مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شما نوشته اید- حقوق شش نفر فوق لیسانس معادل یک نفر بازنشسته بازگشته به کار!

مخابرات ما – در برخی کامنت ها گاهی غلو می شود اما غلوش هم زیباست.اگر همه اش بر مبنای محاسبه نیست، حداقل آن بخشی که از آتش دل بر میخزد واقعی است.

این طبقه بندی مشاغل وقتی مشمول بخش های فنی و سالن دستگاه نمی شود حرفی برای گفتن باقی نمی ماند!

شرکت مخابرات نفر عادی و پشت میز نشین را پاداشی می دهد که متخصصین تشویق به پشت میز نشینی شوند!

چرا من حرف میزنم؟
حرف خودشان را بخوانید که از حرف من رساتر است.

نیروی ستم دیده شرکت محلی

۱۳۹۷/۰۸/۱۱ در ۹:۴۰ ب.ظ

 

با عرض سلام خدمت سردبیر محترم و مدیر عامل شرکت مخابرات ایران
با این تفاسیر همکاران محترمی که با پیمانکاران محلی مشغول به خدمت هستند نباید زیاد منتظر اجرای طرح طبقه بندی برای خودشان حداقل به این زودی باشند.)؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در ضمن یاداور شوم اکثر دوستان که معترض هستند از نیروهای پیمانکاران محلی هستند. حداقل احترام معرف خود را برای کار کردن در مخابرات را حفظ کنیم.

جناب مدیر عامل و جناب سردبیر این حرفا یعنی چی .ما کارکنان شرکت پیمانکاری چه گناهی کردیم الان ۱۳ ساله با جان و دل برا مخابرات کار میکنیم با کمترین حقوق حتی کمتر از حقوق طبق قانون کار بخاطر ابروی مخابرات ما حتی یبار هم نرفتیم اداره کار برا شکایت از شرکت محلی.
بخاطر کمکاری مسیولین شهرستانی و استانی ما اون زمون نرفتیم شکرت شسکام و تی سی تی و خدمات اول .الان از خرداد ماه جنابعالی بخشنامه زدین به استان ها در تاریخ ۹۷/۰۴/۱۱که نیروها سرو سامان بگیرن شرکت محلی حذف بشه الان ابان ماه هست ۴ ماه از حرفتون میگذره ولی ما باز با شرکت محلی کار میکنیم .الان حقوق شش نفر ما با مدرک فوق لیسانس و سابقه ۱۳ ساله اندازه یه نفری نیروی رسمی نیس که دوباره بعد بازنشستگی برگشته اداره.ایا این انصافه یه نفر بازنشسته برگرده اداره به بهانه کار کردن فقط بشینه تو صندلی و صبحونه درس کنه بخوره بعد از اداره جیم شه بره با مدرک دیپلم بیشتر از جمع حقوق شش نفر فوق لیسانس پول بگیره.ایا این انصاف هست .
یجوری حرف میزنین انگار ما نیروی محلی این ۱۳ سال برا مخابرات کار نکردیم .چرا باید من فوق لیسانس با ۱۳ سال سابقع قسمت فنی شامل طرح نشم و طرفی که با پارتی اومده اداره اسمشو رد کردن تی سی تی وان اون شامل بشه من شامل نشم .خواهشا جواب بدین

کسی حرف قانع کننده ای می تواند برای این سوال مطرح کند؟

حداقل شرکت های اقماری را وادار کنید حقوق مناسبی به بخش های تخصصی بدهند!

نمی شود؟

چرا نشود؟ از جیب مخابرات پول بیشتری می رود؟ … بگذارید حرف از روی حرف بلند نشود! … لطفا فکری به حال فنی ها بکنید.

