مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

منطقه آزاد ماکو به قطب دیتا سنتر کشور تبدیل می شود.

مخابرات ما- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در جلسه ای با حضور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در ماکو گفت: راه اندازی قطب دیتا سنتر در منطقه آزاد ماکو نقش موثری در فعالیت های «آی .سی .تی » و فناوری اطلاعات دارد که از جمله تفاهمات صورت گرفته سازمان منطقه آزاد ماکو با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

غلامرضا سلیمانی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت های ارتباطی در راستای ارائه چهار خدمت اصلی دولت بصورت الکترونیکی در مناطق روستایی و همچنین هوشمند سازی منطقه از جمله تفاهمات با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات بود اظهار داشت: تلاش ها براین است که منطقه آزاد ماکو به هاستینگ بین المللی ( خدمات پشتیبانی سایت های اینترنتی ) تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون موقعیت ماکو در کشور به همراه زیر ساخت های موجود در آن شامل فیبر نوری و زیرساخت های فیزیکی از مزیت های منطقه آزاد به شمار می رود افزود: قابلیت های منطقه آزاد ماکو در این بخش موجب شده تا سرمایه گذاران خارجی و داخلی بسیاری علاقه مند به حضور در منطقه شوند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین از  پیاده سازی پایلوت گمرک هوشمند در این منطقه خبرداد و گفت: همزمان با سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به آذربایجان غربی بحث ایجاد مرکز تجارت دیجیتال با محوریت جاده ابریشم و بهره مندی از ظرفیت منطقه آزاد ماکو مورد بحث قرار گرفته بود و امیدواریم در سایه توجه دولت تدبیر و امید و وزارت ارتباطات، این طرح ها به زودی در منظقه آزاد ماکو اجرایی شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی نیز با اشاره به ظرفیت های منطقه آزاد ماکو با دارا بودن زیرساخت های ارتباطی گفت: با توجه به توسعه خدمات الکترونیک، گسترش دولت و بانکداری الکترونیک و خرید و فروش های اینترنتی آماده همکاری درزمینه های مختلف با سازمان منطقه آزاد ماکو هستیم.

قاسم جلیلی نژاد، افزود: به منظور حمایت از اشتغال پایدار در حوزه ICT  و هوشمندسازی ادارات، زیرساخت های ارتباطی منطقه آزاد ماکو توسعه می یابد.

وی از تهیه مدل و برنامه کسب و کار طرح ها و پروژه های شرکت های فعال حوزه ICT و روش های سرمایه گذاری با همکاری سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد و افزود: حمایت از شرکت های دانش بنیان، ایده های نو و فناورانه از جمله سیاست ها و برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و در استان نیز همین امر در راستای توسعه اشتغال پایدار دنبال می شود.

وی افزود: خصوصی سازی و جذب سرمایه گذاران بزرگ برای حمایت از شرکت های بومی و فعالان حوزه ICT استان گامی مهم و تاثیر گذار در فعال کردن این حوزه و ایجاد اشتغال در استان به شمار می رود و این امر نیازمند تعامل و همکاری تمامی ارگان ها و سازمان هاست.
وی اضافه کرد: زیر ساخت های ارتباطی و اینترنتی ارائه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم است.

956630cookie-checkمنطقه آزاد ماکو به قطب دیتا سنتر کشور تبدیل می شود.

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.