مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مطلب وارده -تحلیلی بر چرایی شرایط فعلی در مخابرات.

نویسنده: پرنده آبی

مخابرات ما – بیش از نه سال از خصوصی سازی می گذرد اما در یک بررسی ساده به نظر نمی رسد مخابرات در این چند ساله ترقی کرده باشد. آیا مدیران استانی در این بین مقصرند؟ اگر اینطور بود که تا کنون آنها چندین بار عوض شده اند اما چرا بهبودی حاصل نمیشود؟
آیا مدیر عامل یا اعضای هیئت مدیره مخابرات ایران مقصرند؟ آنها نیز چندین بار عوض شده اند. پس مقصر کیست؟
به نظر اینجانب مقصر اول کسانی هستند که سیاست های جاری مخابرات و برنامه های راهبردی را تعیین می کنند چون مابقی افراد دنباله روی آنها هستند این برنامه ها هستند که مخرب هستند ( هم کدی و گرفتن مشاوران خارجی طرح سیمرغ و ره نگاشت و…. ) و هزینه های هنگفت روی دست مخابرات می گذارند.
دوم اینکه وقتی مخابرات توانایی چانه زنی در خصوص افزایش پالس را ندارد ( ضعف در تعامل با دولت ) علی رغم تورم این چند ساله چگونه می خواهد درآمد بالا کسب کند
سوم مخابرات در چه جایی تا کنون سرمایه گذاری کرده که اکنون انتظار درآمد از آن را دارد؟ کدام بذر در زمین کشت مخابرات کاشته شده که انتظار محصول پر بار داریم؟
چهارم ۸ سال فشار بر روی پرسنل انگیزه را از کلیه پرسنل رسمی و خصوصی گرفته است دیگر سال هاست به بخش های فنی اهمیتی داده نمی شود آیا درآمد مخابرات از کار فنی هاست یا بخشهای ستادی که آمار ارائه می کنند؟
بهرحال آینده روشنی برای مخابرات دیده نمی شود مگر اینکه بطور کل دیدگاه هایمان عوض شود. سیاست های درست و پر درآمد …. افراد کارآمد جهت تعامل با دولت و مجلس جهت بالا بردن پالس ، فرهنگ سازی جهت استفاده بهتر و بیشتر از تلفن ثابت ( متاسفانه یکی از مشکلات مخابرات تقابل سیار و ثابت و ارتباط مالی آنها با هم است که با توجه به قدرت سیار، اجازه هرگونه اختیاری و ابتکار عملی از ثابت گرفته شده است مثل بسته های مکالمه سیار) و ….

 

971900cookie-checkمطلب وارده -تحلیلی بر چرایی شرایط فعلی در مخابرات.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
12 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    … خانه ها کجا هستند ؟؟؟؟؟؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام عذرخواهی میکنم کامنت شما قابل انتشار نبود

  2. علی تنها می گوید

    با سلام خدمت سردبیر عزیز و پرنده آبی
    ” بودن یا نبودن مسئله این است “.
    آیا برای بودن در بالا باید تن به هر ذلتی داد ؟ آیا نبودن اینقدر ترسناک است که حاضر میشویم عزت نفس خود را در پیشگاه هر کسی قربانی کنیم ؟
    تنها جواب ذلت مخابرات ذلت کارکنان آن است بیاییم واقع بین باشیم چرا این بلا سر بقیه شرکتها از قبیل آب و برق و فاضلاب و پتروشیمی و …. نیامد ؟
    در سایت و کانالها حتی در کامنتهای این مطلب همه صحبت از رفاهیات، پاداش و مسائل مالی است .کسی حتی این سوال را نپرسیده آیا مخابرات اینقدر ابتر است که از دیگر موسسات مدیران آن انتصاب شوند؟ عزت خود را به چند ريال فروخته ایم .

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      جالب اینکه برایش حتی یک ریال هم نگرفته ایم!

