مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مودم سیم کارت خور چیست؟

مودم سیم کارت خور چیست و انواع مودم سیمکارتی

مخابرات ما- مودم سیم کارت خور مودمی است که امروزه علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کرده است. یکی از نیازهای کاربران دائم اینترنت؛ دسترسی آسان، پرسرعت، همیشگی و با کیفیت به اینترنت در هر زمان و مکان است. اما چگونه این امر محقق می‌شود؟ به راحتی و با صرف هزینه معقول، انواع مودم سیم کارت خور می‌توانند این امکان را برای ما فراهم و در هر زمان و مکان ارتباط ما را با دنیای اینترنت برقرار کنند. تنها وسیله‌ مورد نیاز، یک مودم سیم کارت خور به همراه یک سیم کارت است.

امروزه اپراتورهای تلفن همراه این خدمات و دسترسی آسان به اینترنت را با کیفیت بالا در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند؛ به عبارتی تنها کافی است که یک سیم کارت از یکی از اپراتورهای تلفن همراه مانند ایرانسل، همراه اول و یا رایتل خریداری نموده و سپس با فعال سازی بسته اینترنتی مورد نظر و از طریق این دستگاه به اینترنت متصل شوید.این خدمات سبب شده تا مصرف‌کنندگان به استفاده از مودم های سیم کارت خور روی آورده و آنها را جایگزین انواع مودم ADSL نمایند.

مزایای مودم سیم کارت خور

استقبال گسترده کاربران از اینترنت پرسرعت همراه  باعث شده تا در کنار پیشرفت گوشی‌های تلفن همراه، مودم‌های سیم‌ کارت خور نیز با توانایی پشتیبانی از شبکه‌های مخابراتی به متقاضیان عرضه و از محبوبیت بالایی برخوردار شوند. در اینجا به برخی از دلایل استفاده از مودم سیم کارت خور برای دست یافتن به اینترنت پرسرعت اشاره می‌نماییم :

– امکان استفاده از اینترنت 4Gبدون نیاز به “به روز رسانی

اولین مزیت این مودم‌ها این است که بدون نیاز به ارتقا و به روز رسانی موبایل یا تبلت می‌توان از خدمات شبکه‌های موبایل نسل جدید استفاده نمود. به عنوان مثال امکان استفاده  از اینترنت 4G با استفاده از یک موبایل 3G را به ما می‌دهد.

– جلوگیری از تخلیه ی شارژ تلفن همراه

اتصال به اینترنت از طریق دیتای تلفن همراه، و استفاده از هات اسپات گوشی، مشکلاتی مانند هزینه بالاتر برای بسته اینترنت، سرعت بسیار کمتر اینترنت، مصرف شارژ بیشتر گوشی و داغ کردن و کاهش طول عمر باتری و پردازنده گوشی ما را به همراه خواهد داشت. مودم های سیم کارت خور از طریق سیم کارت داخلی خود به اینترنت متصل می‌شوند و  امکان اتصال به اینترنت را از طریق وای‌فای گوشی‌های همراه فراهم می کنند که هیچ یک از مشکلات گفته شده را به همراه نخواهد داشت.

– سادگی استفاده از مودم سیم کارت خور

ویژگی برتر دیگر این است که استفاده از مودم‌های سیم کارت خور بسیار آسان بوده و افراد نیاز به اطلاعات خاصی برای استفاده از آن ندارند و با هر سطح از اطلاعات می‌توانند با آن کار کنند.

کاربرد مودم سیم کارت خور برای دوربین مدار بسته

انواع مودم سیم کارت خور امروزه کاربردهای بسیاری در زندگی ما دارند. فرض کنید در مکانی که دسترسی به خط تلفن ثابت و اینترنت ADSL وجود ندارد می‌خواهیم دوربین مدار بسته‌ای نصب کنیم، در این‌صورت برای انتقال تصویر این دوربین به موبایل یا لپ تاپ می‌توان از مودم سیم کارت خور بهره برد.

