مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مکالمه ارزان قیمت تازه شروع شده است

از نظر بسیاری از مردم آن زمان در آینده، اکنون فرارسیده است. به لطف سرویس‌های اینترنتی چون اسکایپ و گوگل تاک. نرم افزار را بر روی کام شخصی یا لپ تاپ تان نصب کنید و بعد می توانید هرچقدر که بخواهید با راه دی۔ به صورت رایگان مکالمه کنید.

البته در صورتی که همصحبت شما هم نرم افزار مشابهی را بر روی کامپیوترش نصب کرده باشد.

تماس با خطوط تلفن ثابت با تلفن‌های همراه تقریبا هزینه‌ای ندارد (با اسکایپ در ژوئن ۲۰۱۱ حدود ۲ سنت در هر دقیقه برای تماس از بریتانیا به امریکا).

حتی برای کسانی که ترجیح می‌دهند برای تماس از یک تلفن معمولی استفاده کنند هم مکالمه بسیار ارزان تمام می‌شود.

وقتی کتاب کرن کراس چاپ شد، تماسی با متوسط زمان یک دقیقه بین آمریکا و دیگر کشورهای OECD ،۸۱ سنت هزینه داشت.

مکالمه ارزان قیمت تازه شروع شده است

مکالمه ارزان قیمت تازه شروع شده است.

کارشناسان فناوری موفقیت تماس تصویری را از سال ۱۹۳۶، وقتی رایش پست المان اولین سرویس عمومی ویدئو فون را عرضه کرد، پیش بینی می‌کردند.

حالا این اتفاق در حال رخ دادن است. برای مثال اسکایپ به کاربرانش اجازه می‌دهد تماس‌های تصویری رایگان برقرار کنند و در نیمه اول سال ۲۰۱۰ تماس‌های برقرار شده از طریق این نرم افزار، ۴۰ درصد از ۹۵ میلیارد دقیقه‌ای را که مردم صرف سرویس تماس تصویری کردند به خود اختصاص داد.

تماس‌های تصویری با اسکایپ یا گوگل یا آی چت در اپل ممکن است برای یک مادر بزرگ خانه دار به اندازه کافی خوب باشد اما هنوز کیفیت و اعتبار آن برای ارتباط‌های تصویری تخصصی که بتوانند جایگزین جلسات رودررو بشوند به اندازه کافی راضی کننده نیست.

به همین دلیل چند شرکت از جمله سیسکو و اچ پی حضور از راه دور را گسترش داده‌اند.

دوربین ها، میکروفن ها و بلندگوها در یک استودیوی مخصوص به گونه ای تعبیه می‌شوند که کاربران بتوانند یکدیگر را به معنای واقعی کلمه رودررو ببینند و صداها از سمت نمایشگرهای بزرگی به گوش می‌رسند که بلندگوها را نشان می‌دهند.

شبکه‌های پرسرعت و روش‌های هوشمند فشرده‌سازی داده ها تضمین می‌کنند که ارتباط آنی و بدون تأخیر باشد. بعد از چند دقیقه شرکت کنندگان فکر می‌کنند که همگی در یک اتاق حضور دارند.

آینده مکالمه تلفنی

چنین استودیوهایی هنوز گران هستند. اما با کاهش قیمت آنها، در دنیای به هم پیوسته و یکی شده، این نوع ارتباط به سرعت روشی متداول و پیش پا افتاده خواهد شد.

انتظار این را داشته باشید که در دهه های آینده به سفرهای کاری بسیار کمتری بروید. البته به قیمت آن که تا دیروقت بیدار بمانید یا صبح زود بیدار شوید تا در یک جلسه حضور از راه دور با همکارانتان در نقاط دیگر دنیا با منطقه زمانی متفاوت، شرکت کنید.

به تدریج حضور از راه دور راهش را به نشیمن خانه‌های شما باز خواهد کرد و احتمال دارد در دستگاه تلویزیون، که بزرگتر و تخت‌تر خواهد شد، تعبیه شود و خریداران با روش‌های جدید استفاده از آن آشنا خواهند شد.

در حال حاضر برخی خانواده ها از طریق تماس با خویشاوندانشان میزبان «شام‌های اسکایپی» می‌شوند.

بعضی دیگر هرگز تماس را قطع نمی‌کنند، به این صورت که یک صفحه نمایش در آشپزخانه نصب می‌کنند و این نمایشگر مانند پنجره‌ای که در خانه طرف مقابل‌شان باز شود، عمل می‌کند.

هردو عادت نشان می‌دهند که ممکن است در آینده خانه‌ها دیوارهای تصویری داشته باشند که اتاق‌ها و جاهای دیگر را به هم متصل می‌کنند.

961640cookie-checkمکالمه ارزان قیمت تازه شروع شده است

نظرات بسته شده است.