مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

افزایش تعرفه, تلاشی همگانی در مخابرات, برای برون رفت از بحران جاری.

سردبیر

مخابرات ما- مدتی است مدیران ارشد مخابرات ایران از هیئت مدیره تا مدیر عامل و معاونین, همچنین مدیران ستادی در تلاشی سخت و دشوار برای متقاعد کردن دولتی ها به افزایش تعرفه.

البته من باید امانتدار باشم و وقتی در باب موضوعی بحث می کنم حتما دیدگاههای دسته های مخالف را هم نشان بدهم.اینجا هم باید بگویم گروهی از مدیران مخابراتی اعتقاد دارند افزایش تعرفه راه افزایش درآمد نیست چرا که مردم به سرعت راهی برای کاهش هزینه هایشان پیدا می کنند, لذا باز هم به بی پولی برمیگردیم.

اما باید گفت در این لحظه ساده ترین و سریعترین روش برای جبران هزینه های ناخواسته مخابرات , یا جبران کاهش درآمدش بخاطر حذف آبونمان, همین افزایش تعرفه است.

همین الان, در همین لحظه و در همین آن, باید به این شرکت پول تزریق شود وگرنه فردا را نخواهد دید.مشکل بسیار عمیق است.

با حذف آبونمان, فقط در یک سال 800 میلیارد تومان از درآمد مخابرات کسر می شود.مبلغ برگشتی به مردم حدود 1200 میلیارد تومان است.کل درآمد مخابرات با همراه اول در سال گذشته چیزی بیش از 2000 میلیارد تومان بوده است.در حالیکه در سال جاری بخاطر بدهی های شرکت به کارکنان, بازنشستگان و ایثارگران باید مبالغ زیادی به آنان پرداخت نماید.

 

با این اوضاع چه می شود کرد؟

دولت وظیفه دارد بخاطر سیاست های اخیرش کسر درآمد مخابرات را جبران کند.قانون خصوصی سازی در مخابرات همین است.بزودی این بخش از قانون مدون را برایتان منتشر می کنیم.

در حذف آبونمان, در همکدسازی, در بدهی های کارگزاران و تصمیم مجلس, و … بایددولت زیان مخابرات را جبران کند!

آیا خواهد کرد؟

در حال حاضر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سعی می کند به مخابرات کمک شود.در جلسه اخیر دولتی ها با مخابرات برای افزایش تعرفه, شنیده ایم که وزیر سعی دارد به مخابرات کمک کند.این غنیمتی است که فقط بدلیل همراهی مدیر عامل مخابرات و وزیر ارتباطات حاصل شده است.

اگر مثل گذشته اختلاف داشتند که حالا دیگر باید تابوت مخابرات را روی شانه ها می گذاشتیم.

آقایان! خانمها! دوستان! عزیزان! مشکل بسیار جدی است! مشکل بسیار جدی است!

باز گروهی چنین نگویند که من بخاطر حذف مطالبات کارکنا ن و بازنشستگان چنین می گویم.نه! اتفاقا دقیقا باید سهامداران از سه سال سود خود بگذرند تا این شرکت نفس بکشد. چند سال از حقوق اساسی کارکنان زدند حالا سه سال از حقوق خودشان بزنند.

اتفاقا دولت باید از سود سه ساله اش بنفع کارکنان صرفنظر کند تا بدهی دولت -کوتاهی از اجرای وظایفش نسبت به کارکنان- را جبران کند!

برای نجات مخابرات در سطرهای قبلی به یک راه حل اشاره کردم. سهامداران تا سه سال از برداشت سود سالانه صرفنظر کنند.

دوم اینکه دولت از جرائم درنظر گرفته برای مخابرات صرفنظر کند.

سوم اینکه دولت تلاش کند احکام دیوان عدالت اداری به شکلی جبران شود.

چهارم اینکه روشی جدید برای محاسبه تعرفه پیدا کنند تا درآمد مخابرات تکانی بخورد. این روش ممکن است کاهش قیمت اینترنت ماهانه مشترکان باشد.منظور ما فقط افزایش قیمت نیست بلکه بهینه سازی تعرفه ضروری است.

پنجمین و آخرین راه حل اجباری ادغام شرکت مخابرات در شرکت ارتباطات سیار است.هیچ بهانه ای هم قابل قبول نیست.

یک توضیح هم برای سوال ما پیدا کنند: چرا در بخش خصوصی همه می توانند بر اساس عرضه و تقاضا قیمت محصولات خود را تعیین کنند اما مخابرات نمی تواند؟!

960470cookie-checkافزایش تعرفه, تلاشی همگانی در مخابرات, برای برون رفت از بحران جاری.

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.