انواع دوربین مداربسته بیسیم می‌توانند به صورت وایرلس و از طریق وای فای از اینترنت مودم جهت انتقال تصویر استفاده کنند. البته نوعی از این دستگاه‌ها به نام دوربین مدار بسته سیم کارت خور وجود دارند که بدون نیاز به مودم، توسط سیم کارت داخلی خودشان تصاویر را انتقال می‌دهند.

این دوربین‌ها اغلب دارای باتری و از نوع دوربین شارژی هستند، ولی استفاده از یک دستگاه پاور بانک و مودم همراه، پاور بانک معمولی و یا پاور بانک خورشیدی جهت شارژ دهی بیشتر برای آنها بسیار کارآمد می‌باشد.

انواع مودمسیم کارت خور

در حالت کلی انواع مودم سیم کارت خور را می‌توان در سه دسته زیر معرفی نمود:

1. مودم سیم کارت خور دارای باتری داخلی (مودم همراه)

مودم‌هایی که باتری داخلی دارند و می توان از آن ها در سفر و یا در مسیر رفت و آمد به محل کار و یا دانشگاه استفاده کرد. در حال حاضر این دسته از مودم‌ها، از محبوب‌ترین مودم‌هایی هستند که در بازار عرضه می شوند و تقاضای خرید مودم سیم کارت خور همراه بیشتر است. از آنجا که این مودم‌ها نمایشگر رنگی پرمصرف ندارند و باتری‌های مستقلی هم دارند، عمر باتری‌ در آنها زیاد است و به همین دلیل بسیار محبوب شده‌اند.

2. مودم سیم کارت خور بدون باتری (مودم رومیزی)

دسته دوم مانند مودم ADSL، به طور ثابت در منزل یا محل کار قابل استفاده است و از آنجا که مستقیما به برق متصل می‌شود نیازی به باتری ندارد. این دسته از مودم‌ها، آنتن‌های قوی‌تری دارند که موجب افزایش سرعت دانلود و آپلود آنها در مقایسه با مودم‌های همراه می‌شود. مودم‌های خانگی دارای چند پورت LAN هستند که امکان اتصال کابلی به دستگاه های دیگر را هم فراهم می‌کنند. این مودم‌ها از یک پورت WAN و پورت USB نیز برخوردارند.

3. مودم سیم کارت خور دانگل

دسته‌ آخر مودم‌های دانگل هستند که با استفاده از USB به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل می‌شوند. این مودم‌ها، قدیمی‌تر از مودم‌های همراه و رومیزی و تنها روی سیستم‌های کامپیوتری قابل استفاده هستند. استفاده از مودم‌ دانگل سیم‌کارتی نسبت به دو دسته‌ دیگر سخت‌تر است.

به سادگی می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی پاساک به بررسی انواع محصولات مودم سیم کارت خور پرداخته و بهترین گزینه را خریداری نمایید.

977680cookie-checkمودم سیم کارت خور چیست؟
3 نظرات
  1. رضا می گوید

    من برای کنترل محیط باغی دوربین مداربسته میخواهم کارگذاری بکنم و برق شبکه هم دارم و فاصله محل نصب دوربین از محل استقرار مودم ۱۰ متر است ایا مودم دانگل توصیه میکنید یا مودم سیمکارتی رومیزی که به برق وصل بشود لطفاً برایم یک نمونه خوب معرفی بفرمایید که قیمت مناسب هم داشته باشد یک درگاه هم داشته باشد کافی برای اموراتم کفایت میکندممنون میشوم حد قیمت را هم بگویید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      رضا جان در این مورد تجربه ای نداریم

  2. رضا می گوید

    سلام مدتی از دانگل مودم سیم کارت خور جهت استفاده از دوربین برای محیط باغی استفاده میکنم با انکه اتصال اینترنت برقرار است ولی نشکل انتقالدتصویر p2p دارم وشاید بعداز چند ساعت از خاموش کردن وروشن کردن قطع میشود لطفا راهنمایی کنید که چه کنم خیلی میگیررشدم نتیجه نگرفتم در ضمن دی وی ار هم بریتون است ممنون از شما

نظرات بسته شده است.