 

974470cookie-checkشما نوشته اید- حقوق شش نفر فوق لیسانس معادل یک نفر بازنشسته بازگشته به کار!
20 نظرات
  1. اکبر-ظ می گوید

    بستگی داره با حقوق کدوم بازنشسته خودتون را مقایسه می کنید اگر منظورتون مدیران باشد بله حق با شماست اما اگر مقایسه شما با بازنشستگان معمولی{کارکنان} باشد اشتباه تصور کرده اید.

  2. ناشناس می گوید

    طبقه بندی دروغه وگرنه چرا اجرا نمیشه بنظر من کشکه

  3. زارع می گوید

    با سلام من در سال 64 بادوبار شرکت در آزمون سراسری مخابرات استخدام شدم البته قبل از آن بصورت روز مزد در قسمت جوشکاری تاسیسات کار میکردم با حقوق 4500تومن بعد از استخدام یکباره حقوق من به 1300 تومن کاش یافت با وجود تاهل و دو بچه و کرایه نشینی که واقعا دوران عذاب بود ولی خداروشکر گرچه حقوقم زیاد نشد ولی با مدیریت درآمد 1300 تومنی گذروندیم 26 سال از از 32 سال و چند ماه خدمت درون ام دی اف بودم. برخی از مدیران بی انصاف میگفتند ام دی اف که کاری ندارد ولی حقیقتا مگر نه اینکه هر شرکتی یا کارخانه ای یک خدمات خروجی دارد خوب خروجی مخابرات ارایه وویس و دیتا به مشترکین هست که کانال خروجی این خدمات از ام دی اف میگذرد یعنی اگر ام دی اف نباشد قسمتهای دیگر فایده ندارند با اون فشار روحی و جسمی که وارد میشود تا قبل از خصوصی سازی در هر ام دی اف برای 30000 هزار شماره حدود 8 نفر کار میکردند که نه پی سی ام و نه adsl بود بعد با این همه کار که زیاد شد پرسنل ام دی اف برای 80000 شماره 4 نفر نیرو گذاشتند. و بد تر از فشار کاری مضاعف طرز فکر مدیران که ام دی اف را نمیدیدند دل آنها خون بود. حالا بعد 30 سال و چند ماه کار در بازنشستگی با حقوق 1500000تومن بازنشسته شدم با آنکه مسول ام دی اف بودم یعنی باید حق سرپرستی هم میگرفتیم ولی نیرویی که زیر دست ما کار میکرد از ما بیشتر میگرفتند. حالا مشکل اینجاست که بعضی عزیزان فقط خودشونو میبینند و میگن بازنشسته ها حقوق زیاد میگیرند.

    1. ناشناس می گوید

      با سلام خدمت همکار گرامی .مطالب بالارو بخونین نوشتن بازنشستگانی که دوباره اومدن سرکار .یعنی اون بازنشستگانی که زودتر از موعد موقر بازنشست شدن دوباره شکایت کردن و دوباره به اداره اومدن برا کار کردن تا بیمشون برسه سر وقت بازنشست بشن .جدا از اون حساب کنی میبینی که نیروی شرکتی نباشه مخابرات کسی کار نمیکنه مسیول میشینه پشت میز یه کامپیوتر هست یه نت رایگان برا خودش وقت گدرونی میکنه بیچاره نیروی شرکتی کار میکنه و در موقع حقوق گرفتن کارها برعکس میشه یعنی اون مسیول چهار برابر نیروی شرکتی حقوق رو میگیره .ما از خدامونه حقوقشون زیاد شه ولی در مقابل اون به ما زخم زبون نزنن که بگن نیروی شرکتی هستین این حقوق هم براتون زیاده .امیدوارم روزی برسه که حق به حقدار برسه و عدالت تو مخابرات رعایت بشه

