشبختانه بخش رفاهیات بازنشستگان نیز بتازگی تصویب شده و این قطعا مایه برکت و همراهی بهتر بازنشستگان با سیستم مخابراتی خواهد بود.از این نظر بسیار خوشحالم و به هر دو طرف مدیران و بازنشستگان تبریک می گویم.

 

مخابرات ما- یکی از موارد مهمی که در کلیه جلسات تا امروز مغفول مانده است وضعیت مخابرات است.گروه های مختلف از جناح های متفاوت با انگیزه های متفاوت سعی دارند دهانه های درآمدی مخابرات را قطع کنند غافل از اینکه اینجا حداقل یک صد هزار نفر و یکصد هزار خاواده از طریق مخابرات زندگی می کنند و این رفتارها دقیقا بر زندگی همکاران ما تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.در جلسات شما به این مهم پرداخته شده؟

مهندس پایست – می دانید که همین یکی دو ماه پیش همایش انجمن های کارگری مخابرات کشور در مازندران برگزار شد و این بحث شما در آنجا از طرف من مطرح شد و در موردش همه را به کمک دعوت کردم.

در حقیقت یکی از مسائل مهمی که در حضور دکتر نجفی نماینده مردم  بابل در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح شد حذف آبونمان از ردیف دریافتی های مخابرات بود.

باید بدانیم هجمه ای که به منابع درآمدی شرکت مخابرات ایران شده است در طول تاریخ فعالیت این شرکت بی نظیر است حذف آبونمان کار بدون مطالعه ای بوده است که دیوان عدالت اداری انجام داد اینکه در برابر مخابرات ایران رفتارهای بدون برنامه دولت یا برخی ر بخشهای  حاکمیتی انجام می شود اصلا کار درستی نیست اینها گمان می کنند شرکت مخابرات روی ثروت بی پایانی نشسته است که می تواند هر هجومی را از سر بگذراند.

از سوی دیگر, رفتارهای غیرمسئولانه ای که سهامدار عمده در قبال مخابرات و کارکنانش  انجام داده است  باعث شده سرمایه گذاری روی توسعه مخابرات ایران کم شود.این کاهش سرمایه گذاری هستی مخابرات را تهدید می کند حداقل اشکالش قطع ارتباطات گسترده ارتباطی در کشور خواهد بود این چیزی است که امنیت ملی را به خطر می اندازد.

شرکت مخابرات ایران بعنوان یک استوانه اقتصادی کشور می تواند درآمد زائی کند , تولید اشتغال داشته باشد و در مجموعه اقتصادی کشور  موثر عمل کند بشرطی که با آن درست رفتار شود.

هم از طرف دولت هم از سهامدار عمده و مجلس متاسفانه در این مورد رفتار درستی مشاهده نشده است.هجمه ای که به منابع درآمدی شرکت مخابرات  از سوی این سه وزنه انجام می شود بی نظیر است و ما همه این رفتارها را بعنوان تهدید تلقی و اعلام می کنیم و امیدواریم همه به آن توجه کنند.

شرکتی که منابع درآمدیش این قدر مورد هجوم است طبیعی است که پرداخت حقوق و مطالبات کارکنانش با وقفه و اشکال مواجه شود.

همین آیین نامه پرداختها که در سال 1389 مصوب شده بود اینک بخش های مهمی از آن به همت مهندس صدری و هیئت مدیره محترم اجرا شده است بخش هایی در مورد شاغلین اجرا شده و در مورد بازنشسته ها اخیرا تصویب شده و پرداختی اش همین ماه خواهد بود البته این همه مرهون تلاش رئیس هیئت مدیره دکتر صفری و اعضای این هیئت مدیره و همچنین مدیر عامل محترم شرکت است اما باید درآمدی وجود داشته باشد که بتوان این اقلام را پرداخت کرد یا خیر.

در حال حاضر سالهاست تجهیزات مخابراتی نه تنها توسعه داده نشده است بلکه مستهلک شده و از دست رفته است. با این وصف از این پس قطع ارتباط در مراکز به امری عادی تبدیل خواهد شد واقعیتی ات که باید کم کم با آن روبرو شویم

 

مخابرات ما- شما به مورد مهمی اشاره کرده اید  یکی اینکه  شرکتی پویا و وصاحب درآمد موجب حفظ امنیت روانی و مالی کارکنان خواهد شد و دیگر اینکه اگر توسعه در سیستم مخابراتی انجام نشود و شرکت به روز نباشد امنیت ملی ما بطور کلی و در مفهوم عام ارتباطاتش بهم خواهد خورد شما باید با یک مخابرات بروز بتوانید امنیت خود را حفظ کنید.فرض کنید اگر امروز موبایل و ارتباطات بی سیم وارد کشور نشده بود ما چه شرایطی داشتیم و در کجای ارتباطات قرار می گرفتیم؟

اگر از سه گانه مهم کار, کارگر و کارگاه هر کدام دچار مشکل شود روی دیگری تاثیر می گذارد.اگر کارگاه نباشد آن دو تای دیگر هم از بین می رود.

