مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

اقای معاون مالی؛ کمی دیر نیست؟

سردبیر

مخابرات ما- اخیرا و بتازگی مهندس راسخ معاون مالی شرکت مخابرات ایران در نامه ای کتبی به استان ها اعلام کرده است که اگر کارکنان سهام ترجیحی را می خواهند ابتدا باید در سامانه سجام ثبت نام کنند.

سامانه سجام یکی از دو سایت یا سامانه ای است که اگر کسی بخواهد در بورس معامله ای انجام دهد باید در آن عضو شود.

قبلا برایتان توضیح داده ام که من پس از یک هفته دردسر و برخورد با انواع مشکلات, در یکی از کارگزاری ها عضو شدم, در دو سایت که یکی سجام بود فرم عضویت پر کردم, در نهایت پس از پذیرش عضویت, فرم تغییر کارگزاری پر کردم و پس از دو تا 48 ساعت سهام من در فضای کاربری من دیده شد.

تمام اینها را برای شما خوانندگان عزیز این سایت توضیح دادم.بطور کامل!

اما تمام این تجربه را می توانستیم در ده دقیقه از نماینده استان در بورس بگیریم ولی هیچیک از آنان کوچکترین اطلاعی نداشته اند! شاید هم اصولا روی بورس شناختی نداشته باشند.

ابتدا فکر کردیم مشکل از این نماینده هاست! اما حالا  می بینم مشکل از جای دیگری بوده است! از سرچشمه, اطلاعات را به استان ها نداده اند!

حالا پس از دو ماه و نیم که از آزادی سازی  سهام بخشی از کارکنان می گذرد معاون مالی شرکت, در اقدامی ضربتی و سریع و پارتیزانی دست به قلم برده اند و کارکنان را دعوت به عضویت در سجام کرده اند!

تشکر می کنیم. اما بیشتر سپاسگزار می شدیم اکر نمایندگان خود را در استان ها کاملا توجیه می کردند تا ترجیحا سهام ترجیحی ما دو ماه بلا صاحب نماند در حالیکه صاحبش بدنبالش است.

اگر روزی در حوزه ستادی تصمیم گیر باشم, ابتدا تمام کارکنان و مدیران حوزه ستادی مخابرات ایران را دو ماه به استان ها می فرستم. همینطور حوزه ستادی استان را به شهرهای کوچکتر!

مشکل مدیران ما این است که همه در تهران زندگی می کنند! هرگز تصوری از فضای زندگی ما در استان های دیگر و شهرهای دیگر ندارند. نمی دانند که ما باید برای کوچکترین اطلاع نامطمئن یک هفته دوندگی کنیم.

نمی دانند که در شهرهای کمی دورتر هیچ کارگزاری وجود ندارد! هیچ آدم آشنا با بورسی نیست که اطلاعات بگیریم.

نمی دانند که کارکنان مخابرات از تهران تا ته روستاها گسترده شده اند و ستادی ها مدیر همه هستند! نه اینکه اطلاعات را فقط در حوره ستاد مخابرات ایران بین خودشان بچرخانند!

من ندیدم کسی از مخابرات ایران برای سهام ترجیحی مشکلی داشته باشد.حتی یک مورد مراجعه یا سوال از مخابرات ایران نبوده است! اما در استان ها و شهرهای دیگر تقریبا همه مشکل داشتند مگر افرادی که قبلا در بورس کار کرده بودند و اطلاعاتشان در دو سایت مختلف -یکی سجام- ثبت شده بوده است.

ما باید چه کنیم تا مدیران مخابرات ایران درک کنند که ما هم, در استان ها هستیم! حضور داریم و مشکل داریم!

ما باید چه کنیم تا مدیران ستادی درک کنند دستیابی به آنان برای ما استان ها شدنی نیست! این فاصله چه زمانی برداشته می شود؟ نمی دانم! ولی فعلا هست!

ما تقریبا دیگر خسته شده ایم آنقدر که به این مسائل پرداخته ایم! اما باز هم هر کسی به کار خودش مشغول است! .. و باز هم ما هر روز مشکل داریم!

 

 

977080cookie-checkاقای معاون مالی؛ کمی دیر نیست؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
2 نظرات
  1. همکار رسمی می گوید

    سلام بر سردبیر عزیز .. اینکه شما فرمودید درد دل همه است .نه فقط مسئله سهام متاسفانه مدیران صدها مشکل را برای کارکنان درست کرده اند و دارند می کنند که اگر بخواهیم همه انها را بازگو کنیم یک مثنوی خواهد شد اما این را می دانیم که اگر از هر پرسنلی چه رسمی وچه غیر رسمی از وضعیت فعلی مخابرات سوال کنید از وضع کنونی بسیار ناراحت و عصبی است واقعا چرا؟ . ایا مدیران ما می توانند بگویند که همه چیز در مخابرات سرجای خودش است و همه جا گل و بلبل است؟ مسئله سهام فقط یکی از ابتکارات این مدیران با سواد است. کوه مشکلاتی که برای شرکت انحصاری و برای پرسنل بوجود امده نتیجه عدم کارایی مدیران سابق است و مدیران فعلی هم باید از انها بخواهند پاسخگوی اعمال خود باشند که این هم عملی نیست چون مدیران قبلی این پست را تحویل افراد جدید داده اند شاید به شرط و شروطها.

  2. رضا می گوید

    سلام آقای سر دبیر سهام یک باز شسته چه ربطی به سامانه سجام داره بیش از 95 درصد از بازنشسته ها نمی دانند بورس چیست واصلا هم نمی خواهند بدانند وقتی معاون مالی خلاف می گوید واموالی که متعلق به دیگران هست دادنش را منوط به انجام کاری میکند چرا خلافش را ماست مالی می کنید بنده در بورس فعالیت دارم در سامانه هم ثبت نام نکردم اصلا سهام ما آزاد نشده

نظرات بسته شده است.