مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

فتح اورست بدون یک قدم پیاده روی

امخابرات ما- ین روزها زیاد می‌شنویم که یکی از کوهنوردان حرفه‌ای، قله‌ی اورست را فتح کرده است. در واقع از چند سال قبل تا به امروز، فتح قله‌ی اورست یکی از چالش‌های ورزشی محبوب در سراسر دنیا به شمار می‌آید. کسانی که دوست دارند نامشان را برسر زبان‌ها بیندازند، اورست را برای کوهنوردی انتخاب می‌کنند. شاید تصور کنید که نوردیدن کوهی مانند اورست کار دشواری‌ست و باید راه دیگری برای مشهور شدن پیدا کرد، اگر شما هم اینطور فکر می‌کنید، باید بگوییم که هر چیزی قیمتی دارد!

الکساندر آبراموف که یکی از کارآفرینان موفق روسی‌ است، راهی برای پیمودن اورست آن هم به روشی آسان یافت. حالا الکساندر و شرکتش این امکان را فراهم کرده‌اند که هر کسی بتواند بر روی قله‌ی اورست پا بگذارد و در آن کمپ برپا کند. این کمپانی روسی علاقه‌مندان را به بالای قله برده و داخل چادرهای مجهز اسکان می‌دهند، تنها کافی‌ست مانند یک ملکه در کجاوه‌ی خود نشسته و از مناظر لذت ببرید.

افرادی که با این ایده مخالف هستند، باید بدانند که در زمان‌های گذشته پادشاهان متعددی از این روش استفاده کرده و به طبیعت‌گردی می‌رفتند، بدون آن که حتی یک قدم بردارند. حالا با پیشرفت تکنولوژی کار کمی آسان‌تر شده و بومیان با دشواری کمتری کجاوه‌ها را حمل می‌کنند.

جالب است بدانید که در حال حاضر شرکت الکساندر تورهای اورست نوردی‌اش را برگزار می‌کند و هزینه‌ی تورهایش چیزی در حدود 80.000 دلار است، حالا باید دید کدام‌یک از ماجراجویان ثروتمند این تورها را خریداری می‌کنند. البته تورهایی که از این کمپانی خریداری می‌شود شامل چند فرد بومی برای حمل کجاوه‌ها، دو کپسول اکسیژن و خانه‌ی بومی می‌گردد و خریداران حتی امکان شارژ وسایل الکترونیکی خود را نیز دارند.

فتح اورست بدون یک قدم پیاده روی

فتح اورست

اورست

فتح اورست بدون یک قدم پیاده روی

972530cookie-checkفتح اورست بدون یک قدم پیاده روی

نظرات بسته شده است.