    2. پرنده آبی می گوید

      سلام
      علی جان
      سوالات زیادی در بحث خصوصی سازی مطرح میشود که قحط الرجال هم یکی از آنهاست اما واقعیت این است که ما مدیران مخابراتی هم داشته ایم‌که کاری پیش نبرده اند پس شاید افراد مهم نباشند این سیاست کلان سهامدار عمده است که اجازه روند صحیح به مخابرات ایران را نمیدهد. به نظر شما جدایی سیار از ثابت و سرازیر کردن‌کلیه پرسنل به ثابت نشانه چیست؟ به غیر از این است که سهامدار عمده میخواد صرفا سود خود را بدون هزینه بردارد؟ اینکه میگویند ثابت ضرر ده است به غیر این است که هزینه جاری پرسنل ( که بقول خود آقایان ۷۰ درصد کل هزینه هاست ) نزدیک به ۵۰ درصد آن مستقیم و غیر مستقیم از سیار تحمیل میشود؟ سیاست بسته های مکالمه سیار آیا ضرر مستقیم آن از جیب ثابت نیست؟ مگر سیار نمی تواند بابت این ضرر هنگفت تفاهم نامه ای امضا کند و درصدی از درآمد بسته های مکالمه را به ثابت بدهد…. بگذریم خیلی چیزها از قبل برنامه ریزی و سیاست گذاری شده تا این تفکرات عوض نشود راهی برای نجات ما نخواهد بود جز بازنشستگی

  3. زیبا کلام تبریزی می گوید

    در تایید مطالب عنوان شده مبنی بر عدم اهمیت به بخش های فنی همین بس که در دو سه سال گذشته چندین مرکز مخابراتی دچار آتش سوزی شده اند مراکز لیقوان ، آرپادره سی ، مرکز پر ظرفیت فجر تبریز که 100 درصد سوخت و اخیراٌ نیز قسمتی از مرکز شهید رحیمیان تبریز که خوشبختانه سریع خاموش گردید از جمله دسته گلهایی است که مدیریت قبلی و حال حاضر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی به آب داده اند

  4. محمد حاصلی می گوید

    سلام جناب آقای مهندس صدری
    مدیرعامل محترم شرکت مخابرات ایران
    حضرتعالی با کاهش فاصله مدیران و کارکنان از دغدغه های کارکنان اطلاع حاصل کردید . موضوع رفاهیات کارکنان ، طبقه بندی مشاغل کارکنان شرکتی ، و وضعیت بازنشستگی و بازنشستگان مورد توجه و شروع به رسیدگیتان قرار گرفت .
    تشکر پرسنل شرکت برای این سرآغاز نیک را بپذیرید .
    لاکن تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی شرکت طبق قانون و آیین نامه مصوب ۸۹ هیئت مدیره محترم ، به دایمی با توجه به شرایط کنونی و کاهش عنقریب نیروهای شرکت ، بدلیل فرارسیدن بازنشستگی جمع کثیری از پرسنل شرکت و شرایط تحریم تحمیلی استکبار ، از مهمترین مسائل میباشد که کاملا از هر اقدام دیگر کم هزینه تر و بسیار پرسودتر و اقتصادی برای کلیت شرکت می باشد .
    با این نیروهای متخصص و دانشگاهی و مسلط به تکنولوژی و دارای تجربه شغلی مخابرات و وفادار و حتی ایثارگر که در این شرایط با وجود استخوان در زخم و عدم امنیت شغلی و نبود فریادرسی بغیر از خداوند رحمان ، بعد از سالها ، فقط خواست شرعی و قانونی و صنفی خود را به اطلاع جنابعالی بعنوان بالاترین مقام محترم اجرایی شرکت رسانده اند .
    جنابعالی خود فرمودید که فرقی بین قراردادی شما و دایمی نیست ، اکنون منتظر دستور اجرایی نهایی عادلانه، بنا به فرموده جد بزرگوارتان جهت رفع این فرق و بی قانونی و ظلم هستیم .

    انگیزه ایجاد شده در این عمل صحیح و قانونی، موتور محرکه قوی برای پیشبرد کلیه وظایف قبل و وظایف جدید ترسیم شده جهت برنامه های پیشرو و راهبردی جنابعالی برای ارتقاء کیفیت کار و رضایت مشتری و اعتبار برند مخابرات و نتیجتا افزایش سود و درآمد شرکت مخابرات ایران میباشد .

    امید است کلیت هیئت مدیره محترم شرکت و تیم مدیریتی جنابعالی این مورد را مورد مداقه قرار و با ملاحظه ، اسلامی و اقتصادی و قانونی بودن تبدیل وضعیت پرسنل قراردادی شرکت به دایمی ، این اقدام مدیریتی احسن را عملی فرمائید .

