مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

هزینه نگهداری یک خط تلفن ثابت حدود ۷ تا ۹ هزار تومان در ماه

مخابرات ما- مهندس حسین فلاح جوشقانی، در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه ایران تلکام 2018، از طراحی اپلیکیشن تعاملی موبایل برای اطلاع از وضعیت خدمات رسانی اپراتورهای موبایل خبر داد و گفت: این اپلیکیشن تا پایان سال به بهره برداری می رسد و بر مبنای آن مشترکان می توانند کیفیت خدمات دهی اپراتورهای تلفن همراه را شناسایی و بررسی کنند.

فلاح جوشقانی گفت: در این سامانه میزان پوشش و نحوه سرویس دهی اپراتورها شفاف سازی خواهد شد و در این زمینه کاربران می توانند از طریق این اپلیکیشن کیفیت خدمات اپراتورها را گزارش کنند.

وی گفت: راه اندازی سامانه اعلام میزان تشعشع امواج الکترومغناطیسی و همچنین نقشه وضعیت شکایت مشترکان از خدمات اپراتورهای موبایل و اینترنت در راستای شفاف سازی وضعیت ارائه خدمات در این حوزه انجام می شود و با ایجاد سامانه انتشار آزاد اطلاعات نیز تمامی موارد اعلام شده در این سامانه در اختیار دستگاه های مرتبط قرار می گیرد.

معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی درباره عدم کارآمد بودن سامانه لغو پیامک های تبلیغاتی و اعتراض مشترکان به خاطر دریافت این پیامک های مزاحم گفت: ما با سامانه ۸۰۰ و از طریق پرتال اپراتورها و سامانه شکایت ۱۹۵ موضوع پیامک های تبلیغاتی را همچنان در دستور کار داریم و حتی بر اساس رفتارسنجی پیامک ها، این پیامک های مزاحم را مسدود می کنیم.

فلاح جوشقانی تاکید کرد: هم اکنون بیشترین آمار پیامک های تبلیغاتی مربوط به پیامک هایی است که از طریق سیمکارت های شخصی به کاربران ارسال می شود که در این زمینه با شناسایی سیم کارت ها نسبت به قطع آنها اقدام می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کنترل در مورد پیامک های تبلیغاتی به شدت صورت می گیرد اما ما نیز قبول داریم این موضوع به صفر نرسیده و همچنان برخی مشترکان با مشکلاتی در این زمینه رو به رو هستند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به این سوال که به رغم درخواست مشترک برای لغو پیامک در سامانه ۸۰۰ اما همچنان این پیامک ها پس از یک هفته مجددا فعال می شود تاکید کرد: این موضوع باید به صورت مصداقی رسیدگی شود و هر کاربر حداقل با یک بار درخواست در این سامانه نباید باز هم شاهد دریافت پیامک تبلیغاتی باشد.

معاون وزیر ارتباطات افزود: پیشنهاد مخابرات برای تغییر تعرفه ها به دلیل جبران لغو هزینه آبونمان از مشترکان فردا در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بررسی می شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با بیان اینکه هزینه نگهداری یک خط تلفن ثابت حدود ۷ تا ۹ هزار تومان در ماه است، گفت: مخابرات به طور میانگین حدود هزار تومان آبونمان در ماه از مشترکان می گرفت که با حکم دیوان عدالت اداری این مبلغ باید از قبوض مشترکان حذف شود.

وی گفت: از آنجایی که حذف این مبلغ حدود ۷۰۰ میلیارد تومان در درآمد مخابرات تاثیر دارد، مخابرات پیشنهادی مبنی بر تغییر تعرفه ها را قرار است فردا در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مطرح کند البته رسدیگی به این موضوع زمان بر بوده و با یک جلسه نمی توان به جمع بندی رسید.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه توسعه تلفن ثابت در کشور نیازمند سرمایه گذاری بالایی است، افزود: اپراتورهای FCP با توجه به اینکه مجوز راه اندازی خط تلفن ثابت دارند اما به سمت ارائه این خدمات ترغیب نمی شوند.

958840cookie-checkهزینه نگهداری یک خط تلفن ثابت حدود ۷ تا ۹ هزار تومان در ماه

نظرات بسته شده است.