مهندس پایست –   اگر همین ارتباطات نبود واگر  امروز شبکه ها اینترنتی در بستر یک زیرساخت مناسب نداشتیم حالا که مورد هجمه  سراسری کشورهای دیگر قرار گرفته ایم  و همه برای منافع خودشان به ما هجوم اطلاعاتی اورده اند اگر ما همین امکانات اندک را  نداشتیم و اگر همین حضور اندک را در فضای مجازی نداشتیم تصور کنید وضع ما به چه شکلی در می آمد؟

ارتباطات با امنیت ارتباطی تنگاتنگ دارد امنیت ملی کشورها به ارتباطات وابسته است.توسعه اقتصادی هم در پناه ارتباطات مدرن بدست می آید بهر حال امنیت مرهون صنعت مخابرات کشور است

باید بدانیم این رفتارهای غیرمسئولانه از طرف همه بخش ها -چه دولت چه سهامدار عمده و چه مجلس- که تمامی منابع درآمدی مخابرات را هدف قرار داده در حال نابودی کل صنعت مخابرات است.

باید همه به این مهم توجه کنند. -بویژه کارکنان شریف شرکت مخابرات ایران – باید همه بدانیم سه گانه مهم یک رابطه کاری شامل  کارگاه کارگر و کارفرما  است و در حال حاضر شرکت مخابرات ایران بعنوان یک کارگاه, مظلوم ترین بخش این سه گانه است.همه باید بدانیم اگر کارگاهی نباشد کارگری هم وجود نخواهد داشت .

پایان بخش اول گفتگوی ما با مهندس پایست

بخش بعدی را فردا بخوانید

979610cookie-checkرئیس شورای عالی تشکل های کارگری:هجمه های غیرمسئولانه به مخابرات, امنیت ملی را بخطر می اندازد.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
5 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    با سلام و احترام.جناب آقای سردبیر عزیز لطفا” پاسخ دهید این شورای عالی بر اساس چه قانونی شکل گرفته که با رئیس آن مصاحبه میکنید و مطلب میگذارید.شرکت مخابرات ایران با تغییر ساختار در قالب یک شرکت هست و قانونا” باید یک انجمن کارگری یا یک شورا کارگری داشته باشد و این شورای عالی غیر قانونی و من درآوردی است که عده ای برای اهداف دیگری آن را شکل داده اند و در پی استفاده ابزاری از آن هستند البته خیلی ها از جمله مسئولین شرکت مخابرات ایران به این موضوع واقف هستند .لذا چنانچه دنبال مشتری جمع کردن برای مراجعه به سایت خود هستید این یک بحث دیگری است ولی خواهش میکنم سایتی داشته باشید تا همه به عنوان یک مرجع معتبر به آن مراجعه نمایند و از آن استفاده ببرند. جناب سردبیر هرچند تا کنون شما را ندیده ام ولی ارادت قلبی به شما دارم و انتقاداتی که دارم از لحاظ کاری است و حب و بغضی در کار نیست و انشا… انصاف و احترام به متقابل همیشه مد نظر بوده و خواهد بود.والسلام

  2. محمد حاصلی می گوید

    سلام جناب آقای مهندس صدری
    مدیرعامل محترم شرکت مخابرات ایران

    *الکریم اذا وعد وفی ، و اذا توعد غفا
    امام علی (ع) فرمودند : انسان بزرگوار ، هر گاه وعده دهد ، وفا کند
    و هرگاه وعید و بیم دهد ، درگذرد*

    تشکر پرسنل و بازنشستگان شرکت برای اجرایی کردن این عمل قانونی و نیک بپذیرید .

    در کلبه ما پا ننهی ، ای شه خوبان!!!
    از کوچه ما بگذر و بگذار بخوابم

    تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی شرکت طبق قانون و آیین نامه مصوب ۸۹ هیئت مدیره محترم به دایمی، سالهاست دغدغه دایمی این عزیزان است و از مهمترین مسائل حل نشده شرکت میباشد و کاملا از هر اقدام دیگر کم هزینه تر و بسیار پرسودتر و اقتصادی برای کلیت شرکت می باشد .
    نیروهای متخصص و دانشگاهی و مسلط به تکنولوژی و دارای تجربه شغلی مخابرات و وفادار ، بعد از سالها ، خواست شرعی و قانونی و صنفی خود را به اطلاع جنابعالی بعنوان بالاترین مقام محترم اجرایی شرکت و مرد عمل واصلاح و بهینه سازی سیستمهای شرکت و احقاق حقوق پرسنل ، رساندند .

