مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شنیده ها- مخابرات؛ 7 استان هدف را نزده اند!

مخابرات ما – یکی دو ماه از سال 97 گذشته بود که مهندس صدری مدیر عامل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد:

استانها باید بتوانند به هدف تعیین شده برسند.این هدف از قبل اطلاع داده شده و با استانها روی این هدف توافق شده است.(به نقل از سایت مخابرات ایران)

این هدف, همان برنامه ای است که در ابتدای سال به استانها داده می شد.البته در سالهای گذشته و در دوران مدیران قبلی این هدف چنان رویایی انتخاب شده بود که انگار برای نزدن تعیین شده اند. این بار مهندس صدری گفته است:

هدف ها اصلا دور از دسترس نبوده است.اگر در گذشته اهداف منطقی نبود این بار با کمک خود استان برنامه مشخص شد.بر سر این هدف توافق شده پس باید به آن برسیم. (به نقل از سایت مخابرات ایران)

در جلسه ای با استانها مهندس صدری می گوید:

اگر قرار باشد برنامه اجرا نشود یا به هدف نرسیم چرا باید وقت خودمان را بگذاریم و روی برنامه توافق کنیم؟ می توانستیم خودمان چیزی اعلام کنیم …. (نقل به مضمون- از جلسه با استانها و معاونین مخابرات ایران)

وقتی شش ماه تمام شد و به مهر ماه رسیدیم.صبر کردیم تا نتایج ارزیابی بیرون بیاید.

اما وقتی به آبان رسیدیم و خبری نشد مطالبه رسانه ای را به اطلاع مدیر عامل رساندیم! مدیر عامل باید مقید به برنامه اش باشد.اگر قرار باشد همه چیز فقط پنهانی و در جلسات مطرح شود انگیزه مدیران به مرور کمتر می شود.اما اگر نگاه رسانه را ناظر بدانند نتیجه بهتری خواهند گرفت.

ما حداقل 5 مطلب مختلف در سایت برای این مطالبه نوشتیم:

آقای مدیر عامل چه شد؟ چرا نتیجه ارزیابی استانها را اعلام نمی کنید؟ اگر جزئیات را نمی خواهید اعلام کنید حداقل نتایج نهایی را به رسانه ها بدهید.چرا باید ما نامحرم باشیم؟

هر چند که نتایج کلی اعلام نشد اما شنیده ها می گوید در جلسات داخلی در مورد این ارزیابی بشدت بحث شده است.یعنی:

شنیده – ارزیابی 6 ماهه استانها اعلام شده و 7 استان نتوانسته اند به اهداف تعیین شده برسند.این 7 استان مهلتی چند ماهه دارند تا بتوانند اصطلاحا هدف را بزنند …. وگرنه عوض می شوند.

یعنی شمشیر تغییر بر اساس نتایج ارزیابی روی گردن مدیران است.

یک حرف دیگر را هم مجبورم درگوشی و بشکل محرمانه به شما بدهم.خواهش می کنم از ما در جایی نقل نکنید ولی مهندس صدری به مدیران گفته است:

اگر به اهداف و برنامه تعیین شده نرسد, تمامی مدیران استان را با هم عوض می کنم! مدیر منطقه, معاونین و ….!

کم کم داستان دارد به نقطه های جالبی می رسد!

راستش را بخواهید همین ها اهدافی است که ما سالهاست بخاطرش قلم می زنیم.هر چند در قدم های اول اشکالاتی هم در آن دیده می شود اما باور کنید هر کسی به جایگاهش مطمئن باشد و بداند دست نمی خورد و عوض نمی شود, کم کم به امپراتوری تبدیل می شود که خدم و حشمش یک طبقه از ساختمان ستاد را خواهد گرفت.

در پایان حرفی با مدیر عامل شرکت مخابرات ایران داریم!

همه حرف های شما درست.ایده هایتان ایده آل های ماست.اما باید پیش از هر چیز نحوه ارزیابی و چگونگی اجرایش را علنی کنید.حالا که دست به چنین اقدامی زده اید و به ارزیابی استانها پرداخته اید, برای جلوگیری از سوء برداشتها و مظلوم نمائی ها, ابتدا شاخص های ارزیابی را علنی کنید و سپس نتایج حاصله را حداقل برای استانها کتبی ارسال کنید.

همه باید بدانند چگونه ارزیابی می شوند و چه نتایجی بدست آمده است. همه باید از نتایج دیگری با خبر باشند و اطمینان حاصل کنند که محاسبات واقعی است.

 

977560cookie-checkشنیده ها- مخابرات؛ 7 استان هدف را نزده اند!
11 نظرات
  1. همکارم می گوید

    این ارذیابی ها کشکی و به دور از عقل و خرد جمعی و عدالت انجام شده است
    کافیست شیوه نمره دادن معاونت هارا با هم مقایسه کنیم
    یک معاونت به همه استانها از هشتاد به بالا نمره داده است دیگری از 40تا
    مشخصا معلوم است که ارزیابی اصولی صورت نپذیرفته است

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اگر براتون امکان داره این ارزیابی ها رو منطقی ارزیابی کنید
      ما منتشر می کنیم

  2. خدمتگزارتان می گوید

    سلام و احترام _ یک نکته مهم نیز دور از نظر نماند که بارها دیده شده این باصطلاح آقایان مدیران که اکثرا هم بجز خودشان کسی را قبول ندارند مکررا با حساب سازی ها بجای حسابداری اهم موارد را دور زدند تا جلوه گری بکنند . سپاس مجدد از جناب صدری عزیز و سردبیر نستوه .

