مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

توضیحات وزیر ارتباطات درخصوص قطع شدن اینترنت ایران و گران شدن بسته‌های اینترنت

مخابرات ما- چند روزی می‌شود که ماجرای قطع شدن اینترنت ایران در راستای تحریم‌های آبان ماه آمریکا، بحث داغ رسانه‌ها شده است و ماجرا از آنجایی شروع شده که رئیس سازمان پدافند غیرعامل اعلام کرد مرحله جدید تحریم‌ها احتمالاً در اینترنت کشور تداخل ایجاد خواهد کرد. با وجود آنکه احتمال قطع کلی اینترنت توسط یک کشور بسیار بعید به نظر می‌رسد، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات سرانجام در خصوص این موضوع اظهار نظر کرد.

او در طی تماس تلفنی که در یک برنامه تلویزیونی برقرار شد، اعلام کرد که جای نگرانی برای قطع شدن اینترنت در کشور وجود دارد. جهرمی گفت:

دسترسی به اینترنت در دنیا رئیس ندارد که بگوییم آمریکا رئیس اینترنت است و اینترنت ایران را قطع می‌کند. اما در حوزه خدمات و سرویس‌ها، آمریکا با تحریم برخی دسترسی‌ها به خدمات به کسب و کار جوانان ما لطمه زد و ممکن است این تحریم‌ها تشدید شود.اما جای نگرانی برای قطع شدن اینترنت ایران نیست.

مساله دیگری که جهرمی در این تماس تلفنی به آن پرداخت، موضوع شکایت کاربران از تغییر نرخ بسته‌های ترکیبی اینترنت موبایل (شبانه+ روزانه) و گرانی شدن بسته‌ها بود که به تازگی توسط اپراتورها اعمال شده است. وزیر ارتباطات در پاسخ به این انتقادات اعلام کرد که در حال پیگیری موضوع است. او گفت:

در حال پیگیری این موضوع هستیم. من خودم هم بسته اینترنتی می‌خرم که روی قبض آخر ماه پرداخت می‌کنم. اما این ماه قبض موبایل من یک میلیون و 200 هزار تومان آمده است.

اپراتورها در بسته‌های جدید اینترنت خود، کاربران را به نوعی به خرید بسته‌های ترکیبی مجبور کرده‌اند. به نوعی که کار ناچاراً در ازای دریافت اینترنت روزانه، باید برای اینترنت شبانه‌ای هم که همراه آن است، هزینه پرداخت کند. تا پیش از این اینترنت شبانه از سوی اپراتورهای به رایگان ارائه می‌شد، اما حالا کاربران مجبور به پرداخت هزینه آن هستند، حتی اگر از آن استفاده‌ای نکنند و این موضوع باعث افزایش قیمت اینترنت موبایل شده است.

969470cookie-checkتوضیحات وزیر ارتباطات درخصوص قطع شدن اینترنت ایران و گران شدن بسته‌های اینترنت

نظرات بسته شده است.