مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شرکتهای دانش بنیان ICT در نمایشگاه «ایران اکسپو» حضور می یابند

مخابرات ما- مجید تکبیری در نشست تعامل و هماهنگی با شرکت های دارای محصول صادراتی جهت تشکیل پاویون فاوا به میزبانی دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: برای حضور مقتدر بخش خصوصی در صحنه های بین المللی و معرفی توانمندی های فعالان حوزه ICT در این نمایشگاه تمام تدابیر برای هرچه باشکوه تر نشان دادن این رویداد فراهم شده است.

وی ادامه داد: پیش تر فراخوانی برای دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان علاقمند به حضور در این نمایشگاه ارسال شد و شرکت های متعددی در حوزه های فناوری اطلاعات، ارتباطات و مخابرات اعلام آمادگی و برای حضور در نمایشگاه ثبت‌نام کردند.

وی افزود: هدف حضور در این نمایشگاه برای این شرکتها، علاوه بر برقراری ارتباط با فعالان صنعت فاوای جهان، بازارسازی برای محصولات دانش بنیان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

تکبیری با بیان اینکه برای بازارسازی محصولات دانش بنیان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به ویژه در منطقه، دارای پتانسیل و مزیت صادراتی هستیم، گفت: با کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی و قاره آفریقا روابط خوبی در حوزه صادرات برقرار است و براین اساس، تعاملات با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای ثبت نام شده در اولویت قرار گرفته است.

در این این جلسه طرفین شرکت کننده در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۱۸ ، ابراز امیدواری کردند که برگزاری این چنین رویدادهایی باعث رشد و بالندگی هرچه بیشتر اقتصاد ایران به خصوص در حوزه صادرات می شود.

همچنین مهمانان این جلسه به بیان نظرات و برخی مشکلات صادرات محصولات ICT اشاره کردند که برخی از آنها به شرح است:

– از میان موانع اقتصادی، به‌طور خاص می‌توان از ثبات نرخ ارز و سرکوب ارزی و موانع سرمایه‌گذاری نام برد. از آنجا که تولیدات داخلی فناوری‌های پیشرفته نیازمند واردات مواد و تجهیزات مربوطه است، نوسانات نرخ ارز مانعی برای تولیدات داخلی و در نتیجه صادرات این فناوری‌ها به حساب می آید و جو مساعد و آرام مورد نیاز برای تجارت خارجی را مختل می‌کند.

– یکی از مشکلات اساسی و غالب در اقتصاد ایران، سرمایه‌گذاری، به ویژه در بخش خصوصی است. باید شرایط مساعد برای سرمایه‌گذاری در زمینه صادرات نیز فراهم شود. بدون افزایش سرمایه‌گذاری و استفاده بهینه از منابع تولید، نمی‌توان امیدی به افزایش صادرات غیرنفتی در بلندمدت داشت؛ بنابراین برای رسیدن به این هدف باید ابتدا موانع سرمایه‌گذاری را از بین برد.

– مشکلات ساختاری مربوط به صادرات غیرنفتی را می‌توان موانع اداری، خدماتی و امور گمرکی، کمبود راه‌ها و اسکله‌های مناسب، مشکلات حمل ونقل و ترخیص کالا، بی‌ثباتی قوانین و مقررات تجاری و ضعف اطلاع‌رسانی دانست که حل این موانع برخی در کوتاه‌مدت و تعدادی نیز در بلندمدت امکان‌پذیر است که می‌تواند باعث شکوفایی صادرات غیرنفتی از جمله صادرات فناوری‌های پیشرفته و خدمات فنی و مهندسی شود.

969620cookie-checkشرکتهای دانش بنیان ICT در نمایشگاه «ایران اکسپو» حضور می یابند

نظرات بسته شده است.