  4. نیروی محلی استان ادربایجان شرقی می گوید

    با سلام خدمت سردبیر محترم و جناب اقای مهندس صدری مدیر عامل محتر شرکت مخابرات

    به استحضارتون برسونم ما نیروی جوان فعال و با تحصیلات دانشگاهی بالا و اپدیت شده تو مخابرات تو شرکت محلی کار میکنیم و واقعا اگه حساب کنی ما به اندازه ۲۰ درصد حقوق کارکنان رسمی حقوق نمیگیریم و متاسفانه اونا هم‌اندازه ۲۰ درصد کار ما رو انجام‌نمیدن و درسته سابقه کاریشون زیاده اما اندازه ۲۰ درصد ما کسب تجربه نکردن .جناب اقای مهندس صدری در ادارات شاهد هستیم‌تو استان ها دوره های اموزشی برگذار میکنن و بجای اینکه ما نیروی جوان و فنی رو بفرستن دوره اموزشی میبینیم مسیولی میره دوره که چن ماه دیگه بازنشست میشه و شغل سازمانی اون ربطی به اون دوره نداره و نیازی هم‌نیس اون بره فقط صرفا برا اینکه تو دوره ها بهشون حق ماموریت میدن به اون دوره ها میرن و من‌نیروی جوان شرکتی کسی هم به حرف ما گوش نمیده و درد دل هامون اینجا مطرح میکنیم بجای اینکه نذاشتن دوره بریم‌ و اونجاهایی که مشکل داریم تو دوره اموزشی مطرح کنیم و حل مشکل بشه مجبوریم خودمون از اینترنت و از استادهای دیگه رفع مشکل میکنیم و ما اینچنین کسب تجربه کرده و تجربه ما فقط و فقط با تلاش خودمون‌بوده و محروم شدیم از دوره های اموزشی و میخوای به اینجور بی عدالتی ها اعتراض کنی به ما میگن حرف زیادی نزنید یه خودکار و کاعذ بر میداریم مینویسیم که فلانی برا اداره کارایی نداره و به این راحتی اخراجتون میکنیم .جناب اقای صدری ما امنیت شغلی نداریم ماحق استفاده از رفاهیات کارکنان رسمی نداریم ما ارزش نداریم اداره وگرنه ابدارچی هم برا یه فوق لیسانس نیروی محلی با ۹ سال تجربه کاری یه چایی نمیاره برا همه چایی میارن برا ما نمیارن و ما مجبوریم‌خودمون بدا خودمون چایی بیاریم‌و اینکار رو کارکنان رسمی مسخرمون میکنن که نیروی شرکتی نیروی اصافی برا اداره هست و یه روری اخراجتون میکنن .جناب اقای صدری به ما جوان ها ارزش بدهید به ما جوان ها فرصت برهیدبه ما جوان ها اعتماد کنید تا به کمک شما که فردی دلسوز و مهربان هستین اینده مخابرات رو روشن کنیم.حناب اقای صدری در اخر هم عاجزانه ازتون میخوام مشکل ما نیروهای شرکت محلی رو حل کنید تا ما هم بریم زیر نطر شسکام‌تا اونجایی که شنیدیم‌استان هایی هستن که با شسکام سر قیمت به تفاهم نرسیدن .خواهشا مشکل ادربایجان شرقی رو تو این زمینه پیگیر باشین .

    جناب سردبیر مهربان خواهشا به جناب مهندس صدری ایمیل کنین این پیام منو

  5. نیروی محلی می گوید

    درود به شرفت .حرف دل مارو هم زدی .ای کاش جناب سردبیر این پیام همکارمون رو که حرف دل همه ما نیرویی مظلوم‌شرکت پیمانکار محلی هست به جناب اقای مهندس صدری ایمیل بزنید

  6. یه مرد خسته می گوید

    ای کاش هیچ وقت خبری از طرح طبقه بندی درز نمیکرد بیچاره مون کردید.بدبختمون کردید با این امروز و فردا و ماههای بعدش
    ما هم از سر ندونم کاری گفتیم به زن و بچه که خوشحالشون کنیم بدتر خون بدلشون کردیم
    ای کاش هیچوقت خبر ای مصیبت در نمیومد
    الکی دلمون رو شاد کردیم الان چند ماه خون تو چشامون شده رومون نیست به چشم زنم نگاه کنم
    هیچ کس از مدیرا و مسئولین شرمندگی جلو زن و بچه رو درک نکرده
    کارگر تو ایران یعنی بدبخت یعنی پول خورد کثیف