    همکاران و مدیران و دوستان قراردادی شرکت
    متشکریم

  5. ناشناس می گوید

    بسیار عالی بود.

  6. کارمند فریب خورده می گوید

    مهمترین علت وضع موجود این است که یک عده از مدیران در دوران دولتی سیر میکنند و حاضر به تغییر اوضاع نیستند یک سری به روش خصولتی که هم اکنون گریبانگیر آن هستیم عادت کرده اند ومنافعشان کاملا در ادامه وضع موجود است وعده ای قلیل بادرک درست از خصوصی سازی بدنبال ایجاد شرایطی مشابه شرکتهای خصوصی واقعی هستند ولی زورشان به دو گروه قبلی خصوصا گروه دوم نمیرسد.وما پرسنل نیز هر کدام بسته به وضع خود بنوعی دنباله رو این سه دسته هستیم وصد البته حق وحقوق قانونی به تاراج رفته ونتیجه ای که میتوان گرفت به این زودی این کلاف باز شدنی نیست مگر باگذر زمان و آگاهتر شدن بیشتر به اوضاع زمانه و تلاش جهت ارتقا در کلیه سطوح شرکت مخابرات ایران توسط کلیه سطوح پرسنلی از مدیران ارشد تا کارکنان رده پایین

  7. بازنشسته می گوید

    با سلام خدمت سردبیر محترم وهمکاران وبازنشسته ها
    بر اساس فصل چهارم حقوق ودستمزد وفوق العاده کارکنان شرکت مخابرات ایران مصوب 1389
    ماده 22 صفحات 28 و29 کمک هزینه های پرداختی بشرح فایل ذیل میباشد.
    حداقل دستمزد قانونی سال 1397 مبلغ 1261269 ریال میباشد.
    فایل مربوط به رفاهیات ضمیمه میباشد.
    1-کمک هزینه مسکن
    کلان شهرها 22 % حداقل دستمزد قانونی
    مراکز استانها 18%حداقل دستمزد قانونی
    شهرستانها 10% حداقل ذستمزد قانونی
    2-کمک هزینه ایاب وذهاب
    کلان شهرها ماهانه 40% حداقل دستمزد قانونی
    مراکز استانها ماهانه 30% /////////////////
    شهرستانها ماهانه 10% ////////////////
    3-کمک هزینه غذا (ناهار)
    30% حداقل دستمزد قانونی آن سال (به ازائ روزهای کاری بصورت ماهانه )
    4-کمک هزینه خرید کتاب سالیانه 40% حداقل دستمزد قانونی آن ماه
    5-روز جهانی ارتباطات وروز جهانی کارگر سالیانه 25% //////////////
    6-کمک هزینه تامین لباس سالیانه 50% /////////////
    7-سبد کالای ماه مبارک رمضان سالیانه 40% /////////////////////
    8- سالروز پیروزی انقلاب اسلامی سالیانه 25% ///////////////////
    9-ولادت حضرت فاطمه (س) وولادت حضرت علی (ع) سالیانه25% ////////
    10-ولادت حضرت رسول (ص) سالیانه 25% //////////////
    11-اعیاد شعبانیه سالیانه 25% ////////////
    12-عید سعید غدیر خم سالیانه 15% ///////////
    13-کمک هزینه تحصیلی
    ابتدائی 50%
    راهنمائی 60%
    دیرستان 70 %
    14-کمک هزینه کفن ودفن 10% حداقل حقوق ماهانه
    15 -کمک هزینه آزدواج (تا سه فرزند ) 10% ///////
    حال با توجه به حداقل حقوق سالیانه هرسال میتوانید رفاهیات هر سال را جداگانه حساب نمائید.
    بطور مثال حداقل حقوق سال 1391 3897000ریال بوده است
    در سال 1397 حداقل حقوق 12000000 ریال میباشد

    1. ناشناس می گوید

      از چه تاریخی به بازنشسته ها پرداخت میگردد وتفاوت رفاهیات از سال 1389 تاکنون کی پرداخت میگردد ؟؟؟

    2. ناشناس می گوید

      راستی بن خوابار امسال55% حداقل حقوق 1397 یعنی 6600000 ریال ماهانه میباشد.

نظرات بسته شده است.