  3. خدمتگزارتان می گوید

    مهندس صدری : اگر به اهداف و برنامه تعیین شده نرسد, تمامی مدیران استان را با هم عوض می کنم! مدیر منطقه, معاونین و ….!
    باسلام بله ما هم میگیم بایستی چنین شود ، اینطوری نباشه که بدون توجه به ظرفیت ها و شایسته سالاری هرکسی از راه برسه و دست یکی رو بگیره بیاره مدیر یا رئیس یا . . . بکنه و سرآخر کاری هم آنچنان صورت نگیره وفقط پاداش بگیرند و دور دنیا را بگردند
    درپایان هم چیزی عوض نشه ؟؟؟ ” مخلصتیم سیدصدری جان ” خیلی بزرگواری . . .

  4. همراه لحظه ها می گوید

    “ردای امامت و ولایت بر قامت رعنای وجود مقدس آقا زمان(عج) مبارک”
    “و شروع شیرین و گرم این لحظات در سرمای پائیزی بر عزیزان گوارا ”
    با سلام و آرزوی توفیقات روزافزون انشاالله هم سردبیر ارجمند
    و هم جناب صدری عزیز همواره سلامت و کامیاب باشند
    التماس دعا

  5. همکار حقیرتان می گوید

    احسنت و جزاک الله بر تاج سر مخابرات جناب صدری عزیز و گرانقدر ، اجرکم عندالله و عند رسول الله ، امید است همچنان نستوه و قاطع وخالص
    به این راه با عزت و شرف ادامه داده و همواره در پناه خداوند منان همچون همیشه در نزد او و حضرت زهرای اطهر (س) سربلند باشید.به داد مظلوم بازنشستگان ، شرکتی ها ، رسمی ها که اکثرا خادم خالص بودند و هستند و خواهند بود . دعاگوی عمر بابرکت تان هستیم .

  6. کمال تبریزی می گوید

    مدیر عامل محترم :
    فرافکنی مدیران خواب آلود را توجهی نکنید این کشتی مخابرات از دست این افراد به گل نشسته است اینان جو سازی خواهند کرد به روشهای سیاسی متوسل خواهند شد و به هر اقدامی برای بقاء خودشان دست خواهند زد
    خدا قوت مدیر عامل نجات کشتی مخابرات نجات 30-40 هزار خانواده این کشور است درنگ نفرمایید

  7. ناشناس می گوید

    با سلام خدمت سردبیر محترم و جناب اقای صدری

    لطفا از حذف پیمانکاران محلی خبری هم منتشر کنین .دلیل اینکه استانهایی مثل اذربایجان شرقی و… با شسکام به تفاهم نمیرسه چی هست ؟؟؟؟؟چرا تعدادی از استان ها با شسکام به تفاهم رسیدن و تعدادی به تفاهم نرسیدن؟؟؟؟؟؟؟ایا بحث مدیریت هست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ایا بحث کمکاری مسیولین هست که سنگ جلو پای شسکام میندازن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ایا مسیولین کمکاری میکنن پیگیر قضیه نیستن ؟؟؟؟؟؟ ایا قرار دادهایی که شرکت محلی با اداره میبنده سودهایی برا تعدادی هست ؟؟؟
    گناه ما نیرویی شرکت محلی چی هست چرا هیچ کسی جوابگوی مشکل ما نیست؟؟؟؟
    خواهشا جناب سردبیر و جماب اقای مهندس صدری مشکل اینکه چرا حذف پیمانکار محلی انجام نمیشه به ما یه اطلاع رسانی بکنید .با تشکر

  8. همراه می گوید

    این که ملاک ارزیابی نمی شه
    یه استانی به هر قیمتی که نباید سود ده معرفی بشه
    به قیمت بازی با روح و روان کارکنان
    جابه جایی های بی مورد
    کاهش هزینه با فشار هزینه های مختص پرسنلی
    کاستن از حداقل حقوق قانون کار و……

    بالاخره یک سر این ارزیابی به کارکنان تحت پوشش هم می باید منتهی شود!
    مثلا در یک نظر سنجی بدون این که عواقبی برای زیر مجموعه داشته باشه بتونن راجع به مدیر و مدیران تابعه اعمال نظر موافق یا مخالف در نظر گرفته بشه

  9. همکار می گوید

    از محضر سید بزرگوار جناب آقای مهندس صدری عزیز مجددا نهایت تشکر را دارم خداوند پشت و پناهتان باشد ، مخابرات کمتر کسی همچون شما را تاکنون به خود دیده ، اجرتان با حضرت زهرای اطهر(س) و عمر با عزت تان همواره مستدام .

  10. ناشناس می گوید

    سلام
    چی میگی سردبیر؟
    این فرار رو به جلوی مدیرعامل است.
    یکی باید آقای صدری و تیم هیات مدیره و معاونینشان را ارزیابی کند. ایشان در این مدت چه کرده اند بجز اینکه یکسری از زیرساخت های مهم دیگری از مخابرات را نابود کردند و شرکت را به لبه های پرتگاه و فروپاشی نزدیک کردند. و شرکت مخابرات را از یک شرکت ملی در سطح کشور به یک شرکت رو به زوال تهرانی تبدیل کردند.

نظرات بسته شده است.