مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سازوکار سنتی بیمه ها حذف می شود.

مخابرات ما- معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگوی 18:30 گفت: یکی از بستر های حمایت از شرکت های دانش بنیان هماهنگ کردن این شرکت ها با بسترهای منابع مالی کشور است.

علیرضا دلیری با اشاره به امضای تفاهم نامه بین معاون علمی و فناوری رئیس جمهور(سورنا ستاری) و رئیس كل بیمه مركزی (غلامرضا سلیمانی امیری) گفت: برای توسعه اقتصاد دانش بنیان در فضای بیمه ای كشور این تفاهم نامه امروز برقرار شد.

او گفت: تاکنون با بیمه مرکزی فعالیت مشترک و لینک ارتباطی برقرار نشده بود.

ورود شرکت های دانش بنیان به فضای بیمه‌؛ مزیت ها و کارکردها

او با بیان اینکه اخیرا شركت های دانش بنیان، نوآور و كسب و كارهای نو (استارت آپ ها) بیمه ای شکل گرفته است، گفت: برای تسهیل فعالیت های شركت های دانش بنیان و ایجاد فضای قانونی برای فعالیت آنها و اینکه مردم از خدمات بیمه بهتر استفاده کنند، این تفاهم نامه امضا شد.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: کاهش ریسک مشاغل و كسب و كارهای نو یا همان استارت آپ ها، خدمات توسعه بازار، بهبود كیفیت، افزایش رقابت پذیری و ارتقای نظام استاندارد بیمه محصولات دانش بنیان از مفاد این تفاهم نامه بود.

علیرضا دلیری افزود: همه جای دنیا پوشش بیمه در مشاغل صد در صد است وقتی استارت آپ ها به صنعت بیمه وارد می شوند خدمات سهل تر و روش های جدیدی برای خدمات ایجاد می شود.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: با حضور بیشتر شرکت های دانش بنیان به صنعت بیمه روش های سنتی حذف می شود.

دلیری با بیان اینکه 10 شرکت استارت آپ بیمه ای وجود دارد گفت: ما تاکنون نتوانسیم فکر و ایده افراد خلاق را بیمه کنیم.

وی با اشاره به اینکه نخبگان از فعالیت جهشی خوبی برخوردار هستند، گفت: تفکرات سنتی در بیمه از صنعت رو به رشد بیمه در جهان جا می مانند. دانش و فکر های جدید در حال توسعه است. اگر بیمه ها به شرکت های دانش بنیان مجهز شود سازو کار اداری کاهش می یابد و خدمات بیمه ای سریعتر انجام می شود.

او افزود: در یکی دو روز آینده کارگروه های مشترک برگزار می شود.

دلیری گفت: در حال حاضر بانک ها به شرکت های دانش بنیان ماهیانه 600 میلیارد تومان وام پرداخت می کنند و این نشان از اطمینان به شرکت های دانش بنیان به بازپرداخت و سرمایه گذاری در آنها است.

ورود شرکت های دانش بنیان به فضای بیمه‌؛ مزیت ها و کارکردها
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی گفت: یک از اهداف برقراری تفاهم نامه با شركت های دانش بنیان، نوآور و استارت آپ ها حمایت از آنها برای پوشش بیمه ای و تسهیل فعالیت آنها بوده است.
رحیم مصدق افزود: با وجودی که صنعت بیمه با چالش های زیادی روبرو است، شرکت ها دانش بنیان می توانند در زمینه طراحی و روش های جدید فروش و بازار یابی به صنعت بیمه کمک کنند.

او گفت: تا کنون روش های سنتی در خدمات بیمه استفاده می شد اما روش های جدید قیمت تمام شده را در صنعت بیمه کاهش می دهد.

مصدق گفت: هدف ارتقا خدمات بیمه برای کل جامعه است. یکی از پیش نیازهای این کار شکل گیری ایجاد دستور العمل های برای فعالیت شركت های دانش بنیان و كسب و كارهای نو استارت آپ ها است تا نظام مند شود.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی گفت: بیمه مرکزی سال گذشته در بین سایر سازمان ها مقام اول تشکیل داده ها را کسب کرده است. او گفت: مذاکرات دو ساله بیمه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز به برقراری تفاهم نامه منجر شد.

مصدق گفت: از این پس ریسک شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها در یک چارچوب قانونی ساماندهی شده و تحت حمایت بیمه قرار می گیرند و از سوی دیگر بیمه کشور از نوآوری های شرکت ها دانش بنیان استفاده خواهد برد.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی گفت: نیازهای بیمه ای به شرکت های دانش بنیان در حال تکمیل شدن استوی به شرکت های زیر مجموعه بیمه ای اطمینان داد خللی در میزان درآمد یا شغل آنها اتفاق نخواهد افتاد.

975630cookie-checkسازوکار سنتی بیمه ها حذف می شود.

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.