مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

226 روستای ایلام تا پایان امسال از اینترنت پرسرعت برخوردار می شوند

مخابرات ما- عباس بیرامی در نشست بررسی مسایل و مشکلات مخابرات و اینترنت با اشاره به اتصال 240 روستای استان در سال گذشته به اینرنت پرسرعت افزود: امسال نیز اجرای این پروژه در 226 روستای ایلام انجام می شود که از این تعداد 20 روستا در شهرستان دهلران قرار دارد که قرار است 10 میلیارد ریال بدین منظور هزینه شود.

وی با اشاره به راه اندازی سایت هایی در روستاهای جلیزی و صمانه این شهرستان گفت: بزودی با روشن شدن این سایت ها شاهد اینترنت پرسرعت در این روستاها خواهیم بود.

مدیر کل فناوری ارتباطات استان ایلام با اشاره به اجرای 60 کیلومتر فیبرنوری در مرزهای چیلات و چنگوله افزود: برای اجرای 30 کیلومتر فیبرنوری در مرز چیلات 30 میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون مدیر کل مخابرات استان ایلام  نیز  گفت: با توجه به مشکلات فیبرنوری هوایی منطقه و قطعی آن بصورت کوتاه مدت مشکل تلفن ثابت این مناطق از طریق رادیویی حل می شود.

وی افزود: برنامه دیگر که بصورت دراز مدت در دستور کار است خاکی کردن فیبرنوری در چند فاز بوده که بطول 42 کیلومتر اجرایی خواهد شد.

مراد احمدی از تامین فیبرنوری این مسیر به اعتبار 12 میلیارد ریال خبر داد و افزود: در صورت موافقت اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای برای استفاده از مسیر کنار جاده به منظور اجرای فیبرنوری و حل مسایل حفاری این مهم عملیاتی خواهد شد و در مجموع 32 میلیارد ریال برای خاکی کردن فیبرنوری در این مسیر هزینه می شود.

احمدی با اشاره به برخی نقاط کور و عدم آنتن تلفن همراه در شهرستان دهلران یادآور شد: بزودی یک تیم کارشناسی برای بررسی بیشتر به این مناطق اعزام و با توجه به رایزنی های انجام شده ارتباط جی اس ام رادیویی روستای بیات به همراه اول تبدیل می شود.

مدیر کل فناوری ارتباطات استان ایلام نیز گفت: بزودی مشکل اینترنت در بخش های سراب میمه و زرین آباد حل و راهکارهای مناسبی از طریق رادیویی و پایدار کردن فیبرنوری و ارتقاء کیفیت اینترنت برای مشترکان این بخش ها شاهد خواهیم بود.

فرماندار دهلران هم در این نشست بر رفع مشکلات تلفن همراه، ثابت و اینترنت در بخش های زرین آباد و سراب میمه تاکید کرد و گفت: رفع مشکلات تلفن همراه از سه راهی کاور به سمت زرین آباد، مسیر زعفرانیه، زرآب به گوراب و 20 کیلومتر از مسیر دهلران به آبدانان و همچنین رفع مشکلات ارتباطی در روستای بیات از دیگر درخواست های مردم است.

سید حسینعلی موسوی قطعی تلفن و اینترنت در 2 بخش زرین آباد و سراب میمه را موجب مشکلاتی برای ادارات و مردم دانست و افزود: نیاز است با برنامه ریزی و پیگیری در کوتاه مدت و بلند مدت این موضوع حل شود تا شاهد برخورداری مردم این دوبخش از خدمات با کیفیت تلفن و اینترنت در این دو بخش باشیم.

964450cookie-check226 روستای ایلام تا پایان امسال از اینترنت پرسرعت برخوردار می شوند

نظرات بسته شده است.