  7. رضا از خراسان بزرگ می گوید

    سلام
    درحال حاضر ما هم که تحت نظر شرکتهای شسکام و تی سی تی هستیم .حقوق دریافتیمون معادل حدود10روز هستش . وای به حال نیروهای شرکتهای محلی که اکثرا وابسته به سران هستن وهرکاری دلشون میخواد میکنن . باتوجه به بخشنامه مدیریت محترم عامل باید این نیروها به شرکتهای تی سی تی وشسکام واگذار بشن .

  8. یه مرد خسته می گوید

    ظلم فقط ظلم.ما هم مظلوم.هیچکاری هم نمیشه کرد

  9. ناشناس می گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت مدیرعامل دلسوز و مهربان جناب اقای مهندس صدری و جناب اقای سردبیر

    جناب اقای مهندس صدری خواستم خدمتتون برسونم که با مسیولین شهرستانی استان اذربایجان شرقی حرف میزدیم به ما گفتن شرکت مخابرات منطقه اذربایجان شرقی در مورد قرار داد با شرکت شسکام به تفاهم نرسیده و از قرار معلوم استان اذربایجان شرقی در مورد حذف پیمانکاران محلی اقدامی نخواهد نمود.لذا از حضرتعالی عاجزانه خواشمندیم در مورد مشکل قرار داد مخابرات منطقه و شسکام پیگیر باشین تا برای رضای خدا ما از شر این پیمانکاران بی وجدان خلاص شویم.تا عمر داریم دعاگوی شما عزیزان هستیم .
    جناب سردبیر برا رضای خدا و شادی دل ما این پیام مارو برا اقای مهندس صدری ایمیل بزنید.

    جمعی از نیروی مظلوم ستم دیده پیمانکاران محلی استان اذربایجان شرقی

  10. سوشیانس می گوید

    با سلام و عرض صبح بخیر
    بقول سهراب سپهری ” چشمها را بايد شست جور ديگر بايد ديد چترها را بايد بست زير باران بايد رفت فکر را خاطره را زير باران بايد برد‌ با همه مردم شهر زير باران بايد رفت … ”
    واقعاً دیگر باید طرز نگاهها در مخابرات عوض بشن . اینکه سالهاست یه عده از همکاران اعاده بکار شده اند با حقوق های آنچنانی تقریباً کاری هم برای مخابرات انجام نمی دهند و یا همکارانی که از موعد بازنشستگیشان گذشته و هنوز در اداره مانده اند معضل بزرگی است باید با درایت مدیران ارشد حل شوند تا هم همکاران محترم از بلاتکلیفی در آیند و هم شرکت از این هزینه های گزافی که رو دستش مونده خلاص شده و بتواند از منابع حاصل از آن در جاهای دیگر همچون احقاق حق سایر همکاران و توسعه و بهسازی شبکه که الان سالهاست تعطیل شده منتفع گردد .
    همانطور که قبلاً نیز عرض کرده ام پاداش تشویقی همکاران برای تشویق آنان برای باز نشستگی در همان سال اول از محل صرفه جویی حقوق قابل جبران می باشد و من در تعجبم که چرا مدیران محترم در اجرای آن این پا و اون پا می کنند . اگر بگویند مشکل منابع داریم برای من بعنوان یک کارشناس مالی قابل قبول نمی باشد چرا که در سالهای قبل نیز پاداش را بصورت قرعه کش در طول سال پرداخت نموده اند که می شود همان اقساطی و بعبارتی در طول یک سال بجای حقوق پاداش می گیزند و از سال دیگه اداره دیگه هزینه ای در این باب نخواهد داشت و این امر هم به نفع کارمندان و هم به نفع شرکت خواهد بود و این وسط تنها بیمه ها که در این سالها از آب گل آلود مخابرات ماهی می گرفتند و بجای پرداخت حقوق بازنشستگی به این عزیزان گاهاً حق بیمه نیز می گرفتند متضرر خواند بود .

