مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

حضور 230 شرکت در نوزدهمین نمایشگاه تلکام در خصوص اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات

مخابرات ما- محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم افتتاحیه نوزدهین نمایشگاه تلکام در خصوص اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات اظهار داشت: در عصری به سر میبریم که خشونت و زورگویی علیه کشورهای جهان اعم از توسعه یافته و عقب مانده را فرا گرفته است و اینجاست که اهمیت ارتباطات و فناوری اطلاعات مشخص می‌شود. ارتباطات یکی از ابزارهای موثر در کاهش این خشونت در دنیا است که می‌تواند سرعت این روند را افزایش داده و صلح را به ارمغان آورد و همچنین در نمایاندن وجهه‌های منفی و خشونت موثر باشد. سال گذشته در چنین روزی اهدافی را برای خودمان مشخص کردیم که در این یکسال به بیشتر آن‌ها رسیدیم و چند مورد محدود هم بود که موفق نشدیم به آن‌ها برسیم در حال حاضر همه شهرهای کشور به نسل 3 و 4 اینترنت متصل شده‌اند این در حالی است که سال گذشته این آمار حدود 50 درصد بود همچنین 58 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور تحت پوشش خدمات نسل 3 و 4 قرار گرفته‌اند که این آمار سال گذشته حدود 23 هزار کیلومتر بود همچنین 54 درصد مناطق روستایی کشور تحت پوشش خدمات پهنباند قرار گرفته‌اند که این آمار نیز سال گذشته 35 درصد بود در طول این یک سال تولید محتوای داخلی ما رشد دو برابری و همچنین ارتباطات بین الملل ما 80 درصد رشد داشت.

حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور در مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه صنایع مخابرات و اطلاع رسانی تلکام، اظهار کرد: در این نمایشگاه 230 شرکت مختلف حضور دارند و دارای غرفه هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: علی رغم همه مشکلاتی که وجود دارد، همکاری و تعامل صنایع مختلف موجب ارتقاء ارتباطات هوشمند و توانمند شدن تولیدکنندگان داخلی در عرصه ارتباطات در حوزه‌های مختلف شده است.

فلاح جوشقانی یادآور شد: شرکت‌های حاضر در نوزدهمین نمایشگاه صنایع مخابرات و اطلاع رسانی به ارائه محصولات و خدمات جدید خود که مبتنی بر تکنولوژی‌های نوین و روز دنیا است، می‌پردازند.

وی تاکید کرد: گسترش و توسعه نمایشگاه‌های این چنینی منجر به توسعه قابلیت‌های صنعت تلکام در کشور خواهد شد و توانمندی روز افزون شرکت‌های داخلی را به دنبال دارد.

گفتنی است؛ نوزدهمین نمایشگاه ایران تلکام صبح امروز در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرده است.فعالیت این نمایشگاه به مدت 4 روز ادامه خواهد داشت.نمایشگاه تلکام مهم‌ترین رویداد و گردهمایی سالانه شرکت‌های مخابراتی و ارتباطی در کشور است که شرکت‌های خصوصی و دولتی تازه‌ترین دستاوردهای خود را در این نمایشگاه ارایه می‌کنند.بنابر اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نمایشگاه امسال 230 شرکت از بخش خصوصی، 16 شرکت از بخش دولتی و 20 شرکت خارجی حضور دارند.

956940cookie-checkحضور 230 شرکت در نوزدهمین نمایشگاه تلکام در خصوص اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.