مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نمایشگاه های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات ادغام شود.

مخابرات ما- بیست و چهارمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک(الکامپ) اواخر تیرماه امسال و سپس در مهرماه، نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی (تلکام) نیز برگزارشد و در ادامه، آبانماه شاهد برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال خواهیم بود.
در همین پیوند «سعید رسول اف» رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان نرم افزار تلفن همراه ایران عصر دوشنبه در گفت و گوبا خبرنگار ایرنا افزود: ادغام این نمایشگاه ها به گونه ای که همه بخش های اقتصاد دیجیتال اعم از سخت افزار و نرم افزار را دربرگرفته و به صادرات نیز کمک کند، نتیجه بهتری به همراه خواهد داشت.
وی ادامه داد: اکنون برگزاری نمایشگاه های مجزا در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات فقط اتلاف منابع ملی را به دنبال دارد ضمن آنکه با استقبال خوب از سوی مردم و مخاطبان نیز مواجه نمی شود.
این تولیدکننده محتوا، بر ضرورت برنامه ریزی برای برگزاری یکپارچه نمایشگاه های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات که همه بخش های اقتصاد دیجیتال را دربرگرفته جنبه بین المللی داشته و درضمن رویکردی صادرات محور داشته باشد تاکید کرد.
رسول اف، به تلاش برای برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال اشاره کرد و گفت: نمایشگاه رسانه های دیجیتال فقط نمایشگاهی است که در بخش محتوای دیجیتال نقش آفرینی می کند و در سال های گذشته نیز خوب و موفق بوده است.
رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان نرم افزار تلفن همراه ادامه داد: نمایشگاه رسانه های دیجیتال در سال های 1389 و 1390 رونق خوبی داشت اما با توقف هایی مواجه شد و اکنون 2سال است که رونق دوباره گرفته است.

** زمان برگزاری نمایشگاه رسانه های دجیتال مطلوب نیست
وی زمان در نظر گرفته شده برای برگزاری این دوره از نمایشگاه (از نهم تا 14 آبانماه) را مناسبی ندانست و درباره دلایل آن گفت: فاصله کوتاه با برگزاری نمایشگاه الکام از جمله دلایل آن است؛ زیرا شرکت هایی که در زمینه تولید محتوا فعالند، در آن نمایشگاه نیز حضور داشته و هنوز نتوانسته اند خود را آماده کنند.
رسول اف خاطرنشان ساخت: از طرف دیگر، این زمان بین دو مناسبت بسیار مهم مذهبی اربعین و ایام 28 صفر است که همه را درگیر خود می کند و تعداد زیادی از مردم عازم عتبات هستند و شرکت ها نیز درگیر خدمات رسانی اربعین؛ بنابراین پیشنهاد داده ایم به زمان بهتری موکول شود تا شرکت ها و مردم بتوانند با خیالی آسوده تر حضور یابند.

** سایه مشکلات اقتصادی بر سرشرکت های تولیدکننده محتوا
رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان نرم افزار تلفن همراه ادامه داد: از طرف دیگر بحث توان مالی بسیاری از شرکت ها نیز در این میان مطرح است؛ وضعیت اقتصادی کنونی کشور روی این شرکت های کوچک و بزرگ اثرگذار بوده و توان مالی شرکت ها را با چالش مواجه کرده است؛ در عمل هزینه های نمایشگاه برای آنها سنگین است.
وی افزود: مسئولان چاره اندیشی کنند تا این رویدادهای بخش آی.سی.تی که تعداد آنها زیاد شده و توقع برای حضور بخش خصوصی نیز هست، با یکدیگر تجمیع شود و ما در یک فضای بین المللی حضور موفقی داشته باشیم؛ ضمن آنکه شرکت های بین المللی برای حضور در آن از یکدیگر سبقت بگیرند و فقط بحث حضور نباشد.

965540cookie-checkنمایشگاه های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات ادغام شود.

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.