  11. گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست می گوید

    سلام
    در آزمون 92 رشته برق کنترل از رشته های مرتبط بود هم در استان تهران و همینطور استان مرکزی و ….

    من با این رشته و گرایش امتحان دادم . اما حالا میگن که برق کنترل نامرتبط شده؟

    به کی باید بگیم ای خدا ؛ کی به داد ما میرسه

    1. ناشناس می گوید

      سلام ببخشید من خودم رشته کنترل از استخدامی های ۹۲ هستم میشه بیشتر توضیح بدید چه اتفاقی افتاده است

    2. یکی بود یکی نبود می گوید

      به منابع انسانی مخابرات ایران تماس بگیرید و شکایت رو مطرح کنید،همچین چیزی نیست

      1. آقای سردبیر اگر ناراحت نمیشوید لطفا می گوید

        با سلام
        برادر بزرگوار:
        (آقای یکی بود یکی نبود )اگه میتونید تو را به خدا کمک کنید.
        میگن که رشته تحصیلی برق کنترل نامرتبط با طرح طبقه بندی است.
        اگر کسی اطلاعی داره منت سر ما بگذاره و راهنمایی کنه که واقعا کنترل مرتبط هست یا نه؟.
        من از کجا باید سوال کنم ؟ چطور باید پیگیری کنم؟
        یک بار میگن که رشته برق کنترل مرتبط نیست
        یک بار میگن ردیف سازمانی نداریم و ردیف ها پر شده ؛ حالا با کی و از کجا خدا میدونه
        یک بار میگن که مدرک شما با محل کار همخوانی نداره ؟
        اقای یکی بود یکی نبود متاسفانه جواب دادن ها هم سلیقه ای شده. اگر همسو با سایت باشی جوابتو میدن و اگر هم نباشی مثل ما هم حقتو میخورند و هم سکوت میکنند.
        اگر میتونی شماره ای از منابع انسانی به من بدی ممنون میشم.
        ای که دستت میرسد کاری بکن :
        بزرگوار:
        اگر مشکل نداشتیم و گرفتاراین حق خوری ها نبودیم به کسی برای کمک التماس نمی کردیم.
        یا حق

  12. شرکتی خدمات اول می گوید

    وقتی تو یه استان سالن دستگاه برونسپاری نشده باشه و استان نیروهای سالن رو به عنوان کارشناس رد کرده باشه تکلیف چیه؟ شاملشون میشه این طرح؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      بصورت کلی بیرون داده شده
      از این بحث ها در مازندران زیاد داشتیم
      اونجا سالم ام دی اف پاسخگوها و … برونسپاری نشده بود ولی نتونستن افرادش رو بیارن
      به هر حال کاملا به سمتی بستگی داره که براتون بزنن

      سالن سامل طرح نیست

  13. ناشناس می گوید

    ما که شرکتی ایم وضعمون اینه طفلی کارکنان شرکت های محلی. ما هم وقتی پیمانکاری بودیم چه دوران سیاهی رو گذروندیم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      چی بگم!
      احساس درد خوبه.
      راه حل هم باید باشه.فعلا با این درآمدها فقط در مخابرات دور هم هستیم همین

      1. ناشناس می گوید

        راه حل قابل اجرا دادن در سیستم های معیوب که ابعادش در حد یه سازمان نیست و در حد یک فاجعه در تمام مسائل یک کشور مطرحه و بعنوان یک شهروند و نه حنی یک کارمند وکارگر حد بالایی از حقوقت داره ضایع میشه و امیدی به بهبود اوضاع هم نیست کاریست بس محیر العقول . سردبیر جان ما انتظار معجزه نداریم شماهم نداشته باشید .

نظرات بسته شده است.