    مدیر عامل محترم آقای مهندس صدری بزرگوار جنابعالی خود فرمودید که فرقی بین قراردادی شما و دایمی نیست ، و فرمودید که جهت *ایجاد انگیزه*قصد دایمی نمودن نیروهای قراردادی قانونی را دارید ، این نشاندهنده وقوف کامل جنابعالی بر تفاوتهای مادی و بخصوص معنوی (امنیت واحترام شغلی و پذیرش کامل در خانواده مخابرات و…) استخدام دایمی و قراردادی توسط جنابعالی است ، اکنون منتظر دستور اجرایی نهایی عادلانه، جهت رفع این فرق و بی قانونی و ظلم هستیم .

    انگیزه ایجاد شده در این عمل صحیح و قانونی، موتور محرکه قوی برای پیشبرد کلیه وظایف قبل و وظایف جدید ترسیم شده جهت برنامه های پیشرو و راهبردی جنابعالی برای ارتقاء کیفیت کار و رضایت مشتری و اعتبار برند مخابرات و نتیجتا افزایش سود و درآمد شرکت مخابرات ایران میباشد .

    امید است کلیت هیئت مدیره محترم شرکت و تیم مدیریتی جنابعالی این خواسته بحق را مورد مداقه قرار داده و با ملاحظه ، اسلامی و اقتصادی و قانونی بودن تبدیل وضعیت پرسنل قراردادی شرکت به دایمی ، این اقدام مدیریتی احسن را عملی فرمائید .
    با تشکر و احترام
    کارشناسان و مدیران قراردادی شرکت مخابرات ایران

  3. ناشناس می گوید

    مخابرات باید در اختیار مجموعه‌ای از حاکمیت قرار بگیره که موظف به توسعه و ارائه خدمات باشه! وقتی شرکت خصوصی شده این انتظار بی‌معنی و بی‌مفهومه! خریدار مخابرات که متأسفانه خریدار تعداد زیادی از شرکت‌های دولتی در زمان به اصطلاح خصوصی‌سازی بود، می‌توانید به شرکت‌های و کارخانه‌های دیگر خصوصی شده مراجعه کنید و سرنوشت آنها را ببینید! تعداد زیادی از اون کارخونه‌ها که روزی برای خودشون قدرتی بودند امروز دیگه وجود ندارند!!!! از اونجایی که سهامدار عمده متعلق به مجموعه‌ایست که دیدگاه دلالی داره و نه تولید و سازندگی و اشتغال‌زایی، به این نتیجه رسیده که فروش اموال منقول و غیر‌منقول کم‌دردسرترین و راحت‌ترین راه برای رسیدن به هدفش هست! متأسفانه همین دیدگاه رو در رابطه با مخابرات هم داره، دلیلی برای دیدگاه‌های دیگه وجود نداره و ماهیت فکری سهامدار‌عمده و مجموعه‌ی مادرش همینه و حق هم دارند. تا زمانی‌که مخابرات خصوصیست همین دیدگاه حاکمه و اوضاع تغییری نخواهد. باید همراه اول از مخابرات جدا بشه و به عنوان یک بنگاه پولساز که به کار تفکر دلالی می‌خوره خصوصی بشه و مخابرات (ارتباطات ثابت) به عنوان یه بخش خدماتی اجباری به سایر بخش‌های وزارت ارتباطات که موظف به ارائه خدمات هستند مثل پست ملحق بشه، به نظر می‌رسه بخش اعظم مشکلات مخابرات این‌گونه حل بشه.
    (همه میدونند که مخابرات به رایگان واگذار شده و اقساطش از درآمدش پرداخت شده که اینگونه اشخاص حقیقی در سطح یک کارمند هم می‌تونسته مخابرات رو بخره! واقعاً دلیلی نیست که برای بازگرداندن مخابرات به دولت مبلغی پرداخت بشه و همین‌که همراه اول واگذار بدون شرایط خاصی کامل خصوصی بشه کافی به نظر می‌رسه، تنها مانع در این میان کارکنان مخابراته که باید در رابطه با اون چاره‌اندیشی بشه!)

  4. بازنشسته می گوید

    عرض سلام وارادت
    ما بازنشستگان کشوری وبازنشستگان ۷درصدی در روز ۲۴ آبان ۱۳۹۷ منتظر واریز بن خواربار ۶۰۰۰۰۰ هزار تومانی هستیم .

  5. منتظر می گوید

    آقای پایست
    ظاهرا تبدیل وضعیت قراردادی ها مد نظر شما نیست!
    چرا تا بحث تجمع و اعتراض حضوری میشه به فکر میفتن نمیشه با تعامل دو طرف موضوعی که می دونن در نهایت انجام بشه رو اجرایی نمی کنن

نظرات بسته شده است.