مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

استاندار خراسان شمالی از طرح های ICT کردستان بازدید کرد.

مخابرات ما-  کردستان از استان های موفق در حوزه ایجاد کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین پایلوت کشور در اجرای طرح تکاپو در حوزه ICT است که به همین منظور محمدرضا خباز استاندار خراسان شمالی به کردستان سفر کرده تا از این طرح ها بازدید کند.
در این سفر علاوه بر اینکه برخی از مدیران کل خراسان شمالی از جمله صنعت، معدن و تجارت، فناوری اطلاعات و ارتباطات خباز را همراهی می کردند، حسین فیروزی معاون هماهنگی امور توسعه کردستان نیز همراه وی بود.
مرکز نوآوری و فناوری سلامت ژین، شرکت فناوری ارتباطات ژوری مانگ، شرکت کنترل گستر کهربا در سنندج، مراکز پیشران توسعه کسب و کارهای ICT ، پارک علم و فناوری از جمله مراکزی است که استاندار خراسان شمالی از آن بازدید کرد.
مدیر مرکز نوآوری و فناوری سلامت ژین در این بازدید ها گفت: شرکت فناوری پزشکی ژین در این استان فعالیت خود را از سال 95 شروع کرده و تا کنون هشت شرکت بومی را تحت پوشش خود برده است.
آرمان قوامی اظهار داشت: هم اکنون توانسته همکاری های خود با 14 بیمارستان استان را در بخش های بیمه ای و برخی خدمات دیگر انجام دهد و در کنار آن یک تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی و 300 قرار داد با بخش خصوص منعقد کرده است.
وی با بیان اینکه فعالیت های خود را در استان های مختلف از جمله اردبیل، همدان و کردستان شروع کرده است اضافه کرد: در آینده نیز در استان های آذربایجان غربی و شرقی فعالیت را شروع می کند و اجرای این فعالیت ها در خراسان شمالی در اولویت قرار گرفته است.
وی افزود: از ابتدای اجرای طرح تکاپو تاکنون 210 نفر تحت پوشش دوره های آموزشی این مرکز قرار گرفته و از بین این افراد 10 نفر برتر برای ایجاد شرکت های جدید بومی جذب شده اند که پیش بینی می شود در یک سال آینده شمسی این شرکت ها وارد مدار فعالیت شوند.
شرکت فنی مهندسی اهورا که از جمله شرکت های موفق طرح تکاپو به شمار می آید تاکنون برای 30 نفر بصورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده و در زمینه های مربوط به طراحی سیستم جامع اطلاعات بیمارستان، توسعه فناوری های پزشکی و پرونده الکترونیک سلامت فعالیت می کند.
مدیرعامل شرکت ژوری مانگ نیز در بازدید استاندار خراسان شمالی از این طرح گفت: شرکت ژوری مانگ از جمله های شرکت های تولید کننده بازی های رایانه ای و موبایلی در کشور و جهان است که تا کنون 24 بازی ویژه موبایل و سه بازی ویژه کامپیوتر را طراحی و ساخته است.
محمد حیدری افزود: هم اکنون برخی از محصولات این شرکت از جمله بازی رایانه ای شوفر در 83 کشور دنیا به 9 زبان مختلف از جمله کردی، فارسی، انکلیسی، آلمانی و روسیه ای به فروش رسیده است.
شرکت کنترل گستر کهربا در سنندج نیز از دیگر طرح های مورد بازدید استاندار خراسان شمالی بود که ئاکو کشاورز مدیرعامل این شرکت در این بازدید گفت: این شرکت به عنوان یک شرکت دانش بنیان و پژوهش محور با تکیه بر توان و دانش فنی نخبگان دانشگاهی و صنعتی و با هدف تولید توسعه و ترویج سیستم ها و الگوریتم های مدرن کنترلی و شبیه سازی در صنایع مختلف فعالیت می کند.
وی افزود: کسب عناوین مختلفی همچون گروه کار نمونه کشوری، کارآفرین جوان برتر کشور، برگزیده یازدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی و همچنین ثبت 18 عنوان اختراع ملی دارای تائیدیه و مستندات علمی پژوهشی در گرایش‌های مختلف کنترل از جمله افتخارات شرکت کنترل گستر کهربا است.

** طرح تکاپو برای 750 نفر شغل ایجاد کرده است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این بازدید ها گفت: طرح تکاپو که از طرح های الگوی کشور در این استان است تا کنون توانسته با تکیه بر دانش و توان نیروهای بومی برای حدود 750 نفر شغل را ایجاد کند.
برهان صلواتی اظهار داشت: این طرح پنج ساله از بهمن سال 1394 شروع و تا 1400 ادامه می یابد و مقرر شده در آن با حمایت های معنوی دولت و تلاش نهادهای بخش خصوصی برای یک هزار و 500 نفر اشتغال ایجاد کند که تا کنون 50 درصد این تعهد در کردستان محقق شده است.
وی افزود: کردستان در زمینه تحقق برنامه های اشتغالزایی بویژه در حوزه طرح تکاپو در ردیف سه استان برتر کشور قرار گرفته است و تا کنون 14 نهاد در طرح تکاپو در استان ایجاد شده است.
وی افزود: پیش بینی می شود تمام تعهدات این طرح در کردستان تا سال 1398 به صورت کامل اجرا شود.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان کردستان نیز در این بازدید گفت: دولت برای حمایت از طرح های مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات حمایت های مختلفی را اعمال می کند از جمله آن می توان به تخصیص تجهیزات فیزیکی و سخت افزاری برای آموزش و راه اندازی نهادهای مختلف پیشران توسعه این کسب و کارها اشاره کرد.
فردین سعیدی افزود: از جمله این موارد هزینه پنج میلیارد ریالی برای طرح ها و نهادهای پیشران توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در پارک علم و فناوری است که این هزینه به پارک برای برگزاری دوره های مختلف تحویل داده شده است.
به گزارش ایرنا، اجرای طرح توسعه کسب و کار اشتغال پایدار( تکاپو) در 10 استان در رسته فعالیت های فناوری اطلاعات، گیاهان دارویی، پوشاک و گردشگری، اجرای آزمایشی طرح کارورزی در هفت استان و تعیین رسته فعالیت های دارای اولویت ایجاد اشتغال در تمام استان های کشور از جمله برنامه های توسعه اشتغال در کشور است.
ایران در سال 2020 میلادی (1400 – 1399 شمسی) در آمد 100 هزار میلیارد تومان تجارت ICT (فناوری اطلاعات و ارتباطات) را هدف گذاری کرده و استان کردستان نیز در قالب طرح تکاپو بدنبال کسب 2 درصدی از این چشم انداز است.
دولت با طرح تکاپو (توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار) در محورهای مختلف با استفاده از ظرفیت های بومی کشور و بکارگیری تجارب سازمان های بین المللی، به دنبال ارائه برنامه منسجمی برای ایجاد اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی است.
گردشگری، IT و ICT و گردشگری سلامت از جمله رسته های مختلف طرح تکاپو برای توسعه سیستم کسب و کار معطوف به اشتغال پایدار بوده و استان کردستان از بهمن 1394 به عنوان الگوی کشوری در رسته ICT انتخاب شده است.
دولت با طرح تکاپو در کردستان بدنبال ایجاد زیرساخت ها و فراهم آوری سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ایجاد 6 هزار شغل مستقیم و بیش از 18 هزار شغل غیر مستقیم در بخش های IT و ICT است.

966050cookie-checkاستاندار خراسان شمالی از طرح های ICT کردستان بازدید کرد.

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.